Wrangler mempunyai tugas baru! Lihat di mana anjing ini dengan tujuan diketuai seterusnya

Wrangler mendapat pekerjaan baru!

Pada musim bunga tahun lepas, kami mengucapkan selamat tinggal kepada Wrangler dengan hati yang berat (dan air mata di mata kita), tetapi hanya kerana kita tahu dia menjadi lebih besar dan lebih baik. Dan sekarang dia – sekali lagi!

Pada 6 Julai, dia dinilai dan diterima masuk ke program anjing pengesanan Polis Negeri Connecticut. Pertunjukan ini mengikuti tugasnya selama setahun sebagai anjing pemandu.

 Wrangler
Wrangler pada hari terakhirnya di HARI INI.Brandon Goodwin / HARI INI

Seperti yang ternyata, Wrangler lebih sesuai untuk pengesanan dan bersara dari kerja panduan awal.

“Memadankan anjing pemandu kepada orang yang buta atau gangguan visual adalah proses yang sangat rumit dan rumit,” kata Saxon Eastman, penunggang anjing Wrangler, kepada TODAY.

Dan terdapat banyak faktor lain yang mesti dipertimbangkan untuk menentukan sama ada pasangan itu akan berjaya, termasuk personaliti, langkah kaki, lokasi pengendali dan pendekatan umum untuk bekerja. Eastman mengatakan ia biasanya mengambil masa mana saja dari enam bulan hingga setahun untuk membuat panggilan itu.

Wrangler and Charlie meet on TODAY August 24, 2016.
Wrangler dan Charlie bertemu pada TODAY 24 Ogos 2016.Samantha Okazaki / TODAY

Jadi sekarang Wrangler akan menuju ke latihan selama dua hingga tiga bulan di Connecticut. Sekiranya dia lulus, dia akan bekerjasama dengan seorang pegawai, dan bekerja untuk mengesan perkara-perkara seperti bom atau narkotik.

“Sebagai anjing pemandu, Wrangler membantu seseorang menjalani kehidupan yang lebih bebas. Sebagai anjing pengesan, dia akan membantu kumpulan besar, memastikan semua orang selamat dari aktiviti jenayah.”

Dan Eastman teruja untuk menonton Wrangler berkembang dalam peranan barunya.

“Wrangler adalah anjing dengan tujuan, ia hanya ternyata bahawa tujuannya adalah berbeza dari apa yang kita harapkan. Ada kata, ‘menaikkan anak anjing, mengubah hidup.’ Saya sentiasa mendapati bahawa tidak kira apa jalan yang mereka pilih untuk diambil, anak-anak yang saya tambahkan selalu berubah menjadi lebih daripada satu kehidupan. Kehidupan pertama mereka berubah adalah saya. “

Wrangler celebrates his first birthday
Wrangler dan Saxon pada hari lahirnya yang pertama!Samantha Okazaki / TODAY

Itulah yang Wrangler akan terus melakukan masa dan masa lagi di masa depan: mengubah hidup.

“Tidak ada perasaan yang lebih baik daripada mengetahui bahawa Wrangler kerja mempunyai peluang untuk melakukan akan membantu ribuan orang selamat setiap hari.

“Dia mencari tempatnya di dunia, dan saya tidak boleh membanggakannya,” kata Eastman. “Apapun yang berlaku seterusnya, Wrangler adalah anjing yang luar biasa kerana dia cinta dan bimbingan yang diterima di HARI INI.”

Selamat ulang tahun, Charlie: Puppy TODAY kami bertukar 1

Jun.26.201701:53