GoPro melekat pada topi keledar kecil menunjukkan dunia dari perspektif bayi

Pada umur 10 bulan, jurukamera muda ini suka kepada orang-orang menonton, melihat pesawat terbang melintasi langit dan menatap haiwan besar dan boneka.

Beliau juga memberikan wawasan yang luar biasa kepada orang tuanya kepada kehidupan dari sudut pandangan bayi, terima kasih kepada alat popular yang terletak di bahagian atas kepalanya.

Kamera GoPro memberikan pandangan bayi dari dunia

Ogos.21.201401:24

Apabila Edward Wagner dan Kristin Wagner mendapati anaknya, Braydon terpaksa memakai band tengkorak – helm yang direka untuk merawat tempat yang rata di kepala bayi – ibu bapa memutuskan untuk menghiasnya dengan aksesori yang tidak biasa: kamera GoPro.

Seperti banyak peminat luar, Wagners adalah peminat peranti ultra terang, yang menangkap dunia dari sudut pandang pemakai.

bayi with camera
Braydon Wagner, yang berusia hampir 10 bulan, menunjukkan kamera GoPro yang dilekatkan pada helmet perubatannya.Hari ini

“Saya meletakkan GoPros saya pada segala-galanya jadi apabila saya katakan mari meletakkan GoPro pada bayi, dia fikir ia akan menjadi idea yang hebat,” kata Edward Wagner, 40, kepada ibu-bapa hari ini mengenai rancangan yang dia datang bersama isterinya.

“Kami melihat dunia melalui mata Braydon – melihat apa yang dilihat oleh bayi kita.”

Pasangan yang tinggal di Costa Mesa, California, telah “terkejut dan terpesona” oleh rakaman itu. Kamera ini bukan tambahan tetap kepada helmet Braydon tetapi dilampirkan kepadanya sebulan atau lebih semasa acara istimewa, seperti ketika keluarga baru-baru ini pergi ke pameran tempatan atau dieksplorasi New York atau menonton perlumbaan kereta. Ia menghadap ke arah yang sama yang dihadapi Braydon, jadi ia mencatat apa sahaja yang menarik perhatiannya.

“Anda akhirnya belajar lebih banyak tentang bayi anda,” kata Kristin Wagner, 30.

bayi and camera
Braydon memeriksa makhluk berbulu di pameran tempatan.Hari ini

Orang tua belajar, misalnya, Braydon suka menonton pesawat dan burung, dan suka melihat ke langit jauh lebih banyak daripada turun di tanah. Dia juga memberi lebih banyak perhatian daripada yang mereka harapkan. Di Grand Prix Long Beach, dia akan mengalihkan kepalanya untuk melihat kereta pergi dari awal hingga akhir, mengejutkan ayahnya yang tidak fikir bayi itu akan mengasah perkara-perkara yang begitu keras.

Pada pameran itu, Braydon terpesona oleh orang ramai.

“Jika dia melihat seseorang yang berjalan di dalam pakaian yang cerah atau melihat seseorang yang memegang salah satu daripada haiwan boneka besar itu, dia akan menghidupkan kepalanya dan melihat orang itu berjalan dan mengikutinya sehingga mereka tidak dapat melihat,” kata Edward Wagner.

Sebaliknya orang ramai terpesona oleh bayi, dengan rakaman yang menunjukkan orang asing tersenyum dan melambai-lambaikan anak lelaki itu di dalam topi keledar. The Wagners mengatakan kamera membahagikan beberapa rasa ingin tahu di sekeliling band kriket Braydon, menjadikan peranti perubatan itu menjadi sesuatu yang menyeronokkan kerana ramai orang yang berpindah diseludup oleh GoPro.

Bagi Braydon, bayi itu nampaknya tidak fikiran atau melihat kehadiran kamera, yang beratnya hanya beberapa auns, kata Edward Wagner.

bayi and dad
Edward Wagner memegang anaknya Braydon di Grand Prix Long Beach.Hari ini

Ibu bapa kini menggabungkan semua yang mereka pelajari mengenai Braydon melalui video ke dalam interaksi mereka dengannya.

“Ia membantu anda menyesuaikan perkara yang anda gunakan untuk membantunya belajar atau menghiburkannya berdasarkan apa yang dia suka. Seperti sentiasa melihat langit dengan kapal terbang atau mencintai lampu terang, “kata ibunya.

Matlamatnya sekarang adalah untuk memendekkan jam rakaman ke dalam satu video yang lebih pendek yang Braydon dapat menonton apabila dia lebih tua melihat semua perkara yang dia lakukan dan terpesona oleh sebagai bayi. Kumpulan tengkoraknya bermula kira-kira sebulan, tetapi Wagners merancang untuk terus menggunakan GoPro Braydon pada acara mereka, sama ada melampirkannya ke topi keledar keselamatannya dengan menaiki basikal atau menggunakan tali dada.

Mereka sungguh-sungguh mencadangkan ibu bapa yang lain melakukan perkara yang sama.

“Dalam fikiran saya, kenapa kamu tidak mahu melihat? Terdapat begitu banyak cara yang berbeza yang mereka berkomunikasi dengan anda dan anda belajar bahawa, terutamanya dengan anak pertama anda, setiap hari adalah pengalaman pembelajaran, “kata Edward Wagner.

Ikuti A. Pawlowski di Google+ dan Twitter.