Siapakah kucing yang menakutkan sekarang? Kucing berani menghantar beruang berjalan

Ia membentuk masa yang baik untuk Team Cat. Hanya beberapa hari lalu, seorang kucing yang berani dihormati dengan anugerah Hero Dog National. Dan sekarang ada kucing yang tidak berani lagi membuat tajuk berita.

Tidak ada ‘fraidy-kucing’ di sini! Watch rumah kucing menakutkan beruang hitam

Jun.25.201500:37

Di dalam video yang menjadi virus dengan lebih 700,000 pandangan di YouTube setakat ini, tabby berusia 2 tahun datang bersemuka – baik, muka ke kaca dari pintu ke muka – dengan beruang hitam yang mengembara ke rumahnya.

Walaupun video itu hanya 14 saat panjang, itulah masa Nani diperlukan untuk mengecas pintu dan menghantar beruang berjalan ke arah yang lain.

Kucing scares off bear
Kucing menakutkan beruangDarlis Elliott / YouTube

Menurut pemilik Nani, dia biasanya bukan jenis heroik.

“Dia benar-benar seperti kucing fraidy kebanyakan masa,” kata Darlis Elliot kepada KTUU. “Saya tidak tahu apa yang masuk ke dalamnya.”

Keberanian, itulah yang!

LEBIH: Kitty yang baik: 6 ‘kucing pahlawan’ ini menyelamatkan manusia yang mereka cintai

Ia bukan kali pertama kucing rumah telah menghantar mesej yang kuat kepada beruang yang tidak diingini. Kembali pada tahun 2006, tabby lain mengambil beruang hitam dan gambar dari konfrontasi mengatakan semuanya:

An orange and white tabby named Jack showed plenty of catitude when a much larger black bear wandered onto his property in 2006.
Jack, kucing jantan oren-dan-putih yang berukuran 15 paun, kucing duduk di bawah beruang hitam di belakang rumah di West Milford, NJ, Ahad, 4 Jun 2006. Apabila beruang memanjat, kucing mengejar pokok lain di dekatnya . Neighbor Suzanne Giovanetti fikir Jack hanya menoleh ke arah beruang itu, tetapi tidak lama kemudian menyedari haiwan yang lebih besar takut kucing menderita. Pemilik kucing memanggilnya dan beruang itu lari. (AP Photo / Suzanne Giovanetti)SUZANNE GIOVANETTI / AP

Kucing: 2. Bears: 0.

Ikut Ree Hines di Google+.