Boo hoo! Bertemu Luhu, kucing yang kelihatan seperti dia caterwaul

Kucing ini mempunyai lebih daripada 70,000 pengikut Instagram dan pemilik penyayang, namun tidak dapat membantu tetapi kelihatan sedih.

Dengan keningnya yang luas dan keningnya, kucing abu-abu berusia 2 tahun yang bernama Luhu dari Beijing telah mendapat kemasyhuran sebagai kucing yang paling sedih di Internet, sebuah tempat dengan banyak kucing.

Pemilik kucing, Maggie Liu, selalu menulis gambar di Instagram Luhu dan dua kucingnya yang lain, Barher dan Bardie, tapi itu kelihatan abadi Luhu yang sedang berada di ambang air mata (caterwauling, jika kamu akan) yang telah berdiri keluar.

Penampilan yang sedih untuk kucing yang dicintai sebenarnya adalah hasil pembedahan untuk membetulkan jangkitan mata sejurus selepas dia dilahirkan.

“Luhu sangat sakit di matanya ketika dia berusia dua minggu dan hampir mati kerana penyakit itu menjejaskan hidungnya,” kata Liu kepada TODAY.com dalam e-mel. “Pada mulanya, kami tidak dapat melakukan pembedahan kerana dia begitu kecil, tapi untungnya saya jumpa doktor dari Kanada dan dia melakukan dua operasi di Luhu. Ibu dan saya menjaga dia sangat berhati-hati, namun operasi itu mempengaruhi penglihatan Luhu, jadi dia perlu membuka matanya dengan sangat sukar untuk melihat segala-galanya. ”

Tetapi bersorak, Luhu – 70,000 pengikut cukup baik!

“Saya sangat terkejut kerana dia begitu terkenal di Internet,” kata Liu. “Saya meletakkan gambarnya di Instagram kerana saya hanya ingin berkongsi wajah lucu dan keperibadiannya dengan orang yang suka kucing. Sekarang dia begitu terkenal juga di China. ”

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter dan Google+.