9 perkara yang saya ingin tahu tentang membesarkan seorang gadis

Membaca with girls
Bonus besar untuk mempunyai seorang gadis: Anda dapat membaca “Kecantikan Hitam,” “Nancy Drew” dan Judy Blume sekali lagi. Hari ini

Apabila anda mengetahui bahawa anda mempunyai seorang gadis, anda mungkin menggambarkan pedikur spa dan pesta teh yang mewah dan memadankan pakaian mommy-and-me. Oleh kerana anda adalah seorang gadis sendiri, anda mungkin mengira anda akan mempunyai perjanjian anak perempuan yang semua dimetikan. Tetapi yang benar, lass kecil anda akan mempunyai beberapa kejutan sehingga lengan kecil beliau. Dari berbual-bual tanpa henti dengan keinginan untuk menimbulkan obsesi hampir sejagat dengan semua perkara merah jambu, anak perempuan adalah sejenis baka kepada diri mereka sendiri. Di sini, menyelinap ke masa depan anda.

1. Anda akan membeli barangan yang dia tidak perlukan.

Band rambut berbulu, pakaian ketat polka, dompet kecil, kasut yang kelihatan seperti kasut balet: Tidak lama sebelum bayi kecil anda mempunyai koleksi aksesori yang lebih luas daripada yang anda lakukan. “Saya sentiasa membeli barangan yang dia tidak perlukan,” kata ibu kepada tiga Tara Porter Skibar. “Dia suka fesyen dan saya memakannya. Saya fikir ia adalah kerana ini adalah perkara yang saya ingin beli ketika saya masih muda dan ibu bapa saya tidak akan mendapatkannya untuk saya. “

Malah, jangan terkejut jika awak lebih teruja dengan aksesori yang menyeronokkan daripada dia. “Dia mempunyai koleksi yang besar (pakaian ketat, ikat kepala, dan lain-lain) dan jika dia memakainya, mereka biasanya tidak bertahan lebih daripada sejam,” kata ibu Michelle McDaniel.

2. Dia mungkin lebih baik daripada anda.

Walaupun anda telah melakukan yang terbaik untuk mencipta ruang permainan neutral jantina yang diisi dengan trak, kereta api dan semua jenis “budak” mainan, dia boleh mengembangkan keghairahan untuk puteri dan Barbies dan gear ballerina cantik merah jambu keluar dari eter. Sesetengah kanak-kanak perempuan sememangnya berduyun-duyun dengan barang-barang girly. “Samantha adalah anak girly saya. Dia suka membawa dompet, memakai barang kemas, dan lip gloss adalah perkara kegemarannya di dunia. Dia bertanya kepada saya pada usia 4 tahun jika saya dapat membeli kasut tumit tinggi dan bra, “kata ibu dari tiga Kelly G. Phillips.

3. Keinginannya untuk meminjam tumit, permata, beg tangan dan banyak lagi akan bermula sebaik sahaja dia dapat berjalan dan bercakap (dan berkembang dari situ).

“Pergi ke Costco untuk mendapatkan kopi!” dia akan mengumumkan, tersumbat di dalam tumit malam Tahun Baru anda (itu, untuk rekod, anda jarang pakai ke Costco). Pada zaman kanak-kanak kecil ini pakaian bodoh yang paling baik, jadi nikmatilah. Tidak lama lagi dia akan mahu meminjam perkara ini dengan sebenar-benarnya. Bersedia untuk berperang. “Saya mempunyai sepasang cermin mata hitam mewah dan anak saya secara berterusan ‘meminjam’ mereka dan mengambil selera diri dan kemudian akan menyiarkannya di Instagram,” kata Skibar.

Kanak perempuan borrow stuff from mom
“Saya hanya akan meminjam cermin mata hitam ini seminit …”Hari ini

4. Semuanya bermula awal.

Pasti, semua kanak-kanak adalah berbeza, tetapi gadis-gadis seolah-olah memukul pencapaian perkembangan utama sebelum kanak-kanak lelaki yang sama. Menggulung, duduk, meniup ciuman, bertepuk tangan, latihan tandas, membaca: Jangan terkejut jika dia menguasai semua ini dan lebih banyak lagi sebelum anak-anak lelaki itu (walaupun ia hampir selalu keluar pada akhirnya). Phillips mendapati ini secara langsung dengan anak sulungnya. “Emma benar-benar memulakan semuanya awal,” katanya. “Dia berjalan selama 9 bulan dan dilatih sebelum 2 kali. Dia selalu ‘bertindak’ tahun sebelum masa dia.”

Cerita berkaitan: 10 perkara yang saya ingin tahu tentang membesarkan seorang lelaki

5. Dia akan menyerang pose seksi.

Dia mungkin menari atau memakai pertunjukan, atau hanya memamerkan baju renang Dora yang baru apabila ia berlaku: Dengan pinggulnya terputus dan kepalanya dibuang balik, anda akan melakukan dua kali ganda apabila anda menyedari dia kelihatan seperti kecil Model Rahsia Victoria. “Samantha benar-benar berputar di pesta dan saya fikir saya akan mati,” kata Phillips. “Semua orang mula ketawa, sudah tentu dia terus melakukannya. Apabila saya memintanya untuk berhenti, dia memberiku pandangan yang tidak bersalah tulen yang tertanya-tanya apa yang dia lakukan dengan salah. “

Skibar mempunyai pengalaman yang serupa. “Apabila anak perempuan saya berusia 4 dan 8 tahun, saya mahu mengambil gambar mereka di kolam renang. Kedua-duanya berlari untuk mendapatkan cermin mata hitam mereka dan menonjol seperti model atau apa yang mereka fikir model muncul seperti. Saya fikir penampilannya kelihatan terlalu seksi untuk umur mereka dan ia membuat saya benar-benar bimbang tentang tahun-tahun remaja mereka. “

Kanak perempuan strike a pose
Berpaut di kolam renang.Hari ini

6. Anda akan menikmati alasan untuk membaca “Kecantikan Hitam,” “Nancy Drew” dan Judy Blume lagi.

Semenjak anda retak tulang belakang salah satu kegemaran kanak-kanak anda, anda akan diangkut terus kembali ke masa yang ajaib itu. “Anak perempuan saya hanya akan masuk ke gred kedua pada bulan Ogos, dan saya tidak sabar untuk keluar dari buku Ramona Quimby saya untuk berkongsi dengannya!” Kata McDaniel..

Selain berjalan lorong ingatan, anda juga akan menghargai alasan untuk bersenang-senang. “Membaca buku dengan anak-anak saya berumur 5- dan 7 tahun adalah masa yang istimewa,” kata ibu kepada tiga Gina Ferrara. “Kami selesai ‘The Diary of Anne Frank’ dan sedang membaca autobiografi Helen Keller.”

7. Dia mungkin akan melalui fasa “Saya hanya memakai pakaian”.

Di suatu tempat di sekitar umur 3 tahun, dia akan mengembangkan idea-idea muktamad tentang apa yang dia mahu memakai yang mungkin atau tidak selari dengan apa yang bersih, cuaca, piawaian kesopanan atau apa yang berlaku dalam gaya pada masa tertentu. Hanya apabila anda menyingkirkan pilihan pakaiannya yang tidak mempunyai skirt, pilihannya hanya berubah kepada beberapa perkara yang aneh (topi tangki di dalamnya, butir-butir hujan harimau cetak, topi bikini di atas turtleneck) untuk peregangan seterusnya. Semakin cepat anda menyedari ia tidak penting, semakin gembira anda berdua akan.

Ia juga membantu jika anda dapat mencari cara untuk menjaga dia selesa – dan dilindungi – dalam masa yang sama. “Ketika anak perempuan saya melewati ‘hanya memakai fesyen gaun,’ saya dihidupkan semula untuk mencari seluar pendek ‘monyet bar’ (seperti yang kita panggil di rumah kami) di pelbagai kedai untuk dipakai di bawahnya tanpa kelihatan bodoh,” ingat McDaniel. “Kenapa pakaian dengan penutup bawah berhenti pada saiz 24 bulan?”

8. Dia akan menimbun … semuanya.

Cone pine, band getah, butang rambut, penghapus, kelopak bunga, topi botol, kaca laut, butang sesat, bug mati: Jika dia boleh memasukkannya ke dalam baggie, dia akan mengumpulnya. Ia menganggukkan evolusi kepada akar gadis pengumpulnya dan dia dengan jujur ​​tidak dapat menolongnya. “Dan anda akan mendapati apa yang dia ditimbun di mana-mana,” kata McDaniel. “Di dalam almari, di laci di atas meja, di bawah katilnya …”

9. Anda akan melawan rambutnya terus-menerus.

Ia ada di matanya. Ia memerlukan trim. Anda menyukainya, dia menyukainya. Ya, dia perlu membasuhnya. Tidak, dia tidak keluar rumah dengan sarang tikus di kepalanya. Baiklah, awak akan curl / meluruskannya sekali ini. Tidak, dia tidak boleh melakukannya sendiri. Perang rambut akan bertahan selagi anda biarkan mereka (terjemahan: sehingga anda menyedari bahawa itu hanya rambut dan memutuskan untuk menyerah).

“Saya pernah berperang dengan gadis-gadis saya untuk mendapatkan busur di rambut mereka,” kata ibu dari dua Kaycee Garrett. “Saya merasakan bahawa selepas hari yang panjang di penjagaan siang hari, mereka akan pulang ke rumah seperti kanak-kanak berpeluh, kotor, tidak dicintai. Tetapi, jika mereka mempunyai busur di rambut mereka, maka mereka kelihatan seperti seseorang di dunia mencintai mereka cukup untuk melekat busur itu di rambut mereka. Dan pada masa yang anda fikir mereka telah menundukkan busur, mereka mula mengemis untuk busur bersaiz super, mahal, dan anda berfikir pada diri sendiri, “Baik bermain, anak perempuan.