Apa yang diharapkan? Ketahui! Jawapan kepada 10 Soalan Lazim daripada pengarang ‘Apa yang Harapkan’

Sembang Facebook: KLIK DI SINI untuk bertanya kepada Heidi Murkoff soalan anda LIVE di laman Facebook kami.

Bayi kecil tidak datang dengan arahan, tetapi mereka datang dengan banyak soalan: Adakah dia mendapat cukup untuk makan? Adakah kotorannya sepatutnya warna itu? Apa yang berlaku dengan semua yang menangis? Nasib baik, bantuan telah tiba. Heidi Murkoff, pengarang popular “Apa yang Harapkan” siri, menawarkan jawapan ini kepada 10 soalan orang yang paling sering bertanya kepadanya. 

Penulis ‘Apa yang Harapkan’ menjawab soalan FAQ bayi

Nov.05.201404:50

Edisi terbaru “Apa yang Harapkan Tahun Pertama” dikeluarkan bulan lepas. Masih ada soalan? (Siapa yang tidak?) Sertai Heidi untuk bersembang langsung pada halaman Facebook TODAY Parents pada hari Rabu pada waktu siang ET.

Gembira mother with baby girl on changing table at home in the bedroom; Shutterstock ID 207022615; PO: TODAY.com
Ini semua menyeronokkan dan permainan sehingga anda membuka lampin itu.wavebreakmedia / Today

1. Apa yang berlaku dalam lampin bayi saya??

Heidi berkata: “Warna dan tekstur kotoran bayi boleh berubah dari hari ke hari – dan pergerakan usus ke pergerakan usus – menyebabkan ibu bapa yang berpengalaman untuk menggaru kepala mereka. Ia datang dalam pelbagai warna, konsistensi dan frekuensi – contohnya, berwarna mustard berwarna atau lembut dan kecoklatan – semuanya dianggap sihat dan ‘normal.’ Jika anda hairan dengan apa yang anda lihat, ambil gambar untuk menunjukkan (atau email atau teks) doktor. ” Dan sedar apabila kandungan lampin bayi anda dapat mengatasi masalah.

2. Bagaimanakah saya tahu jika bayi saya sudah cukup untuk makan?

Heidi berkata: “Apabila anda sedang menyusu, memikirkan sama ada bayi anda mendapat jumlah yang betul untuk dimakan adalah pengiraan yang sangat mudah – jika cukup keluar (kira-kira 4-5 lampin basah dan 2-3 pergerakan usus setiap hari), cukup masuk. Bagi bayi yang diberi botol, ia lebih tepat: Bayi di bawah enam bulan secara amnya tidak memerlukan lebih daripada 32 auns formula sehari, apabila pepejal ditambah, jumlah formula auns dapat ditingkatkan sedikit. Untuk mengikuti adalah ini: Selagi bayi anda mendapat berat badan yang cukup, adalah membasahkan dan menggosok lampin yang cukup, dan gembira dan sihat, anda pasti yakin sasaran anda. ” Berikut adalah maklumat lanjut mengenai menentukan sama ada bayi mendapat cukup untuk dimakan.

3. Bagaimana saya tahu jika menangis bayi saya adalah kolik?

Heidi berkata: “Doktor biasanya mendiagnosis kolik berdasarkan ‘peraturan tiga’: sekurang-kurangnya tiga jam menangis, sekurang-kurangnya tiga hari seminggu, berlangsung sekurang-kurangnya tiga minggu. Tetapi beberapa bayi mengikuti keterangan buku teks tepat – bayi yang berbeza melakukan kolik secara berbeza , dan kadang-kadang bayi yang sama melakukan kolik secara berbeza pada hari-hari yang berbeza. Pada kenyataannya, perkataan ‘kolik’ hanya istilah penangkapan untuk masalah menangis – masalahnya, tidak ada penyelesaian untuk itu selain memberi masa. Strategi-strategi ini dapat membantu meredakan ketegangan sehingga ia berlalu.

4. Bayi saya membenci masa perut. Bagaimanakah saya dapat menyukainya??

Heidi berkata: “Untuk membuat masa perut kurang penyeksaan dan lebih seronok, cubalah cubaan ini: letakkan dia perut di atas dada anda semasa anda duduk-duduk dan tambahkan beberapa muka lucu dengan setiap rep, berbaring di perut anda bersama-sama, bersebelahan atau muka – untuk bersemuka, kemudian coo antara satu sama lain; tambahkan cermin lantai selamat bayi untuk membekalkannya dengan imej yang mengganggu dirinya. ” Jangan terlepas cadangan ini untuk menarik sedikit keseronokan pada sesi perut anda.

5. Bayi saya sangat gassy. Bolehkah dia alah kepada susu ibu saya? “

Heidi berkata“Sesetengah bayi sebenarnya alah kepada makanan dalam diet ibu mereka, tetapi sesetengah ibu menyusu bahawa makanan tertentu yang mereka makan menyusahkan tummies mereka (walaupun, ia tidak disokong oleh kajian saintifik). adalah gassy beberapa jam selepas anda makan makanan tertentu, cubalah hapuskan makanan dari diet anda selama beberapa hari dan lihat jika gejala bayi anda hilang. Jika tidak, tidak ada sebab untuk tidak menambahkan makanan kembali ke diet anda. ” Dan cuba strategi mudah ini untuk melegakan kesakitan pada perut anak kecil anda.

6. Bilakah saya boleh mengambil bayi baru saya di khalayak ramai?

Heidi berkata: “Jangan ragu-ragu untuk menghampiri beberapa minggu pertama. Bayi yang sihat, jangka panjang cukup kuat untuk mengendalikan beberapa lawatan – sama ada berjalan kaki di taman atau perjalanan ke pasar Pastikan dalam enam hingga lapan minggu pertama untuk menghadkan pendedahan kepada perhimpunan dalaman yang besar, terutamanya semasa musim selesema apabila kuman berada di mana-mana, sehingga sistem ketahanannya mempunyai peluang untuk menguatkan. ” Dan dapatkan petua di sini untuk cara berpakaian anak kecil baru anda dengan sewajarnya.

7. Bilakah saya harus mula menawarkan sebotol?

Heidi berkata: “Sesetengah bayi tidak mempunyai kesukaran beralih dari payudara ke botol dan kembali lagi dari awal, tetapi kebanyakannya lebih baik jika kedua-dua botol itu tidak diperkenalkan sehingga sekurang-kurangnya dua hingga tiga minggu. kejayaan penyusuan susu ibu (bukan kerana kekeliruan puting ‘yang disebut’, tetapi kerana payudara anda tidak akan cukup dirangsang untuk mengepam bekalan). Tunggu lebih lama daripada ini, dan bayi mungkin menolak puting getah memihak kepada lembut mama , orang yang hangat, biasa. ” Ini cara makan botol dos dan tidak boleh membantu anda memulakannya.

8. Bagaimanakah saya dapat tidur dengan tidur sepanjang malam??

Heidi berkata: “Seumur hidup yang baik untuk bayi anda akan bergantung pada pembelajarannya bagaimana hendak tidur dan tidur semula dengan sendirinya – dengan sendirinya, tidak membantu oleh anda. Jika anda dan bayi anda sudah bersedia untuk menyerahkan suapan malam dan Sebelum tidur, anda perlu membuat sedikit penyesuaian dengan tabiat tidur bayi semasa termasuk: menentukan sama ada dia tidur terlalu banyak atau terlalu sedikit pada siang hari; menyapu dia makan tengah hari dan membuat rutin tidur. “

9. Bilakah saya harus mula membaca kepada bayi saya?

Heidi berkata: “Ia tidak terlalu awal untuk mula membangkitkan pembaca – walaupun bayi anda mungkin lebih banyak menggeliat cacing dari cacing buku pada mulanya, atau melakukan lebih banyak mengunyah di sudut buku daripada melihat halaman mereka. Malah, American Academy of Pediatrics mencadangkan membaca kepada bayi anda setiap hari, dari semasa ke semasa. ” Berikut adalah tiga cara untuk memupuk cinta membaca dalam anak kecil anda.

10. Bagaimanakah saya dapat menenangkan bayi saya??

Heidi berkata: “Sekiranya anda boleh, anda akan mengambil kesakitan bayi anda untuknya, kerana anda tidak boleh, cuba ubat-ubatan gigi yang diuji masa ini untuk mengambil sekurang-kurangnya beberapa kesakitan: beri dia mainan untuk mengunyah; tangan bersih, urutkan tempat sakit bayi anda, letakkan cincin susu di dalam peti sejuk kerana sejuk akan meringankan kesakitan dan bengkak, atau merapikan kain lap di dalam teh chamomile, membekukannya, kemudian biarkan bayi menghisap. ” Untuk maklumat mengenai apa yang tidak boleh digunakan, lihat cadangan di sini.

Edisi ketiga baru “Apa yang Harapkan Tahun Pertama” adalah boleh didapati untuk pembelian sekarang.