Harley, seorang ‘anjing pahlawan’ kecil yang diselamatkan dari kilang anak anjing sebagai senior, meninggal dunia pada usia 15 tahun

Harley, Chihuahua 6-pound yang menghabiskan 10 tahun hidupnya yang tinggal di dalam sangkar dan yang memikat ribuan peminat menyanjung selepas penyelamatannya, telah meninggal pada usia 15.

Anjing kecil itu telah dinamakan American Hero Dog Association 2015 2015 kerana kesannya yang besar untuk anjing lain seperti dirinya. Pada zaman kegemilangannya, Harley menjadi maskot yang comel dan mudah dikenali yang membantu mengumpul wang untuk membebaskan lebih daripada 500 anjing dari operasi pembiakan anjing komersial.

“Harley adalah anjing kecil dengan misi besar,” kata Dr. Robin Ganzert, presiden dan CEO Persatuan Humane Amerika, kepada TODAY. “Kerja dan misinya akan hidup, dan warisannya akan memberi inspirasi kepada kita untuk bekerjasama dan menjadikan dunia yang lebih baik untuk sahabat kita.”

Sepanjang lima tahun yang lalu, Harley menikmati kehidupan yang bahagia – lengkap dengan selimut lembut, baju comel dan banyak penampilan media, termasuk satu pada HARI INI – terima kasih kepada pasangan yang mengadopsi dia, Rudi dan Dan Taylor dari Colorado. Apabila Taylors mula-mula membawa pulang rumah Harley pada tahun 2011, mereka menganggap dia mungkin bertahan dua hingga tiga bulan.

Harley the dog smelling a flower
Selepas pembebasannya dari kilang anak berusia 10 tahun, Harley dapat menikmati sensasi baru seperti udara segar, cahaya matahari, rumput dan bunga.Harley / Facebook

Dekad yang telah dibelanjakannya di dalam sangkar telah mengambil tol pada Harley. Para sukarelawan yang menyelamatkannya dan doktor haiwannya berkata, seperti anjing anjing kucing, Harley mungkin kehilangan salah satu matanya ketika sangkarnya dibasuh dengannya di dalamnya. Anjing kecil yang telah dimusnahkan mempunyai banyak penyakit lain, termasuk ekor patah, jari kaki yang menggerutu, gigi yang dijangkiti dan penyakit jantung.

Harley the Chihuahua was rescued from a puppy mill
Harley mempunyai pelbagai masalah perubatan ketika sukarelawan meraupnya dari kilang anak anjing, tetapi dia berkembang setelah dia menikmati rumah yang aman dan selesa.Persatuan Humane Amerika

Walaupun begitu, Harley mula berkembang maju selepas dia berpindah dengan Taylors. Pasangan itu memutuskan untuk melancarkan laman Facebook untuk Harley “Freight Train” Taylor, dan sebelum itu ia mula mengembangkan kipas setia yang setia.

Anjing pahlawan kehidupan sebenar ini mempunyai KLG dengan air mata

Oktober.26.201504:34

Dia menjadi maskot untuk kempen “Harley to the Rescue”, yang mengumpulkan wang untuk membantu Penyelamat Anjing Mill Nasional menyelamatkan dan menjaga beratus-ratus anjing kucing anak anjing.

“Harley terselamat di dalam neraka selama 10 tahun dan hanya ada satu perkara yang membolehkan semangat untuk melakukan itu, dan itulah yang pasti,” kata Dan Taylor di atas pentas September lalu di gala Anugerah Hero Dog di Beverly Hills. “Semangat itu membenarkan dia sekarang menjadi suara anjing yang tidak boleh bercakap sendiri … dan memberi semua harapan bahawa esok akan menjadi hari yang lebih baik.”

Persatuan Humane Amerika telah mendedikasikan pengundian untuk Anugerah Hero Dog 2016 untuk Harley.

Penulis dan editor HARI INI LAIN T. Coffey adalah penulis buku terlaris “My Old Dog: Binatang yang Diselamatkan dengan Kisah Kedua yang luar biasa,” yang menampilkan kisah-kisah transformasi seperti Harley’s. Berhubungan dengan Coffey di Facebook, Twitter dan Google+ dan di MyOldDogBook.com.

Loading...