Semak Obie, dachshund tubby yang kehilangan separuh beratnya!

Obie dachshund adalah separuh daripada anjing yang pernah digunakannya. 

Apabila Obie pertama kali muncul pada HARI INI pada tahun 2012, dia menimbang berat £ 77, lebih daripada dua kali saiz dachshund rata-rata. Pada hari Isnin, anjing yang baru menarik membuat perjalanan pulang ke HARI hari dengan pemilik Nora Vanatta setelah menurunkan £ 54 terima kasih kepada senaman dan diet serat tinggi, karbohidrat rendah.

Bagaimana Obie dachshund itu kehilangan £ 55

Jun.23.201403:38

Anak anjing dari Portland, Oregon, mempunyai masa yang sukar menyesuaikan diri dengan diet barunya kerana dia membenci sayur-sayuran, tetapi sekarang dia mengunyah lobak merah dan menjalani kehidupan yang lebih sihat. “Dia makan hanya makanan orang sebelum ini, jadi ia mengambil sedikit peralihan untuk membawanya ke makanan anjing,” Vanatta memberitahu Carson Daly pada hari ini. “Sekarang [dia mempunyai dua kali sehari, beberapa makanan ringan dan banyak senaman. “

Apabila Obie berada di tempat yang paling besar, dia terpaksa memakai tali pinggang khas untuk mengelakkan mencederakan perutnya yang besar. Sejak menjatuhkan berat badan, dia terpaksa menjalani pembedahan kosmetik untuk mengeluarkan 2 1/2 paun kulit berlebihan. Vanatta berkata dia sebelum ini milik seorang pasangan tua yang mengalahkannya, melompat ke dua kali ganda saiz dachshund biasa, antara 16 dan 32 paun.

Selain menetapkan dietnya, Vanatta juga memastikan Obie aktif. “Dia tidak benar-benar mengambil treadmill dengan baik, tetapi banyak berjalan kaki di pantai dan kenaikan,” kata Vanatta. Saya membawanya kepada £ 21, tetapi dia kelihatan lebih baik pada 23. Saya tidak tahu apa yang harus ditimbang apabila saya mendapatkannya. Anda boleh melihat struktur tulangnya sekarang. Ini berat badannya untuknya. “

Obie the dachshund showed off his newly-svelte physique on TODAY after undergoing a remarkable transformation, shedding 54 pounds from his peak of 77 pounds in 2012.
Obie dachshund menampakkan badannya yang baru langsing pada hari TODAY selepas menjalani transformasi yang luar biasa, menumpahkan £ 54 dari puncaknya £ 77 pada 2012.Hari ini

Dr Leilani Alvarez, seorang doktor haiwan yang merupakan pengarah perkhidmatan Pemulihan & Kecergasan Tina Santi Flaherty di New York City, memberitahu Daly bahawa obesiti pada anjing adalah “masalah No 1 yang kita lihat dalam amalan kita” dan ini terutama disebabkan oleh Haiwan peliharaan mendapat rawatan di luar waktu makan berjadual mereka.

Itulah Obie lama, tetapi versi baru adalah gambaran kesihatan. “Dia adalah perwakilan bintang dari keadaan badan yang sempurna,” kata Alvarez. 

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter dan Google+.