Ayah anak transgender berusia 12 tahun: ‘Dia cuba menjadi diri terbaiknya’

Malah dalam kelas kedua, apabila begitu ramai anak tidak dapat menentukan filem apa yang akan ditonton atau yang dibuat oleh Lego untuk dibina, Daniel tahu dengan tepat siapa dia dan bagaimana dia mahu menjalani hidupnya.

Kes pada titik: Pada usia 7, dia memberitahu ibu bapanya dia mahu beralih. Mereka duduk bersama sebagai keluarga untuk merumuskan rancangan sekolah untuk mengendalikannya dengan lancar. Tetapi Daniel mengalahkan mereka untuk menumbuk. Dengan sendiri, dia bertemu dengan prinsipalnya sendiri dan memberitahunya apa yang berlaku.

Tidak hairan kepada ibu bapanya, Sara dan Micah. Mereka tahu bahawa sejak kecil, Daniel dikenali sebagai lelaki.

“Seawal umur 3 tahun, dia memilih pakaian lelaki lelaki, kami mempunyai pakaian yang cantik dan dia akan menghidupkan hidungnya pada mereka, dia akan memberitahu kami, dia berasa seperti seorang lelaki dan berharap dia seorang lelaki. kepada kita sehingga dia sering disalahpahami, orang akan memanggilnya anak kita, saya bertanya kepada Daniel apakah dia mahu kita membetulkan orang, dan dia berkata, ‘Tidak, saya ingin menjadi seorang budak lelaki, saya rasa seperti seorang lelaki.’ , sesuatu yang tenggelam dalam cara yang baru untuk kami, “kata Sara. “Kami akhirnya mendapatnya, ini sangat mendalam dan sangat penting, kami membantu dia mencari kata-kata.”

Daniel is part of the GenderCool Project, a national campaign aimed at showcasing stories of transgender kids like him.
Daniel adalah sebahagian daripada Projek GenderCool, sebuah kempen nasional yang bertujuan mempamerkan cerita-cerita tentang anak-anak transgender seperti dia.Sara dan Micah Heumann

Sara dan Micah tahu ia bukan fasa.

“Ia adalah konsistensi, ia adalah kegigihan komen dan perasaan.Ia adalah perasaan yang berterusan bahawa anak-anak mempunyai. Sebagai orang dewasa, apabila anda mendengar dan berhenti cuba untuk meletakkan idea-idea kita tentang apa yang mereka perlu, itulah ketika mereka dapat bersinar,” katanya kata.

Mendengar mesej inspirasi seorang gadis transgender dan ibu bapanya ingin berkongsi

20.20.201807:40

Tidak lama selepas dia bercakap dengan pengetua, ibu bapanya, bersama dengan seseorang dari pusat sumber LGBT tempatan, duduk dengan kelas Daniel. Pendekatan mereka: terbuka dan langsung. Gurunya memberitahu anak-anak yang pergi ke hadapan, merujuk kepada anak itu sebagai Daniel dan menggunakan kata ganti lelaki. Satu surat pulang ke ibu bapa kelas. Ibu bapanya berkata tindak balas positif dan menyokong dan mereka berkata perubahan dalam dirinya adalah segera.

“Dia pernah menjadi sangat introvert, anda mahu anak anda bahagia, itulah yang kita fokuskan sebagai ibu bapa, apabila anda mendengar anak anda lebih bahagia sekarang – siapa dia yang utama – dan dia akan berkongsi dengan dunia? Apa lagi yang anda perlukan sebagai ibu bapa? ” Kata Mikha.

Dia kini 12 dan dalam kelas tujuh. Dia seorang jurugambar yang gemar dan kekasih haiwan, dengan seekor kucing, anjing, ayam, itik dan ketam pertapa. Sekolahnya, kata Daniel, telah menerima sepenuhnya peralihannya.

Petikannya adalah milik Oscar Wilde dan sempurna mencontohkan siapa Daniel adalah: “Jadilah dirimu sendiri; semua orang sudah diambil. “

Dan sekarang, Daniel adalah sebahagian daripada Projek GenderCool, sebuah kempen kebangsaan yang bertujuan mempamerkan kisah-kisah tentang apa yang anak-anak transgender, dan juga apa yang mereka tidak.

Saudara saudari seorang gadis transgender berkata: ‘Ia sangat mempengaruhi saya dengan cara yang positif.’

20.20.201804:52

“Anak-anak kita memikirkannya, dan itu adalah lebih baik, lebih-lebih lagi kita boleh membiarkan mereka melakukan ini tanpa kebimbangan atau tekanan atau mengelirukan, tidak akan penting,” kata Micah. “Tidak ada keraguan untuk Daniel dan dia sekarang 12. Kita boleh terus berdialog dan membincangkan isu-isu ini, biarkan orang menjadi mereka, mereka tidak menyakiti orang lain, mereka hanya hidup sendiri . “

Dan ya, perkara bahasa. Menurut GLAAD, dengan orang transgender, “identiti jantina dalaman mereka sendiri tidak sepadan dengan jenis kelamin yang mereka berikan ketika lahir.” Orientasi seksual, bagaimanapun, bukan perkara yang sama. Ia merujuk kepada “tarikan fizikal, romantis, dan / atau emosi seseorang kepada orang lain,” menurut GLAAD.

5 remaja transgender bercakap mengenai Projek GenderCool dan betapa pentingnya rasa disokong

20.20.201807:48

Nasihat Micah dan Sara kepada orang tua lain yang mempunyai anak-anak transgender, atau anak-anak yang beralih, hanya mendengar. Dan kemudian dengar lagi.

“Sebagai ibu bapa, anda ingin melihat anak anda berkembang dan menjadi selesa dan yakin di dunia ini. Cara terbaik untuk menunjukkan kepada mereka bagaimana untuk berbuat demikian ialah mendengar anak-anak anda, menghormati perasaan mereka dan menunjukkan rasa hormat kepada mereka. usaha mereka dan dapatkan sumber-sumber di dalam komuniti yang mereka perlukan. Berhubung dengan ibu bapa yang lain untuk mendapatkan sokongan dan berkongsi cerita mereka, “kata Sara..

Tambah Micah: “Lihatlah Daniel dan beritahu saya apa yang kamu lihat, dia cuba menjadi yang terbaik, kadang-kadang, sebagai ibu bapa, anda perlu melangkah keluar dari jalan. tanya apa yang paling penting kepada mereka. “

Pengasas Projek GenderCool menyampaikan mitos mengenai anak-anak transgender, alamat hak pengembalian hak

20.20.201802:29