Selamanya muda: Baka anjing baru tidak akan kehilangan muka anjing

Bayangkan anjing pereka yang ideal. Ia akan menjadi pintar, sihat dan hypoallergenic. Ia akan dimiliki yap dan panjang umur dibiakkan. Dan, yang paling penting, ia tidak akan kehilangan wajah anaknya. 

Masukkan “cava-poo-chon.” Bangkai ini adalah yang terbaru dan terkini dalam pencarian selama puluhan tahun untuk mata air muka anjing pemuda dan aksesori haiwan kesayangan yang sempurna. Tetapi American Kennel Club tidak mengiktiraf trend baru sebagai baka rasmi, dan seorang ahli menyebut beberapa anjing kecil yang dibesarkan khusus “gimmicks”. 

“Selalu ada pasaran untuk anjing-anjing muda ini,” kata jurulatih veteran Steve Haynes dari Fidelio Dog Works di Austin yang bekerja dengan 50 generasi pertama cava-poo-chons. “Sehingga baru-baru ini, anjing khusus seperti Yorkies miniatur dan Malta kecil adalah anjing pergi.”

Lebih Dari Hari Ini: Labradoodle Creator Laments Designer Dog Breed Craze

Cava-poo-chon adalah cavalier King Charles spaniel dan bichon frize mix dibesarkan dengan poodle kecil. Dengan bantuan seorang ahli farmasi genetik dan reproduktif, tribrid atau “triple cross” telah dicipta oleh Linda dan Steve Rogers dari Timshell Farm di Pine, Ariz. 

Bridgette is a member of a breed that is being labeled as the perfect pet accessory because it has the puppy face fountain of youth.
Bangkai ini adalah yang terbaru dan terkini dalam pencarian selama puluhan tahun untuk mata air muka anjing pemuda dan aksesori haiwan kesayangan yang sempurna. Tetapi Kelab Kennel Amerika tidak mengiktiraf trend baru sebagai baka rasmi.Hari ini

Dengan harga harga antara $ 2,000 hingga $ 3,500, cava-poo-chon menggabungkan yang terbaik dari tiga baka, kata Linda Rogers. Beliau menambah bahawa tidak ada sebab mereka tidak boleh hidup selama 20 tahun. Rogerses menawarkan pilihan warna dan dua jenis mantel – keriting atau sangat kerinting, katanya. 

Setakat ini, 58 keluarga telah kembali mendapatkan cava-poo-chon kedua, dan 12 anjing telah diperakui untuk bekerja di rumah dan hospital kejururawatan sebagai anjing terapi, kata Rogers. 

Amy Wolf of Austin berkata dia mendapati anjingnya yang sempurna dalam baka itu. 

“Saya tidak dapat memberitahu anda berapa kali setiap hari saya melihatnya dan berkata, ‘Kamu sangat comel.'” 

Bukan itu sahaja, dia yang berusia 3 tahun bernama Callie telah menjadi cintakan kehidupan suaminya – walaupun alahannya – dan memikat semua jiran barunya. Dia mengupah Haynes sebagai jurulatih. 

“Tidak pernah kita mempunyai anjing yang lebih mencintai dan manis. Dia mahu menyapa semua orang,” kata Wolf yang berpindah ke rumah baru bersama suaminya dua bulan sebelum mendapat Callie. “Kami telah bertemu dengan ramai orang ketika berjalan dengannya, dan kami lebih banyak dihubungkan dengan kejiranan ini daripada yang sebelumnya, semuanya kerana dia, menjadikan kami lebih mudah didekati, dan kami berasa lebih selamat.” 

Populariti bayi mencari anjing bermula lebih dari setengah abad yang lalu dengan pukulan anjing kucing pesanan diiklankan di belakang majalah. Yorkies, Maltese dan Pomeranian terkenal untuk seketika, dan baru-baru ini terdapat hibrid hibrid “dengan nama-nama cutesy yang berakhir di ‘-oodle,’ ‘-uddle’ atau ‘-poo’ yang datang dengan tag harga seribu dolar,” kata pengarang dan perakuan tingkah laku haiwan yang disahkan Darlene Arden dari Massachusetts. 

Arden berkata dia tidak kenal dengan cava-poo-chon, walaupun dia memuji penggunaan seorang ahli genetik. 

Tetapi dia mengutuk “gimik” yang digunakan oleh sesetengah pembiak dan pengantin lelaki untuk menarik pembeli yang tidak disengajakan. 

“Tidak ada apa-apa seperti apa-apa,” kata Arden. “Ia adalah istilah pasaran yang digunakan oleh penternak belakang dan penternak komersial supaya mereka boleh membiak anjing yang paling kecil yang tidak boleh dibiakkan dan menjualnya dengan banyak wang. Anjing-anjing ini biasanya mengalami masalah kesihatan dan kebanyakan doktor haiwan tidak mahu menyentuh mereka kerana organnya sangat kecil. ” 

The American Kennel Club tidak mengenali cava-poo-chon. 

“AKC tidak mengiktiraf anjing keturunan yang dibiakkan atau bercampur-campur sebagai baka rasmi,” kata jurucakap Lisa Peterson. “Anjing-anjing ini adalah hasil dari dua ibu bapa yang tulen dari baka yang berlainan, mengakibatkan sampah anjing campuran campuran, bukan baka baru, mengikut keperluan kami.” 

Brande Bradshaw holds her
Brande Bradshaw memegang “cava-poo-chon” anaknya, Bridgette, yang baru berusia 6 bulan dan dia berkata anjing yang sempurna.Hari ini

Tetapi Brande Bradshaw of Austin menganggap Bridgette, cava-poo berusia 6 bulan (tidak ada bichon di dalamnya), adalah anjing yang sempurna. 

“Saya telah ditiup,” kata Bradshaw, yang juga mengupah Haynes sebagai jurulatih. “Dia sangat mengagumkan, anjing yang paling hebat yang pernah saya lihat.” 

Bradshaw sering terbang untuk tugasnya sebagai penjual teknologi, dan dia meninggalkan Bridgette pada penjagaan siang hari, di mana 10 pounder adalah kegemaran. 

“Setiap kali saya log masuk, dia berlari dengan letupan,” kata Bradshaw. Dia kadang-kadang berasa seperti Bridgette melupakannya sehingga masa pickup, ketika Bridgette menjatuhkan Bradshaw dan “berjalan cepat-cepat di depan, ekornya pergi satu juta mil per menit, tepat ke dalam lengan saya.”