Ayah merancang pakaian ajaib yang diilhamkan oleh Disney untuk anak-anaknya

Mereka mengatakan mimpi menjadi kenyataan di Disneyland – dan mereka pasti melakukan untuk seorang ayah berbakat dan keluarganya.

Semuanya bermula tahun lalu ketika Nona Garcia dan isterinya, Beth, mengambil tiga anak muda mereka dalam perjalanan ke taman tema popular di Anaheim, California..

Garcia, 32, bekerja selama bertahun-tahun sebagai seorang pereka fesyen mewah, tetapi dia baru sahaja kehilangan pekerjaannya dan keluarganya bergelut untuk terus bertahan.

Lihat gaun Disney ajaib ayah ini untuk anak-anak

Jun.24.201600:59

Jadi apabila anak perempuannya, Lili, sekarang 6, memintanya untuk membuat pakaian khas untuk dipakainya semasa perjalanan Disney mereka, dia melemparkan gaun nenek peri dari potongan kain yang dia pakai.

https://www.instagram.com/p/2mKtnkrkHH

Penciptaan ajaib Garcia mencuri rancangan di Disneyland. Pada hari itu, beberapa pelawat taman mendekatinya dan bertanya bagaimana mereka boleh membeli salah satu pakaian yang luar biasa.

BERKAITAN: Disney World menghormati tiket yang tidak digunakan wanita dari 1994 – ketika dia berusia 4 tahun

“Saya tidak menyedari ia akan menarik perhatian,” kata Garcia. “Orang seperti, ‘Oh, anda perlu memulakan Instagram!'”

Pada keesokan harinya, dia mendapat 10 komisyen untuk pakaian, dan sebagai perkataan tersebar tentang reka bentuk Garcia yang menakjubkan, pesanan terus mengalir. Tidak lama kemudian, Garcia melancarkan perniagaan online, Designer Daddy, untuk menjual kostum fantasinya untuk anak-anak dan orang dewasa.

https://www.instagram.com/p/BEc55jmrkBx

https://www.instagram.com/p/BDJzjMtrkGY

Sekarang, permintaan terhadap ciptaan Garcia adalah melalui bumbung. Senarai tunggu untuk pakaian adalah dua tahun, dan dia mendapat 300 e-mel setiap hari dari orang yang bertanya tentang pakaian adat.

BERKAITAN: Perkahwinan impian anda di Cinderella’s Castle di Disney World kini boleh menjadi kenyataan

“Saya tidak menjangkakan sama sekali,” katanya. “Semuanya mengejutkan saya.”

https://www.instagram.com/p/-8CZhHLkHM

Garcia berkata dia suka bekerja sepenuh masa di perniagaan Daddy Designernya kerana ia membolehkan dia menghabiskan lebih banyak masa bersama isterinya dan anak-anaknya – sesuatu yang pekerjaannya yang terdahulu dalam fesyen tinggi menjadi sukar.

Dia menambah bahawa anak-anaknya adalah peminat terbesarnya.

https://www.instagram.com/p/BFwXsgqrkHO

“Mereka menyukainya, dan mereka mempunyai idea untuk saya, sebenarnya,” kata Garcia. “Kami mengambil pakaian ke peringkat seterusnya di rumah kami!”

https://www.instagram.com/p/BBQ0TTzLkNW

Lili terutamanya suka pakaian “transformasi” ajaib ayahnya, seperti yang diilhamkan oleh filem animasi 1991 “Kecantikan dan Binatang”:

https://www.instagram.com/p/BGcAM_HLkP_

Garcia sedang berusaha untuk menghasilkan barisan baru yang dihasilkan secara besar-besaran, tetapi masih berkualiti tinggi, pakaian yang diilhami oleh Disney.

BERKAITAN: Lihat bagaimana lelaki ini mengubah dirinya menjadi setiap puteri Disney

Tetapi buat masa ini, dia membuat setiap pakaian dengan tangan. Pakaian kanak-kanak biasanya mengambil masa empat hingga enam jam untuk membuat, manakala pakaian dewasa boleh mengambil masa mana saja dari 12 hingga 45 jam. Harga untuk pakaian kanak-kanak bermula pada $ 500, manakala gaun dewasa bermula $ 1,800.

https://www.instagram.com/p/BAngV7IrkGs

https://www.instagram.com/p/BFDhctzrkP2

Garcia menawarkan beberapa galakan untuk pereka bercita-cita atau sesiapa yang berusaha untuk mendapatkan impian kreatif dari tanah.

“Selagi anda melakukan apa yang anda suka lakukan, dan tidak membimbangkan terlalu banyak tentang wang, ia akan datang, kerana orang akan melihat bahawa anda suka apa yang anda lakukan,” katanya. “Apa sahaja impian anda … lakukan saja.”

Taylor Swift difilemkan oleh pengawal batu di Disneyland

April.04.201600:31

Loading...