‘Buat keseronokan untuk diri sendiri’: 3 perkara yang dilakukan lelaki ini kepada £ 105

Tidak kira acara itu, makanan merupakan sebahagian besar majlis di rumah Flores. Seperti keluarga yang banyak, kehidupan berputar di sekitar makan – pada masa yang baik dan buruk.

“Makanan adalah perayaan,” kata Guillermo Flores, 34, dari Los Angeles, kepada HARI INI. “Makanan, terutamanya untuk ibu saya, adalah tentang menunjukkan kasih sayang dan belas kasihan.”

Dalam 18 bulan, lelaki ini kehilangan 105 pound – dan merasa lebih baik dari sebelumnya

Mac.27.201800:53

Tetapi ini juga bermakna bahawa Flores tidak pernah belajar kebiasaan makan yang sihat. Apabila dia di sekolah menengah, dia sering membelanjakan wang makan tengah hari untuk makanan ringan, seperti kacang jagung dan cip. Di kolej, dia melompat buah-buahan dan sayur-sayuran dan makan Happy Meals. Apabila dia ditekankan, kebiasaan makannya menjadi lebih buruk kerana dia bergantung pada makanan berlemak untuk meredakan perasaannya.

“Saya mula berkembang sedikit terlalu cepat,” katanya.

Selepas kolej, beliau terus memperoleh dan akhirnya menelan 252 pound pada 5 kaki 9 inci tinggi.

Guillermo Flores didn't have healthy eating habits and exercised irregularly, which caused him to gain weight.
Guillermo Flores tidak mempunyai tabiat pemakanan yang sihat dan tidak pernah dilaksanakan, yang menyebabkan dia mendapat berat badan. Kesopanan Guillermo Flores

“Saya akan cuba sedikit (untuk mengurangkan berat badan) tetapi kemudian gangguan akan berlaku,” katanya.

Pada tahun 2015, ibunya mengalami strok. Ketika dia menyaksikan dia sembuh dan melihat betapa sukarnyanya baginya, dia mula bimbang tentang kesihatannya sendiri. Doktornya telah berbincang dengannya tentang ubat untuk mengawal tekanan darahnya yang tinggi.

“Saya fikir, ‘Adakah saya benar-benar mahu berusia 30 tahun dan ubat tekanan darah?'” Kata Flores.

In just 18 months Guillermo Flores went from wearing a 2XL to a size small.
Dalam masa hanya 18 bulan, Flores pergi memakai 2XL bersaiz kecil.Diberi hormat kepada Juan Alaniz

Atas saran doktornya, dia membuat perubahan kecil, seperti makan lebih banyak salad dan ayam. Segera, dia mula kehilangan berat badan. Dia sedar mengira kalorinya menjadikannya lebih mudah. Tetapi dia tidak mahu menyimpan catatan harian, jadi dia melihat ke dalam aplikasi dan mendapati Lose It! Selepas menggunakannya untuk masa yang singkat, dia melihat hasilnya.

“Saya kehilangan berat badan lebih cepat,” katanya. Aplikasi itu mendorongnya untuk bersenam secara teratur kerana dia dapat melihat bahawa pada hari-hari ketika dia bekerja, dia boleh makan lebih banyak kalori.

“Ia membuatkan saya mahu melakukan lebih banyak lagi ke titik di mana saya menjadi kreatif,” katanya.

Dia meletakkan basikal bersandar dan beberapa bebanan percuma di bilik tidurnya. Apabila dia pulang ke rumah, dia akan menaiki basikal selama 30 minit atau mengangkat berat sambil menonton Netflix.

“Ia membuat saya melakukan perkara-perkara yang biasanya saya tidak dapat,” katanya.

Semasa aplikasi itu mendorongnya untuk melakukan lebih banyak dan makan lebih banyak buah-buahan, sayur-sayuran dan protein tanpa lemak, Flores menggunakan datanya untuk mencipta cabaran untuk dirinya sendiri.

“Saya menjadikannya permainan yang menyeronokkan,” katanya.

Guillermo Flores relied on food to comfort himself when he was stressed. At his heaviest he weighed 252 pounds.
Flores bergantung pada makanan untuk menghibur dirinya ketika dia ditekan. Pada yang paling berat, dia berat 252 pound.Kesopanan Guillermo Flores

Dia akan cuba untuk melakukan lebih banyak atau makan lebih sedikit kalori berbanding minggu sebelumnya. Dia memandangnya seperti, “Saya akan menendang Guillermo di belakang (belakang).”

Ini menjadikan dia termotivasi. Dalam 18 bulan, dia kehilangan 105 pound. Dia pergi dari 2XL ke pakaian yang kecil. Walaupun dia suka bagaimana rupa dan rasanya, dia juga suka apa yang dia pelajari tentang dirinya.

“Mengetahui kelemahan anda dan bagaimana anda boleh datang adalah bahagian yang lebih sukar – dan emosi,” katanya. “Saya pasti di mana saya mahu.”

Flores berkongsi nasihat ini kepada orang lain yang berharap dapat menumpahkan pound:

1. Bersenang-senang!

Mencipta cabaran terhadap dirinya sendiri menyumbang kepada kejayaan Flores. Dia menggalakkan orang lain untuk memikirkan penurunan berat badan sebagai menyeronokkan dan bukan kerja.

“Buat keseronokan untuk diri sendiri,” katanya. “Ya, ia serius, tetapi saya cuba untuk tidak mengambilnya terlalu serius atau kepada ekstrem.”

In 18 months, Guillermo Flores lost 105 pounds by using the weight-loss app, Lose It!
Dalam 18 bulan, Flores kehilangan 105 pound dengan menggunakan aplikasi penurunan berat badan, Lose It!Kesopanan Guillermo Flores

2. Ia bukan ‘pembetulan pantas’.

Sejak November 2017, Flores mengekalkan berat badan dengan melekat dengan tabiat pemakanan yang sihat dan rutin senaman. Dia akan sentiasa berpegang pada tabiat ini kerana sihat memerlukan pelaburan yang sebenar.

“Ia adalah perubahan gaya hidup dan ia bukan pembaikan pantas,” katanya.

3. Terdapat ‘benjolan di jalan raya’.

Beberapa minggu, bilangan pada skala tidak berubah. Atau lebih buruk lagi, ia akan naik. Pada masa yang lain, Flores akan makan pizza atau burger dan kentang goreng. Tetapi dia tidak membiarkan orang-orang jahat itu menggagalkannya.

“Anda akan memukul beberapa benjolan di jalan raya,” katanya. “Suatu hari ditiup. Ia bukanlah akhir yang hebat di dunia. Cuba menjadi ringan hati. “

Berminat untuk memulakan perjalanan berat badan anda sendiri? Daftarlah untuk surat berita HARI INI DATANG. Untuk lebih banyak inspirasi, lihat halaman Perjalanan Berat Badan saya.