Berikut adalah apa yang anda (dan Ryan Reynolds) tahu tentang keselamatan bayi

Satu jawatan Instagram yang lebih sempurna gambar oleh pelakon Blake Lively telah mencetuskan kemarahan orang tua dalam talian.

https://www.instagram.com/p/4MdCNJx4O1

Foto itu menunjukkan suaminya, Ryan Reynolds, memegang anak perempuan mereka dalam pembawa bayi, dengan hanya kaki kanan yang melekat keluar dari dasar pembawa.

Merakam gambar itu untuk menandakan hari Ayah pertama suaminya sejak kelahiran anak perempuan mereka, James, Disember lalu. Foto itu memperolehi lebih daripada 336,000 suka, tetapi ia juga membangkitkan kebimbangan mengenai sama ada bayi itu dipegang dengan betul dalam alat yang mana mana-mana orang tua baru akan bersetuju mempunyai banyak tali dan tali sebagai jaket lurus.

Adakah Ryan Reynolds membawa anak perempuannya secara tidak betul?

Jun.24.201501:58

“Bayi yang lemah kelihatan sangat tidak selesa dan tidak selamat. Tolong baca surat arahan manual, “tulis satu peminat dalam komen yang telah dipadamkan.

Kebanyakan ibu bapa yang pertama kali sudah merasa dibanjiri oleh serangan dan peraturan yang datang dengan bayi yang baru lahir, tetapi para pakar mengatakan terdapat trik mudah untuk mengingati bagaimana menggunakan pembawa bayi atau sling: T.I.C.K.S. Yang bermaksud:

  1. Tight: Pegang bayi rapat
  2. Sayan melihat pada setiap masa
  3. Ckalah cukup untuk mencium
  4. Kelakkan dagu di dada – pastikan sekurang-kurangnya lebar jari di bawah dagu bayi.
  5. Sdisokong kembali

Penyumbang perubatan NBC News Dr. Natalie Azar berkata bahawa perkara yang paling penting adalah ingat untuk memastikan laluan udara bayi jelas. Dan dia menegaskan bahawa kita tidak tahu berapa lama Reynolds membawa bayi James seperti ini – ia mungkin hanya beberapa minit.

Oleh itu janganlah tergesa-gesa untuk dihakimi! Tetapi tidak pernah menyakitkan untuk mendapatkan sedikit maklumat keselamatan.

Bayi wearing graphic
Bayi memakai grafikschoolofbabywearing.com

Ibu bapa juga perlu mengingatkan supaya kaki bayi menyebar luas seperti katak, yang paling semula jadi.

“Bayi secara automatik menarik kakinya ke dalam kedudukan setinggan yang sempurna apabila dijemput,” menurut panduan dari Institut Memakai Bayi.

Disematkan pada Pinterest.

Hidup kelihatan telah memadam banyak komen negatif asal. Antara yang masih dapat dilihat pada hari Rabu menunjukkan sokongan penuh terhadap keadaannya.

“Ibu bapa yang sempurna di luar sana menaikkan tangan anda Tiada tangan? Itulah yang saya fikirkan!” Seorang yang menulis dalam komen. “Kali pertama saya memakai bayi saya tidak mempunyai petunjuk aneh apa yang saya lakukan. Anda hidup dan anda belajar! Teruskan kerja yang baik @blakelively. “

Itu berfungsi sebagai peringatan yang baik mengenai maksud asal foto itu – dan humor Lively menyatakan dalam keterangannya.

“Selamat Hari Bapa !!! @vancityreynolds Sejak hari bayi kami dilahirkan, saya merasa sangat kuat dalam hati saya bahawa anda kemungkinan besar bapa.”

Ikuti penulis TODAY.com Eun Kyung Kim di Twitter.