Smiley anjing terapi yang meninggal dunia: ‘Kesakitan adalah semua yang dia berikan kepada kami’

Perkara yang tragis mengenai haiwan kesayangan adalah seberapa cepat mereka meninggalkan kami. Pencinta haiwan di seluruh dunia bersedih untuk Smiley, anjing terapi buta dengan senyuman yang tidak dapat dinafikan dan cerita penyelamat inspirasi.

Smiley telah diselamatkan dari kilang anjing Kanada pada tahun 2004. Juruteknik veteran Joanne George telah dihantar untuk mengosongkan sekitar 20 daripada anjing 80-plus yang tinggal di anjing peternakan yang mengerikan itu. Smiley – dilahirkan tanpa mata, dan dengan bentuk dwarfisme – berada dalam senarainya.

“Kami berada di sebuah kandang dengan kira-kira 85 ekor anjing,” kata George kepada The Washington Post pada 2015. “Kami memerlukan lima orang untuk pergi ke sana kerana kami cuba untuk tidak muntah dari bau.”

George dan pakar teknologi lain memutuskan untuk mencari rumah untuk anjing itu dan bukannya mengosongkannya. Semua digunakan kecuali untuk Smiley, yang terus hidup bersama George di Stouffville, Ontario.

https://www.instagram.com/p/BIJHpk5DVXv

Pada mulanya, anjing itu cedera, takut dan tidak disosialisasikan. Tetapi dari masa ke masa, George menyedari bahawa dia juga berada di rumah.

“Saya fikir, ‘Dia saya,'” katanya kepada The Post.

Tonton anjing buta emas yang buta ini mempunyai hari salji yang terbaik

03.1.20.201700:38

Sebagai Smiley disesuaikan dengan kehidupan barunya dan keperibadiannya yang sangat menyenangkan mula berkembang, George mula membawanya ke rumah penjagaan untuk melawat neneknya. Dia menyedari bahawa setiap orang memanjakan anjingnya yang sentiasa tersenyum.

“Saya fikir dia akan menjadi anjing terapi yang hebat,” katanya kepada Bintang Toronto – dan dia betul.

Selama lebih dari satu dekad, Smiley melawat tempat-tempat seperti rumah kejururawatan, perpustakaan dan sekolah. Dia juga mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri Kanada, Justin Trudeau.

“Dia melakukan sesuatu kepada orang,” kata George kepada The Huffington Post. “Orang kata mereka berasa seperti orang lain selepas bertemu Smiley.”

Smiley mempunyai kesan yang sama pada orang-orang yang hanya ingin mengetahui dia dalam talian, membina asas peminat setia sambil menyebarkan kesedaran tentang kilang anjing dan pengambilan haiwan kesayangan, dan membantu membuktikan bahawa haiwan keperluan khas adalah sahabat yang indah.

Smiley pastinya George dan anaknya yang muda Shepherd, yang hubungannya yang mesra didokumentasikan dengan baik pada halaman media sosial popular Smiley.

Selama musim panas, Smiley didapati mempunyai massa di hati dan perutnya. Selepas pertempuran yang pendek dan dahsyat dengan kanser, anjing berusia 15 tahun itu telah dihilangkan pada hari Sabtu.

Di Facebook, George menyatakan kesedihan dan kesakitan yang semua orang yang telah kehilangan haiwan kesayangan memahami semuanya dengan baik. Sebagai balasan, mereka yang memuja Smiley dari jauh memberikan apa yang dia maksudkan kepada mereka: kebaikan dan kegembiraan, dan harapan.

View this post on Instagram

Shep runs straight to Smiley for kisses 😍after school.

A post shared by Sunny ☀️ (@fortheloveofsmiley) on

George telah meminta warisan Smiley sesuai dengan kehidupannya.

“Dalam kehormatan Smiley,” dia menulis, “tolong bersikap baik kepada satu sama lain, berikan kembali, dan selalu melihat dengan hatimu.”