Ajar anak-anak anda mengenai Hari Turki! Kisah kesyukuran untuk kanak-kanak

HARI INI Favorite

Kemungkinannya, anak-anak anda (dan mungkin juga anda!) Boleh menggunakan buku asas mengenai Jemaah Haji dan Orang Asli Amerika-dan mengapa kami berpesta dan bersyukur setiap bulan November. Di sini, kisah kesyukuran untuk kanak-kanak.

Kesyukuran drawing--Thanksgiving story for kids
Lukisan kesyukuran – Kisah kesyukuran untuk kanak-kanakGetty Images / TODAY

Lama dahulu, pada awal 1600-an, sekumpulan orang di England ingin berdoa dan menyembah Tuhan dengan cara mereka sendiri. Raja menguasai Gereja England, dan semua orang diperintahkan untuk pergi ke gereja yang sama. Sesiapa yang berani tidak mematuhi akan dihantar ke penjara.

Kumpulan orang yang ingin membebaskan Gereja England daripada pemerintahan Raja, menjadikannya “murni” dikenal sebagai Puritans. Untuk melarikan diri dari pemerintahan Raja dan gerejanya, sekitar 100 orang, wanita dan anak-anak meninggalkan tanah air mereka, dengan impian mereka tentang kebebasan beragama. Mereka berlayar di atas kapal, Mayflower-menunaikan haji ke Dunia Baru.

Para peziarah yang berani-para jemaah-mendarat di Plymouth selepas perjalanan selama enam minggu yang panjang. Ia adalah 11 Disember, 1620. Musim sejuk yang sejuk telah masuk. Tanah itu aneh kepada mereka, dan tiada apa yang kelihatannya biasa.

Musim sejuk adalah panjang, sejuk, dan sangat sukar bagi para jemaah. Nasib baik, Orang Asli Amerika membantu dengan membekalkan mereka dengan biji-biji dan makanan, mengajar mereka tentang rumah baru mereka, dan memberi mereka kemahiran yang diperlukan untuk bertahan di tanah baru yang aneh.

BERKAIT: Kesyukuran apa yang sebenarnya bermakna kepada anak-anak … dengan kata-kata mereka sendiri

Tahun pertama di rumah baru mereka sukar untuk para peziarah. Ramai yang mati. Dengan benih dan tumbuhan yang diterima daripada Orang Asli Amerika, para jemaah menanam tanaman. Tuaian musim gugur adalah yang baik. Untuk meraikan kekayaan mereka, para jemaah mengadakan pesta terima kasih.

Banyak makanan dimasak untuk perayaan itu – ayam belanda, itik, dan daging rusa liar mungkin disajikan, bersama dengan ikan, labu, labu, jagung, ubi jalar, dan cranberry. Kapten Miles Standish, ketua Jemaah Haji, menjemput semua orang asli Amerika yang telah banyak membantu mereka pada tahun pertama mereka. Setiap orang mempunyai hari kesyukuran yang baik. Pesta ini berlangsung selama tiga hari! Pesta panen pada tahun 1621 sering disebut sebagai “Kesyukuran Pertama.” Selama bertahun-tahun, hari ini kita merayakan ketika Kesyukuran menjadi tradisi penting di Amerika Syarikat-hari yang memberi penghargaan untuk semua yang kita ada. Pada tahun 1941 Presiden Franklin Roosevelt membuat Hari Kesyukuran sebagai cuti kebangsaan.

BERKAITAN: Kenapa kain tapisan keluarga ini adalah tradisi yang anda ingin mencuri

Di sana anda mempunyai: Kisah kesyukuran untuk kanak-kanak!

Satu versi cerita ini mula-mula muncul di iVillage.

Kisah ini pada asalnya diterbitkan pada 13 November 2013.