Berkembar! Manusia dan budak mengilhami trend yang hebat untuk menyapu internet

Semuanya bermula dengan tweet bulan lalu.

Ia telah membawa kepada kegembiraan sejak kebelakangan ini.

Hampir satu perempat daripada satu juta pengguna Twitter telah mengunduh jawatan pegawai penjagaan haiwan dari Isle of Man pada 8 Februari, sebuah pulau kecil yang diukir dengan tebing pantai yang indah yang terletak di antara Great Britain dan Ireland Utara. Tweet itu termasuk empat selfies dari Liam Rice, 24, bersama anaknya 1 tahun / 2 tahun, Luna, berkongsi beberapa saat berkembar.

Setiap gambar menunjukkan Rice dan Luna mencerminkan ekspresi wajah masing-masing seolah-olah mereka menyusun semula adegan cermin ikonik dari “Duck Soup.” Apa yang akan datang seterusnya? Ribut dalam bentuk buzz media sosial.

Rata-rata, tweet Rice menerima kira-kira 60 suka, itulah sebabnya ia terkejut apabila telefonnya tiba-tiba membeku daripada terlalu aktif pagi selepas jawatannya. “Ia sudah seperti dua hingga tiga minggu, dan saya masih mendapat pemberitahuan,” katanya kepada HARI INI.

Orang-orang dari semua bentuk dan saiz masih berusaha untuk membuat momen kembar mereka sendiri dengan haiwan kesayangan mereka.

Nasi tidak pernah membayangkan duduk di atas takhta viral dengan Luna. Ia hanya lima tahun yang lalu apabila dia fikir dia tidak akan mempunyai haiwan lain lagi setelah kehilangan temannya berbulu yang pertama, Jack, salib antara kolie dan anjing pengantin yang dia miliki sejak berusia 3 tahun. Tetapi apabila rakan keluarga melawat Luna, Rice tidak dapat mengatakan tidak. “Apabila saya melihatnya, saya tahu dia akan pulang bersama saya,” katanya.

Liam Rice and his pet dog Luna.
Liam dan Luna pulang ke rumah.Dengan hormat Liam Rice

Luna telah berdiri di sebelah Rice sejak dia berusia 3 bulan dalam apa yang dia gambarkan sebagai hubungan ayah-anak perempuan. Mereka mula mengambil gambar bersama sejak dia datang ke rumah barunya. Dan menurut bapa bangga, Luna suka menyamar dan tidak takut untuk menunjukkannya. Dia telah ditangkap dalam perbuatan itu beberapa kali.

Liam Rice, Jack and his pet dog Luna
Liam Rice dan teman lelakinya, Jack, berpelukan dengan Luna.Dengan hormat Liam Rice

Beras sentiasa menjadi orang yang berhenti di landasannya apabila dia melihat seekor haiwan yang boleh dilayari haiwan dalam arahnya. Jadi masuk akal bahawa dia akan melangkah ke dalam profesi yang membantu haiwan. Beras mula bekerja untuk ManxSPCA, satu-satunya amal penyelamat haiwan di Isle of Man, sedikit lebih setahun lalu. Dia dan rakan-rakannya menjaga haiwan yang terbiar atau cedera dengan harapan mereka dapat mencari rumah baru.

Menurut Juana Warburton, pengurus besar ManxSPCA, Rice adalah “semulajadi” apabila ia melibatkan haiwan. Salah satu tanggungjawabnya adalah bekerja dengan sekumpulan rakan sekerja untuk membantu anjing penyelamat yang tiba di pintu penampungan dengan masalah tingkah laku. Ia adalah pekerjaan berusia 24 tahun yang dianggap sebagai emosi pada masa-masa sejak dia terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada semua anjing setelah melekat pada mereka.

“Ini adalah tugas pertama yang saya dapati saya tidak melihat sebagai pekerjaan,” kata Rice. “Saya tidak melihatnya sebagai tugas, saya suka bekerja.”

Pada permulaan waktunya di sana, Rice akan pulang ke rumah merasa bersalah bahawa dia menipu Luna. Dia boleh mencium bau anjing lain di atas pakaiannya. Tetapi selepas setahun dan beberapa perjalanan kasual ke pejabat Rice, Luna hanya teruja melihat rakannya pulang ke rumah.

Liam Rice and his pet dog Luna
Liam Rice dan anjing peliharaannya Luna bergambar.Dengan hormat Liam Rice

Jadi apa yang akan datang untuk pasangan dinamik?

Padi telah berurusan dengan beberapa jurugambar untuk menembak gambar seterusnya. Mereka berharap untuk memotret Luna di lokasi-lokasi baru tidak lama lagi dengan bintangnya di puncaknya. Dan dengan begitu banyak pengalaman di bawah tali pinggangnya, jelasnya sumpitan yang menantang adalah untuk tugas itu.

“Saya mula mengambil gambar dengan Luna sejak dia masih anak anjing,” kata Rice. “Dia sangat berpotensi, tetapi sedikit juga poser.”

Laura Dern bersetuju: anjing ini kelihatannya

Jan.24.201800:32