Berjalan kaki: Bill dan Hillary Clinton mengambil anjing mereka untuk berjalan-jalan

Wow. Rang Undang-Undang dan Hillary kelihatan gembira berjalan bersama-sama dengan anjing mereka di East Hampton, N.Y. Ini semacam membuat anda berfikir: Ingat ketika Clintons adalah orang kucing?

Kaus kaki, bekas sesat, memerintah sebagai Kucing Pertama di Rumah Putih selama lapan tahun. Dia memikat bangsa dengan sikapnya yang dicintai; kadang-kadang akhbar menggambarkannya sebagai “anjing.”

Adakah itu tanda-tanda perkara yang akan datang? Mungkin. Pada tahun 1997, Presiden Bill Clinton mengambil anak anjing Labrador coklat lucu yang dinamakan Buddy. Buddy adalah lincah dan bersemangat – dan sedikit terlalu banyak untuk Stoking lama yang berusia 8 tahun untuk mengendalikannya. Clintons terpaksa menjaga kedua-dua haiwan kesayangan itu selain tinggal di 1600 Pennsylvania Ave. (“Anda tahu, saya lebih baik dengan orang Arab, orang Palestin dan Israel, daripada yang saya lakukan dengan Stoking dan Buddy,” kata Presiden Clinton.

Cepat ke hadapan beberapa tahun: Buddy meninggal dunia pada tahun 2002 selepas dia berlanggar dengan lalu lintas dan terpukul oleh sebuah kereta. Sarung tangan meninggal pada tahun 2009 pada usia 20 tahun selepas menerima rawatan untuk kanser tekak.

Bill Clinton akhirnya mendapat satu lagi makmal coklat pada tahun 2005 dan menamakannya Seamus. Seamus digambarkan di sini sebagai gembira kerana dapat berjalan-jalan; jurugambar juga menangkap Seamus berjalan di pantai di East Hampton dengan Bill Clinton pada 19 Ogos, hari jadi bekas presiden ke-66.

Foto gembira Clintons ini dibongkar hanya dua hari kemudian pada 21 Ogos. Bolehkah ini bermakna Clintons adalah orang anjing secara rasmi sekarang? 

Penulis TODAY.com Laura T. Coffey adalah orang kucing DAN seorang anjing dan tidak fikir ada yang salah dengan itu. Di sinilah mencari Laura di Facebook dan Twitter.

Lebih banyak:

  • Hillary, J.Lo membuat senarai wanita berkuasa Forbes
  • Video: Hillary Clinton mendapat alurnya di Afrika Selatan
  • Video: Chelsea Clinton tidak menolak kerjaya politik