Tom Hardy meratapi anjing tercinta dalam menyentuh surat: ‘Kepada rakan terbaik’

Tom Hardy yang sakit hati telah menulis penghormatan emosional kepada “contoh terbaik sahabat lelaki” yang menyerupai kematian seekor anjing tercintanya, Woody.

Bintang “The Dark Knight” dan “Mad Max: Fury Road” mencatatkan panjangnya campuran Labrador kuningnya, sesat yang ditemui di lebuh raya di Peachtree, Georgia, semasa penggambaran filem “Lawless” pada tahun 2011.

Tom Hardy and his dog off set during the filming of 'Legend'
Tom Hardy memanggil anjingnya, Woody, yang meninggal dunia pada usia 6 tahun awal minggu ini, “kawan terbaiknya”. Splash News / Splash News

“Untuk kawan terbaik,” Hardy menulis di laman Tumblr peribadinya. “Kepada saya dan kepada keluarga yang menyayanginya melebihi kata-kata dan siapa yang disayanginya tanpa keraguan lebih daripada yang pernah saya ketahui. Woody adalah sahabat perjalanan terbaik yang pernah kita impikan. Jiwa kita terjalin selamanya. “

Kedua-duanya tidak dapat dipisahkan, kerana Woody kerap menyertai Hardy di set filem dan bahkan di permaidani merah di premieres.

Tom Hardy dan Woody di London untuk perdana filem “Legenda” pada tahun 2015. Getty Images

“Dia seorang Malaikat,” tulis Hardy. “Dan dia kawan baikku. Kami pergi begitu banyak bersama-sama. “

Woody, yang berusia 6 tahun, meninggal dunia awal minggu ini selepas mengalami polymyositis, gangguan otot radang, selama enam bulan yang lalu.

BLAG Clothing Label - Official Launch Party
Hardy, isterinya, Charlotte Riley, dan Woody. Anjing itu sesat yang Hardy diselamatkan ketika penggambaran di Georgia enam tahun yang lalu. Getty Images

“Dia terlalu muda untuk meninggalkan kami dan kami di rumah dihancurkan oleh kehilangannya,” Hardy menulis. “Saya amat berterima kasih atas persahabatan dan cinta yang setia dan ia sangat menghiburkan, dia tidak lagi menderita.”

Hardy, yang jarang bercakap tentang kehidupan pribadinya, walaupun menyiarkan video yang memaparkan foto kedua-dua mereka bersama-sama, ramai daripada mereka dari set filem.

Hardy mendapati Woody selepas kematian anjing terdahulu beliau, Max, dia menulis dalam jawatan Tumblrnya.

Setelah menyayanginya di set “Lawless,” Hardy meninggalkan anak anjing dengan keluarga bintang Jessica Chastain ketika dia pulang ke rumah U.K.

Hardy dan Woody kemudian bersatu kembali apabila keluarga Chastain membawanya ke California sementara Hardy sedang membuat penggambaran filem Batman The Dark Knight.

Baru-baru ini, Woody telah menjadi sedikit celeb dalam dirinya sendiri.

Dia muncul dengan Hardy dalam drama jenayah BBC “Blinders Peaky,” dan tahun lepas, majalah Time menyebutnya sebagai haiwan paling berpengaruh ke-73 di dunia, dua tempat di hadapan Jaws.

“Di atas semua saya hancur,” Hardy menulis. “Dunia untuk saya adalah tempat yang lebih baik dengannya di dalamnya dan di sebelah saya.”

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.