Dachshund pada diet: Pup obese kehilangan 80 peratus berat badan

Dachshund kecil yang tidak begitu kecil kehilangan hampir 80 peratus berat badannya melalui diet, senaman dan bantuan pemiliknya, yang telah melancarkan dana untuk membantu haiwan lain yang berlebihan berat melakukan perkara yang sama.

Dennis the Dachshund kehilangan 44 pound!

Mac.15.201502:02

Apabila Columbus, Ohio, pemastautin Brooke Burton, menyedari bahawa anjing saudara saudaranya, Dennis, mencatatkan skala pada £ 56 pada bulan Jun 2013, dia menganggap pemilikan jagung.

“Dennis sangat tertekan dan tidak mempunyai keperibadian ketika saya mula-mula menyelamatkannya,” kata Burton, 26, kepada TODAY.com melalui e-mel. “Anda boleh mengatakan bahawa dia tidak merasa baik dan sangat tidak selesa. Dia tidak mempercayai saya sepenuhnya, tetapi saya fikir dia menyedari selepas kira-kira sebulan saya berada di sana untuk membantunya, tidak mencederakannya.”

Brooke Burton / AP

Sebagai tambahan untuk mengakhiri snek anjing di burger dan pizza – mengehadkan makanannya untuk mengeringkan makanan anjing – pelajar kejururawatan juga membuat satu titik untuk mengambil Dennis berjalan-jalan dan menunjukkan kepadanya banyak kasih sayang.

Menulis Burton, “Orang berfikir saya melakukan sesuatu yang ajaib untuk menurunkan berat badannya, dan sebenarnya diet dan senaman yang betul dan banyak cinta!”

Pendekatan Burton kelihatan lambat dan mantap.

“Saya pertama kali diberitahu saya gila mengambil komitmen yang besar tetapi saya tidak peduli,” kata Burton mengenai berat badan Dennis, kini disenaraikan dengan 12 pound tanpa lemak. “Saya mempunyai kasih sayang yang besar untuk haiwan, bahawa saya tidak peduli masa atau wang yang diperlukan untuk menjadikan Dennis sebagai anjing biasa lagi Saya mendapati orang gila mengatakan saya seorang pahlawan Saya tidak melihatnya Saya hanya seorang yang normal yang cuba melakukan perkara yang betul dengan yang terbaik, saya berharap bahawa orang lain akan melakukan perkara yang sama juga. Haiwan tidak sepatutnya diperlakukan seperti yang mereka lakukan. “

Sekiranya ada kelemahan untuk kehilangan begitu banyak berat, itu adalah bahawa Dennis digulung tersandung di atas lipatan kulitnya yang berlebihan, jadi dia menjalani pelbagai pembedahan dengan kos “kira-kira $ 1,000 setiap satu, jika tidak sedikit lagi” untuk menghapusnya, Burton menulis.

Eric Albrecht / The Dispatch Columbus melalui AP

“Saya benar-benar percaya setiap pembedahan bernilai setiap sen,” katanya. “Kenapa tidak memberi peluang kepada Dennis untuk menjadi normal? Dia tidak pernah minta maaf atau tidak diabaikan dan hidup dalam keadaan hidup yang dahsyat itu. Dia berumur 5 tahun ketika saya mendapatkannya, dan masih hidup sepanjang hidupnya Saya akan melakukan proses keseluruhan ini sekali lagi dalam satu pukulan jantung. Dia adalah seorang booger bahagia sekarang dan saya sangat gembira saya dapat membantu dia. “

Dengan tali leher baru dalam kehidupan, Dennis hanyalah projek penambakan taring terbaru untuk Burton, yang memiliki tiga anjing penyelamat lain: Riley, makmal coklat Inggeris berusia 6 tahun; Sophie, sebuah makmal coklat Amerika berusia 10 tahun, dan Kendall, campuran Yorkie / terrier berusia 7 tahun atau 8 tahun.

Menyedari bahawa kisah Dennis telah menjadi virus, Burton mula “mengikat” ke hadapan. Beliau berkolaborasi dengan The Ohio State University untuk melancarkan Dennis ‘Legacy, usaha bukan untung yang misinya adalah “menyokong pendidikan nutrisi dan penjagaan haiwan gemuk.”

Tetapi, dengan skala yang lebih kecil, melihat Dennis berkembang adalah ganjarannya sendiri, tambahnya.

“Binatang bahagia mengajar anda begitu banyak, mereka suka dan memujanya tanpa syarat,” tulis Burton. “Dia telah mengajar saya bahawa anda tidak boleh meremehkan apa-apa potensi haiwan, memberi mereka kesempatan berjuang dan mereka akan berjaya, mereka memerlukan kita, sama seperti yang kita perlukan.”

Ikuti penulis TODAY.com, Chris Serico di Twitter.

Artikel ini pada asalnya diterbitkan pada Mac 15, 2015 pada 9:37 a.m. ET.