Ayah: Menendang anak di bawah skateboard jalan adalah ‘keputusan tulang kepala’

Menendang anaknya di atas tanjakan papan luncur “adalah percubaan saya yang cuba membantu dia mengatasi ketakutannya,” kata Marcus Crossland kepada NBC, Kerry Sanders. “Ia adalah keputusan tulang kepala.” 

Penonton video, yang diposting di Instagram tiga minggu lalu, menunjukkan Crossland menolak Dino berusia enam tahun di bawah jalan kaki 13 kaki di Ft. Lauderdale, Fla. Skate park, akan bersetuju. 

WATCH: Pukulan papan luncah dadah ditangkap pada kamera

“Ia adalah satu usaha untuk membantunya, tetapi ia tidak begitu seperti itu,” kata Crossland kepada Sanders. “Saya minta maaf kerana saya membuat keputusan itu untuk menggunakan taktik yang bertentangan dengan yang lain. Saya minta maaf kerana keputusannya, kerana keputusan saya dibuat, isteri saya dan anak-anak saya dan semua orang mesti berurusan dengannya.” 

“Saya kecewa,” kata Emily White, ibu lelaki itu. Tetapi, dia memberitahu Sanders, ia tidak menunjukkan keperibadian suaminya. 

“Anda boleh menjadi yang paling menakjubkan, baik hati, memberi orang di dunia – yang dibutuhkan adalah dua saat dan orang akan membenci anda.” 

Emily White, Marcus Crossland's wife and Dino's mother, said her husband has lost his job as a result of the incident and the family plans to move.
Emily White, isteri Marcus Crossland dan ibu Dino, mengatakan suaminya telah kehilangan pekerjaan sebagai hasil kejadian dan keluarga bercadang untuk bergerak. Hari ini

Keluarga itu berkata Crossland kehilangan pekerjaannya akibat kejatuhan. 

“Ia benar-benar kasar,” kata White kepada Willie Geist pada hari Isnin. “Sebagai seorang ibu, saya terpaksa melakukan apa yang saya mampu untuk memastikan anak saya selamat, dan melindunginya dari media. Semua orang datang ke rumah kami. Kami akhirnya kehilangan pengasuh. Bukan sahaja suami saya kehilangan pekerjaannya, saya tidak dapat bekerja, jadi perkara-perkara telah terbalik dengan sangat baik, dan ia sukar. ” 

Putih biasanya menemani suaminya dan anaknya setiap kali mereka pergi ke taman skate, tetapi bekerja pada hari kejadian. 

“Perkara seperti itu pasti tidak dapat diterima di rumah kami, dan kami tidak melakukan apa-apa seperti itu,” katanya kepada Geist. “Bukan itu (tidak ada) alasan apa-apa dengan apa-apa cara, tetapi tidak seperti yang pernah berlaku sebelum ini. Tidak ada apa-apa di sebalik pintu tertutup atau apa-apa tindakan yang telah diambil apa-apa seperti itu, jadi pasti mudah untuk mengambilnya dari konteks pasti.

“Dia seorang ayah yang hebat, dia suka anak-anaknya, dia suka keluarganya, dia seorang pekerja keras, dan dia seorang yang baik-baik saja. 

Pakar keibubapaan dan penyumbang TODAY Michele Borba mengatakan bahawa sementara Marcus Crossland membuat “keputusan yang salah,” setiap ibu atau ayah boleh membuat pilihan yang buruk pada satu titik atau yang lain.

“Tidak ada ibu bapa yang sempurna dan kita semua akan mengakui bahawa kita mempunyai masa yang buruk. Apa yang melampau – itu akan mengubah ibu bapa kepada ibu bapa,” kata Borba kepada MAMA HARI INI..

“Tetapi sedar, tidak ada yang mengambil tindakan balas. Jadi pada masa ini, anda perlu menyedari bahawa anda adalah orang dewasa, anda perlu mengiktiraf tanggungjawab anda untuk anak itu.”

Borba sangat prihatin bahawa Crossland berjalan kaki selepas kejadian itu bukannya memeriksa anak lelaki itu. Dia juga menyatakan bahawa taktik “jika anak anda takut kolam, anda membuangnya dalam hujungnya” tidak berfungsi kerana ia hampir selalu meningkatkan kebimbangan kanak-kanak, tekanan dan faktor ketakutan. Sebaliknya, langkah bayi dapat membantu anak menakluk ketakutannya, tambahnya.

“Perkara lain yang selalu anda timbangkan ialah faktor keselamatan,” kata Borba. “Jelas sekali, kanak-kanak itu mungkin terluka jika tidak tercedera … (ayah) mencabuli setiap kriteria mengenai apa yang anda lakukan untuk melakukannya dengan betul – keselamatan, membuat keputusan yang bijak.”

Polis tempatan dan Jabatan Kanak-kanak dan Keluarga Florida masih menyiasat insiden ini, dan Crossland dilarang dari taman skate di mana dia adalah pelawat yang kerap. Dino berbuat baik sekalipun semua perhatian kejadian itu telah diperoleh, menurut White. 

“Sudah tentu ada sesuatu yang saya cuba untuk melindungi dia dari sebanyak mungkin,” katanya kepada Geist. “Dia tahu dia sudah berada di berita itu, dan dia memahami bahawa ia menjadi keadaan yang besar, tetapi apabila ia datang kepadanya , dia baik sekali. Dia gembira dan dia sihat dan dia hebat. ” 

Sekarang, keluarga mengatakan mereka bercadang untuk bergerak. 

“Ia menjejaskan keluarga kami, ia menjejaskan kehidupan sehari-hari kami, ia menjejaskan pekerjaan kami, rumah tangga kami,” kata Crossland. “Sekarang tiga saat rakaman video tidak semestinya memberi kesan kepada kami. Kesannya ada.” 

Ikut Scott Stump di Twitter dan Google+.