Adakah anda mencium anak-anak anda di bibir? Foto Beckham membangkitkan kontroversi

Untuk meraikan anak perempuan Harper beralih 5 pada Ahad, kedua bintang bola sepak David Beckham dan Spice Girl Victoria Beckham menyiarkan gambar diri mereka dengannya di Instagram. Tetapi ia adalah foto Victoria yang mengguncang internet, kerana ibu dan anak perempuan sedang berkongsi smooch di bibir.

Victoria Beckham memandang flap: Adakah ia OK untuk mencium anak-anak di bibir?

Julai.13.201601:20

Foto itu dengan cepat memperoleh lebih daripada 500,000 suka, tetapi menurut BBC, beberapa pengguna Instagram berkomentar negatif mengenai ciuman bibir. Komen-komen itu dikebumikan dengan cepat di bawah komen positif yang membela isyarat, sehingga ia sukar untuk mencari walaupun satu komen negatif di tengah-tengah 4,000 + yang telah diposting.

BBC merujuk kepada “pakar etika sosial,” Liz Brewer.

“Biasanya dengan ahli keluarga anda, anda tidak mencium bibir kecuali suami anda,” kata Brewer kepada BBC. “Saya akan merasa tidak selesa berbuat demikian dan saya fikir kebanyakan orang akan berada di sana, jika dia berasa sesuai, jadi saya tidak mengatakan ia menetapkan contoh yang sangat baik.”

Seorang pengguna mendakwa ia bukan cium, tetapi perkongsian awam yang diterbitkan, menulis, “Ini mengenai seorang selebriti yang tidak bertanggungjawab menyiarkannya di media sosialnya untuk publisiti dan tidak bijak untuk memahami implikasi berbuat demikian pada media yang penuh dengan orang-orang yang kadang-kadang sangat berbahaya.Jadi, mencium atau tidak mencium anak anda di bibir bergantung kepada norma-norma budaya dan sosial anda yang diterima, menyiarkan foto mencium kanak-kanak di bibir – Jangan sekali-kali.

Ramai yang datang ke pertahanan foto.

“Pada usia 41, saya masih mencium ayah saya di bibir dan anak saya berusia 16 tahun,” tulis satu pengguna Instagram. “Tiada apa yang jahat di dalamnya, ia hanya keluarga.”

Bagi sesetengah orang, ia hanya mengenai kuman. “Saya tidak pernah mencium anak-anak saya di bibir, tetapi itu kerana mulut anak-anak adalah menjijikkan, sentiasa melekit dan penuh dengan penyakit,” tulis yang lain. “Jika anda boleh menanggung mencium seseorang di bibir, ia harus menjadi pengalaman ikatan yang hebat.”

Dan pada masa ini penembakan yang seolah-olah setiap hari, ahli psikologi pendidikan dan penulis Dr Michele Borba mendapati kontra anti-cium kontinjen yang tidak masuk akal.

Adakah terdapat sesuatu yang lebih mulia daripada seorang ibu yang menunjukkan cintanya kepada anaknya? “Borba bertanya KANAK-KANAK HARI INI.” Bahawa ibu ini memilih untuk mencium anak perempuannya yang berusia 5 tahun di bibir untuk merayakan ulang tahunnya harus dirayakan! Dalam masa kita menyakiti dan melihat imej-imej yang paling mengerikan dibayangkan, satu gambar cinta harus dihargai. “

David Beckham membela anak perempuan Harper yang berusia 4 tahun

Ogos.11.201500:57