Audrey Nethery, gadis berusia 6 tahun dengan penyakit sumsum tulang, adalah sensasi Zumba

Audrey Nethery mempunyai banyak tenaga.

Pada konvensyen Zumba di Orlando, Florida, minggu lepas, semua orang berdiri apabila anak perempuan berusia 6 tahun itu mengambil panggung.

Audrey Nethery has become a Zumba sensation
Dengan ihsan Zumba Fitness

Dia didiagnosis dengan Anemia Diamond-Blackfan, gangguan sum-sum tulang, pada umur 2 bulan, tetapi dia tidak membiarkannya menghalangnya dari menari dan menyanyikan hatinya.

Apabila gim tempatan di Louisville, Kentucky – di mana dia mengambil pelajaran tarian sejak dia berumur setahun – mula menawarkan kelas Zumba, dia menganggap dia akan mencuba dan tidak menyangka ia akan mempunyai kesan yang ada pada hidupnya.

BERKAITAN: Wanita hamil melakukan tarian ‘Tootsee Roll’ untuk meringankan sakit buruh

Audrey Nethery has become a Zumba sensation
Dengan ihsan Zumba Fitness

Julie Haise, ibu Audrey, meng-upload video anak perempuannya yang melakukan rutin Zumba ke Facebook dan sebelum dia tahu, dia mendengar daripada orang-orang di komuniti Zumba dari seluruh dunia. Ia juga menarik perhatian seseorang di pejabat korporat Zumba, yang memanggil untuk mengundang Audrey ke konvensyen tersebut.

“Apabila dia tidak melakukan Zumba, dia menyanyi dan menari dan ada banyak nyanyian dan menari selepas panggilan itu,” kata Haise kepada TODAY.com.

BERKAITAN: Pemain berusia 7 tahun menunjukkan gerakan tarian pembunuh di konsert Pharrell Williams

Untuk mempersiapkan, korporat Zumba menghantar rutin kepada jurulatih Audrey, yang kemudian mengajarnya, dan akhirnya datang ke konvensyen dengannya untuk melaksanakan.

Audrey Nethery has become a Zumba sensation
Dengan ihsan Zumba Fitness

Selepas persembahan pembunuh, dia dibanjiri oleh semua perhatian. Semua orang mahu mengambil gambar dengan rockstar Zumba!

Audrey Nethery has become a Zumba sensation
Diberkati oleh Julie Haise

“Setiap kali saya melihat tariannya, walaupun ia hanya di kelasnya, ia membuat saya menangis, tetapi melihatnya di peringkat itu luar biasa,” kata Haise. “Apabila dia menari, dia gembira dan membawa banyak kegembiraan kepada semua orang yang menonton.”

Video menangkap tarian ‘Nae Nae’ polis polis Utah menjadi virus

19.1.201500:37