Bintang perkahwinan ‘Big Fat Greek Wedding’ membuka diri untuk mengadopsi anak perempuannya: ‘Tak satu pun dari kita bersendirian’

Apabila Nia Vardalos, penulis dan bintang “My Big Fat Greek Wedding,” enggan meninggalkan keluarganya pada pagi Ahad untuk terbang ke New York untuk mempromosikan buku barunya, “Mom Segera,” katanya kepada anak perempuannya berusia 7 tahun, d meninggalkan bakul Paskah.

Anak perempuannya, Ilaria memeluknya dan berkata, “Pergilah pergi mengambil anak-anak.”

Ia adalah akhir bahagia Hollywood yang Vardalos kadang-kadang fikir dia tidak akan pernah mendapat. Pelakon dan penulis skim yang dicalonkan oleh Oscar, yang bercakap dengan TODAY.com dalam temubual bilik hijau, telah menjalani rawatan pembesaran 13 in vitro dan banyak usaha pengambilan gagal sebelum dia akhirnya dipadankan melalui sistem penjagaan angkat California, perempuan tua. Vardalos dan suaminya diberi notis selama 14 jam sebelum bertemu dengan anak perempuan mereka yang tidak lama lagi.

Vardalos memberitahu Savannah Guthrie KEHIDUPAN hari ini, kesedihan hati adalah berbaloi, kerana pada akhirnya dia mendapat anak perempuan yang dimaksudkan untuk dimiliki.

“Dia berpaling dan memandang saya, dan pemikiran pertama saya adalah, ‘Oh, saya jumpa kamu.’ Itu sahaja,” katanya.

Vardalos, yang anak perempuannya sekarang 8, membuat perjalanan pengangkatannya swasta untuk masa yang lama dan garang menjaga privasi anak perempuannya. Tetapi dia bercakap keluar sekarang, dan telah menulis buku untuk membantu ibu bapa yang lain.

“Saya selalu berfikir, dan banyak ulasan dan kepala studio berfikir, mengapa kejayaan ‘My Big Fat Greek Wedding’ berlaku kepada saya? Mengapa? Jadi sekarang saya rasa tahu. Saya fikir saya sepatutnya menggunakan mulut saya yang besar untuk bercakap mengenai pengangkatan, “katanya kepada Guthrie.

Itu bukan untuk mengatakan pengangkatan adalah mudah. Vardalos dan suaminya, pelakon Ian Gomez, jatuh cinta pada pandangan pertama dengan anak perempuan mereka yang baru. Tetapi gadis kecil itu takut, marah dan ditarik balik pada mulanya. Vardalos, yang menulis tentang cabaran-cabaran yang terang-terangan dalam bukunya, berkata anak perempuan mereka sangat tentatif semasa mesyuarat pertama mereka.

Nia Vardalos and her daughter
Pelakon dan penulis skrip Nia Vardalos dan suaminya, aktor Ian Gomez, sangat berhati-hati untuk melindungi privasi anak perempuan mereka, tetapi dia berkata dia akhirnya memutuskan untuk menulis mengenai pengalaman pengangkatannya untuk menggalakkan ibu bapa yang lain.Hari ini

“Ia adalah mata yang lemah, dia ditarik balik. Dia sangat marah pada hari berikutnya. Dia menggunting jari saya ke titik yang saya suka, ‘Medic!’ Itu benar-benar, sangat sukar. Dia tidak akan membiarkan kami memegangnya atau menciumnya, “katanya. Tetapi keadaan menjadi lebih baik. “Saya berada di sini hari ini kerana dalam tempoh enam bulan, pada masa kami memuktamadkan pengangkatannya, dia telah benar-benar beralih dan penuh kasih sayang dan penuh perhatian.”

Nia dan Ian belajar ketika mereka pergi, sama seperti semua ibu bapa.

“Kami tidak begitu bersedia apabila suami saya mengambil barangan runcit, dan kami mengamalkan anak berusia 3 tahun, dia kembali dengan formula bayi, stik dan cincin gigi. Kami tidak tahu apa yang kami lakukan. Tetapi anda belajar, “katanya kepada TODAY.com. “Tidak ada cara untuk menyediakan sepenuhnya. Hanya mata terbuka – lompat.”

Dia berkata dia menyedari bahawa semua ibu baru merasakan kekeliruan yang sama, tidak kira sama ada anda melahirkan bayi atau mengamalkan anak yang lebih tua. “Ibu-ibu ini di taman yang mempunyai anak-anak pada usia yang sama seperti anak perempuan saya melihat rupa di mata saya – terperanjat, keliru, lemah, lemah – yang dirasakan mereka sendiri dengan bayi. Mereka pada dasarnya berkata kepada saya, ‘. Dan saya memasuki dunia ini, kelab, yang saya tidak fikir saya boleh masuk, “kata Vardalos. “Ada perasaan kadang-kadang dalam kehamilan bahawa anda bersendirian dalam apa yang anda akan lalui, dan tidak ada seorang pun dari kita sendiri, kita semua akan melakukan perkara yang sama.”

Vardalos berharap kitabnya dan publisiti yang mengelilinginya akan menggalakkan orang lain mempertimbangkan penggunaannya untuk mungkin membuka hati mereka kepada anak yang lebih tua. Walaupun Vardalos dan suaminya menerima pakai domestik, bukunya menawarkan 25 halaman maklumat tentang cara mengadopsi di peringkat antarabangsa. “Jika anda berfikir untuk pergi ke luar negara, sila lakukan,” katanya pada HARI INI. “Pergi ke mana sahaja anda fikir anak anda.”

Klik di sini untuk membaca petikan daripada “Ibu Segera.”

Matt Murray TODAY.com menyumbang kepada cerita ini.