3 soalan mesti bertanya untuk mendapatkan anda melalui persidangan ibu bapa-guru anda

Ia akan sesuai jika persidangan ibu bapa dan guru datang dengan lagu yang menakutkan, kerana terdapat banyak ibu bapa yang takut pertemuan ini dua kali setahun.

ibu bapa teacher conference
Getty Images

Tetapi jangan takut! Berikut adalah tiga soalan yang anda boleh tanya yang akan mengeringkan palma berpeluh anda dan membantu anda memanfaatkan sepenuhnya pertemuan anda dengan guru anak anda.

Sebelum: “Apa yang akan saya dengar?”

Konferensi ibu bapa-guru adalah versi kanak-kanak penilaian prestasi anda. Kebanyakan majikan hari ini memerlukan kakitangan mereka untuk mengisi penilaian sendiri, dan anda harus melakukan perkara yang sama dengan anak anda. Meminta “Apa yang saya akan dengar?” Boleh melindungi anda dari kejutan yang buruk. Lebih baik lagi, amalan yang baik untuk anak anda. Meminta dia berfikir selama beberapa minit tentang pandangan pensyarahnya akan:

  • Memberi anda pemahaman tentang apa yang difikirkannya adalah kekuatan dan kelemahannya.
  • Beri dia amalan penilaian sendiri dan cara pemikiran yang berbeza tentang tingkah laku dan kerja sekolah.
  • Berikan kedua-dua anda amaran mengenai kemungkinan masalah tempat.

BERKAITAN: Guru menyingkirkan kerja rumah; lihat mesejnya kepada ibu bapa

Kemudian tanya diri anda soalan yang sama. Jadilah jujur ​​seperti yang anda boleh tentang kebimbangan anda. Sekiranya anda tertanya-tanya atau bimbang tentang sesuatu kelas atau tingkah laku atau keadaan sosial, tuliskannya. Anda berhak mendapat jawapan. Fikirkan perkara yang anda tahu anak anda lakukan dengan baik supaya anda dapat mengetahui sama ada guru melihatnya juga.

Apa yang anak-anak mahu anda tahu tentang guru mereka

12.12.201602:00

Semasa: “Apa yang ada untuk mengetahui tentang anak saya?”

Adakah anda suka mengadakan perundingan percuma dengan seorang pakar pembangunan anak … seseorang yang mengenali anak anda dengan baik, mempunyai banyak jam untuk memerhatikan dan berinteraksi dengannya, adalah seorang profesional terlatih yang mempunyai pengalaman bertahun-tahun yang bekerja dengan banyak anak-anak, dan siapakah untuk berkongsi petua tentang bagaimana untuk mendapatkan yang terbaik untuk dan dari anda? Berita baik! Itulah yang anda boleh dapatkan dalam mesyuarat ini. Ambil kesempatan dari masa untuk mendapatkan pendapat guru dan cadangan mereka untuk membantu anak anda mendapatkan pendidikan yang hebat.

Ingat: Anda pakar terbaik dalam anak anda. Tidak kira seberapa baik guru dapat mengetahui pelajar mereka, anda sudah mengenali anak anda lebih lama. Jangan takut untuk berkongsi keperluan, tabiat dan kebolehan anak anda. Pendidik yang kuat mahu belajar tentang anak anda daripada anda seperti yang anda mahu belajar dari mereka.

BERKAITAN: Terlalu banyak kerja rumah? Kajian menunjukkan kanak-kanak asas mendapat 3 kali lebih banyak daripada yang mereka perlukan

TIP PRO: Guru mempunyai banyak maklumat untuk dihantar kepada banyak ibu bapa dalam sedikit masa. Mereka letih. Jika anda menjangkakan perbualan yang serius, bawa guru secawan kopi. Dan jika percakapan dimatikan, minta jadwal tindak lanjut.

Selepas: “Apakah item tindakan?”

Ini terdengar seperti strategi korporat, tetapi cara terbaik untuk memotong bunyi dan mengetahui jika ada yang perlu diubah.

Pertama, tanya diri anda: Apakah cadangan yang anda dengar lebih daripada sekali? Apa kebimbangan atau peluang yang timbul? Apa yang lebih baik? Jika anda tidak pasti, tanyakan kepada guru dalam e-mel susulan.

BERKAITAN: pernah merindui cerita rakyat dengan berita bulanan HARI INI! Daftar di sini

Kemudian, tanya anak anda. Anda harus memberitahunya tentang perbualan anda dengan guru-gurunya, tetapi itulah idea yang baik. Pastikan anda memasukkan barang-barang hebat yang anda dengar; mudah untuk memberi tumpuan kepada masalah, tetapi ia meninggalkan anak-anak berasa seperti mereka sangat buruk di sekolah. Itu tidak membantu mereka berkembang sama sekali.

Selepas anda melaporkan apa yang anda dengar, jeda. Tidak kira apa yang anda fikirkan tentang apa yang anda dengar – hebat atau dahsyat atau di suatu tempat di antara – memberi anak anda peluang untuk memberitahu anda tanggapannya. Mintalah dia untuk mengenal pasti tindakan yang boleh diambilnya, yang mungkin tidak lebih daripada “mengekalkan kerja yang hebat!” Biasanya, guru mempunyai beberapa cadangan, dan memilih yang paling penting memberikan anak anda sesuatu konkrit untuk diperbaiki.

Pilih sesuatu untuk difokuskan, dan tetapkan penggera dalam kalendar anda untuk bertanya mengenainya dalam beberapa hari atau minggu akan datang.

Konferensi ibu bapa dan guru memberikan kita peluang untuk menunjukkan kepada anak-anak kita bahawa masalah pendidikan mereka, baik kepada kita dan kepada mereka. Ini cara yang baik untuk menunjukkan betapa kami suka dan percaya kepada mereka.

Hadiah yang sempurna untuk guru: Wain dengan anak anda pada label

07.20.201501:11