Bobbie Thomas berkongsi hasrat ulang tahunnya yang sangat peribadi untuk bayi IVF yang pertama

Anak saya Miles bertukar 3 hujung minggu lalu. Kami mempunyai pesta bertemakan trak raksasa dengan semua kawannya. Di mana-mana saya berpaling, tangan kecil yang ditutupi dengan cat kain dan sos pizza melambai liar di udara dan mengepung pakaian ibu bapa mereka (dahulu). Antara perbualan dengan rakan-rakan ibu dan senyuman dari lelaki kecil saya, saya cuba mengambil beberapa saat untuk membiarkan hari ini benar-benar tenggelam. Saya berfikir, “Lihatlah! Ini benar-benar berlaku! “Kerana sekian lama, saya tidak tahu atau percaya sama ada mungkin. Hati saya penuh dan sangat berterima kasih.

Bobbie Thomas son Miles IVF
Merendam pada saat-saat sehari-hari: Editor Gaya Hari Ini Bobbie Thomas dengan anak Miles, kini 3, yang dikandung melalui IVF. 25 Julai 1978, menandakan ulang tahun ke-40 bayi pertama yang pernah dilahirkan melalui IVF, Louise Brown.Hakim Bobbie Thomas

Sama seperti anak saya beralih 3, seorang anak yang kewujudannya sepenuhnya kepada proses IVF, saya belajar bahawa bayi pertama yang dilahirkan dari proses yang sama, Louise Brown, bertukar menjadi 40 minggu ini. Saya tidak dapat membantu tetapi merasakan hubungan dengan wanita ini, yang hanya beberapa tahun lebih muda dari saya, dan yang, walaupun secara pasif, menjadi simbol dari apa yang boleh untuk generasi ibu dan kanak-kanak.

‘Ujian bayi tiub pertama’ Louise Brown bertukar menjadi 40: Melihat kembali

Jul.25.201802:53

Saya merasakan hubungan dengan ibunya, Lesley, yang mempunyai keinginan kuat untuk menjadi seorang ibu yang memimpinnya untuk mencuba sesuatu yang tidak pernah dilakukan sebelum ini. Walaupun ramai yang telah melakukan IVF sebelum saya, ia masih menakutkan dan sukar, dan saya sangat berterima kasih kepadanya kerana menjadi ibu yang berani pertama untuk mengambil langkah itu ke dalam yang tidak diketahui.

Saya pernah menulis tentang kemandulan saya, dan pengalaman saya dengan perjalanan IVF. Saya juga bercakap secara terbuka mengenainya pada pameran HARI INI.

Saya merasa ditarik dan digalakkan oleh anda, komuniti orang di luar sana, kebanyakannya saya tidak pernah bertemu, yang menawarkan kebaikan yang mengharapkan apa-apa balasan.

Dan saya akan terus bercakap, berkongsi kisah saya dan bercakap dengan ibu dan bapa yang menerimanya selagi ada yang bertanya. Kerana jika ada satu perkara yang saya tahu, walaupun sejauh ini di sisi lain, itu adalah bahawa perjalanan ini boleh menjadi perjalanan roller coaster yang panjang dan tidak dapat diramalkan.

Bobbie Thomas son Miles IVF
IVF adalah roller coaster emosi, dan bahagian yang paling sukar kadang-kadang menjaga harapan hidup. Editor Gaya Hari Ini Bobbie Thomas dengan anak lelakinya Miles, kini 3, dikandung melalui IVF.Hakim Bobbie Thomas

Yang tinggi dan rendah sangat melampau. Satu-satunya cara saya dapat melalui mereka ialah melalui cinta dan sokongan orang lain. Suami saya dan keluarga saya tentu saja penting, tetapi lebih daripada itu, saya merasa ditarik dan digalakkan oleh anda, komuniti orang di luar sana, kebanyakannya saya tidak pernah bertemu, yang menawarkan kebaikan yang mengharapkan apa-apa sebagai balasannya. Bercakap mengenai kemandulan. Bercakap mengenai hormon. Bercakap mengenai kesan sampingan dan lawatan doktor dan bilik tunggu! Itulah yang membuatkan saya melalui. Saya ingin menjadi suara (tidak berbisik!) Cinta dan persefahaman kepada sesiapa di luar sana yang cuba menjadi ibu bapa.

Jadi, apa yang boleh saya katakan sekarang, dengan kedua-dua Miles dan Louise di fikiran saya, adalah sesuatu yang saya katakan sebelum ini: Saya tidak lupa. Ya, saya adalah salah seorang yang bertuah. Ya, anak saya bahagia dan sihat dan saya sibuk sehingga kadang-kadang saya lupa untuk mengambil saham-detik yang berharga seperti yang saya lakukan pada pesta. Tetapi perjalanan gila IVF masih bersama saya, dan dalam fikiran saya sepanjang masa. Dan akibatnya, begitu juga semua ibu bapa yang ada di sana yang berusaha dan berjuang seperti neraka untuk hamil. Ingat bahawa tidak OK untuk menjadi OK setiap hari. Hanya jangan berputus asa.

Bobbie Thomas berkongsi kemas kini rawatan IVF yang besar

Dis. 03/03/201404:33