Kenapa April Giraffe akan mengucapkan selamat tinggal kepada seorang anak lembu sebelum orang lain tiba

September ada di sini, tapi sekarang, pemikiran kita pada April lagi – April Zirafah.

Seperti yang telah kita pelajari awal musim panas ini, penduduk Taman Haiwan Adventure 17 tahun itu mempunyai satu lagi kegembiraan besar dalam perjalanan.

Tetapi itu bukan semua yang perlu diketahui!

April Zirafah mempunyai tarikh yang sepatutnya!

Sep.04.201802:57

Pada pagi hari Selasa, pemilik taman Jordan Patch dihentikan oleh TODAY dengan kemas kini mengenai mama yang berusia 15 kaki setiap orang.

April mendapat kemasyhuran kembali pada tahun 2017 sebagai pengendali dan berjuta-juta peminat talian menonton dan menunggu – dan menunggu dan menunggu – untuk dia akhirnya melahirkan anak lembunya. Apabila sudah berakhir (dalam bulan April, cukup tepat), dia adalah sensasi internet dan anaknya, Tajiri, adalah tambahan baru yang dikasihi di taman.

Tetapi sekarang perubahan sedang dalam perjalanan – kedua-dua untuk April dan untuk anak lembu terkenal.

Patch mendedahkan apa yang boleh kita harapkan pada bulan April yang dijangkakan Giraffe, termasuk butiran seperti peningkatan diet dan pinggang untuk dipadankan.

April Giraffe hamil lagi!

Jul.25.201804:15

Tetapi masih jauh untuk pergi sebelum perubahan fizikalnya menjadi jelas. Ibu-ibu yang berambut panjang seperti April mempunyai tempoh kehamilan yang sama panjang, purata kira-kira 15 bulan. Ini bermakna Taman Pengembaraan Haiwan akan melihat dua musim dan tahun baru sebelum mereka mengalu-alukan kedatangan baru April.

Kali ini dia dijangka melahirkan pada bulan Mac. “Dan apabila saya katakan Mac, maksud saya Julai,” Patch menggelengkan sifat yang tidak dapat diramalkan itu.

April the giraffe names calf
April Giraffe, dilihat di sini membersihkan anak sulungnya yang baru Tajiri selepas melahirkan anak pada tahun 2017, mengharapkan sekali lagi. Taman Pengembaraan Haiwan / AP

Walau bagaimanapun, sementara peminat akan dapat mengintip setiap bahagian kehamilannya, seperti yang mereka lakukan pada tahun lepas, Tajiri tidak akan mendapat peluang yang sama. Itu kerana, ketika kehamilan April berlangsung, anak lelaki berusia 1 tahun itu akan beralih ke rumahnya yang berikutnya di kemudahan lain.

Walaupun Tajiri telah tinggal dekat dengan ibu – dan ayah, Oliver the Giraffe – sejak lahir, dia tidak akan tinggal di sisinya selama-lamanya di Animal Adventure Park. Patch menjelaskan bahawa penting bagi penduduk zirafah bahawa Tajiri bergerak dan memulakan pengembaraannya sendiri.

April zirafah dan bayi Tajiri merayakan ulang tahun pertama anak lembu

Apr.13.201802:47

“Taj akan pergi pada penghujung Oktober, kerana dia cukup maju, dia maju, dia matang,” kata Patch. “Dan secara semulajadi, zirafah lelaki muda itu meninggalkan kawanan itu – yang dipanggil menara – dan mereka memulakan kehidupan bujang nomad mereka sendiri.”

“Kehidupan bujang” Tajiri akan bermula di sebuah kemudahan baru di luar Raleigh, North Carolina, di mana dia semestinya akan menjadi ayah satu hari.

Seperti yang dikatakan Patch, apabila ia membantu spesies secara keseluruhan, “setiap anak lembu jerung yang dilahirkan di dalam program pengurusan kurungan dihitung.”

Sudah tentu, April telah menyambut dan mengucapkan selamat tinggal kepada anak lembu lain pada masa lalu. Tajiri adalah keempatnya, dan sekarang, dia bersiap untuk bayi No 5.

Loading...