Bintang virus: Bertemu penari kecil berusia 11 tahun dengan gerakan hip hop yang menakjubkan

Tonton tarian Taylor Hatala berusia 11 tahun dan perkataan “phenom” datang ke fikiran.

Gadis kecil dengan gerakan hip hop sengit sudah menjadi bintang video viral yang dilihat lebih dari 8 juta kali di YouTube dan baru-baru ini dia dijemput untuk tampil pada “Ellen.” Menari ke “Anaconda” Nicki Minaj, melompat dan pon lantai dengan kaki kurus yang kadangkala bergerak lebih cepat daripada mata anda boleh mengikuti.

Tanya Taylor bagaimana dia merasakan kemasyhuran virusnya, dan dia cemas.

“Semua orang selalu mengatakannya, tapi saya selalu menafikannya kerana saya tidak memikirkan diri saya sebagai terkenal. Adalah pelik untuk berfikir, “kata Taylor, yang tinggal bersama keluarganya di pinggir bandar Edmonton, Alberta, memberitahu Parents TODAY. “Saya tidak mengharapkan apa-apa ini berlaku sama sekali.”

Sedikit hip-hop star Taylor Hatala, left, with her mom Teresa, little sister and dad.
Bintang kecil hip-hop Taylor Hatala, meninggalkan, bersama ibunya Teresa, kakak Reese dan bapa Chad.Hari ini

“Ia tidak pasti,” kata ibunya, Teresa Hatala.

Taylor mula menari di 3, apabila ibu bapanya mula membawanya ke kelas prasekolah, kelas jazz dan balet. Pada usia 6, dia mencuba kelas hip hop pertama dan terpikat. Guru Taylor langsung menyaksikan ada sesuatu yang istimewa mengenai gadis kecil itu dan mencadangkan dia melakukan solo semasa persembahan. Itulah apabila Taylor dan keluarganya menyedari menari mungkin lebih daripada hobi.

“Kami hanya melihat percikan api … sihir itu keluar di atas pentas,” kata Hatala.

“Ketika saya semakin tua, saya menyedari ia lebih daripada sekadar menyeronokkan untuk saya, itu adalah sesuatu yang membuat saya gembira. Itu semangat, “kata Taylor.

Taylor puts on a tough 'tude for this photoshoot, but...
Taylor meletakkan ‘tude’ untuk pemotretan ini, tetapi…Hari ini
Dia's a little sweetheart in real life! Here Taylor is all smiles with her little sister.
Dia seorang kekasih dalam kehidupan sebenar! Di sini Taylor semua tersenyum dengan Reese kakaknya.Hari ini

Dia menganggarkan dia mengamalkan empat jam sehari, tujuh hari seminggu, walaupun ibunya cepat menambah dia mendapat banyak masa untuk sekolah dan rakan-rakan. Taylor menerangkan dirinya sebagai “gementar-gembira” apabila dia berada di hadapan penonton.

Penari muda telah melakukan video yang dipaparkan di YouTube sebelum ini, tetapi ia adalah klip “Anaconda” – yang dikelilingi oleh dan dibintangi oleh penari Laurence Kaiwai – yang telah menggalakkan gadis itu menjadi tumpuan. 

Ibunya mengatakan pendedahan itu indah, tetapi dia juga waspada terhadap beberapa kritikan yang dihadapi oleh keluarganya atas pilihan muzik. Hatala menegaskan Taylor menari dengan bersih versi lagu Nicki Minaj dan bahawa dia dan suaminya memantau rutin tarian anak perempuan mereka untuk sebarang langkah yang mungkin terlalu risau untuk seorang anak berusia 11 tahun.

“Kami tahu jenis kanak-kanak yang kami bangunkan dan kami tahu nilai-nilai baik yang kami sediakan untuknya,” kata Hatala. “Dia rendah hati dan bersyukur, dia seorang anak baik. Tanpa mengira semua perkara yang berlaku di sekelilingnya, dia masih kanak-kanak yang sama. “

Ketika Taylor memasuki masa remaja – umur ketika perempuan sering merasa janggal dan menyedihkan – Hatala menganggap sikap anak perempuannya dan jaminan diri terhadap komitmen keluarga untuk mendukung, positif dan memupuk. Mengekalkan keyakinan terhadap anak-anak adalah kunci, tambahnya.

Bagi Taylor, dia bermimpi untuk menjadi penghibur: dia mahu menari, bertindak dan menyanyi secara profesional ketika dia membesar.

Buat masa ini, dia masih di atas bulan tentang dijemput untuk menari di “Ellen,” peluang yang dia panggil “mimpi menjadi kenyataan.”

“Saya berasa gelisah pada mulanya, tetapi ketika orang ramai mula bangun dan menari, ketika tubuh saya agak santai dan saya suka, OK, semuanya baik, mari kita hanya menari,” kata Taylor. “Kadang-kadang, anda hanya perlu keluar daripada cengkerang anda.”

Ikuti A. Pawlowski di Google+ dan Twitter.

Loading...