Babi guinea yang boleh! Bertemu Estella, critter kecil yang menggunakan kerusi roda

Babi guinea ini secara rasmi bersedia untuk rock ‘n roll!

Bertemu Estella, guinea babi berusia 2 tahun dari California yang lumpuh di kaki belakangnya, tetapi terima kasih kepada set roda baru, dia sudah bersedia untuk memukul roda senaman dalam gaya.

Guinea pig who uses wheelchair
Christine Morrisey / Harvest Home Animal Sanctuary

Terdahulu tahun ini, Estella dan seekor babi guinea lain, Pip, ditemui dalam satu kotak di tepi jalan dan dibawa ke tempat perlindungan tempatan di Calaveras County, California.

Tidak dapat memindahkan separuh badannya, makhluk kecil itu seolah-olah ditakdirkan. Seorang kanak-kanak nampaknya meremasnya dengan ketat sehingga punggungnya pecah.

BERKAITAN: Hamster jatuh ke belakang dalam sangkar, Internet terbalik

Walau bagaimanapun, sebaik sahaja Perlindungan Rumah Harvest, sebuah organisasi penyelamat haiwan, menangkap angin kisah Estella, mereka tahu mereka terpaksa melompat.

Musim bunga ini, Harvest Home membawa Estella ke kemudahan dua ekar mereka di Kem Perancis, timur San Francisco.

Seorang doktor haiwan di sana memutuskan bahawa tiada pembedahan atau rawatan dapat membantu Estella mendapatkan semula mobiliti.

“Kami segera mula berfikir ‘Bagaimana kami dapat memperbaiki kualiti hidupnya?'” Christine Morrissey Harvest Home told Today.com.

Morrissey berkata mereka tidak lama lagi mendapati sebuah syarikat dalam talian yang khusus dalam kerusi roda untuk haiwan. Apabila mereka belajar syarikat itu boleh membuat satu untuk Estella, mereka melompat ke tindakan.

Organisasi itu menyusun kempen di platform sosial mereka untuk menaikkan $ 500 untuk Estella dan kerusi barunya. Morrissey berkata walaupun kerusi roda itu sendiri berharga $ 300, mereka memerlukan tambahan $ 200 untuk menampung perbelanjaan perubatan Estella.

Guinea pig who uses wheelchair
Christine Morrisey / Harvest Home Animal Sanctuary

Kempen itu memenuhi matlamatnya dalam masa yang singkat.

BERKAITAN: Penggambaran mangsa yang hilang mata mencari ikatan penyembuhan dengan anak anjing penyelamat bermata satu

“Ia tidak mengambil masa lama untuk orang jatuh cinta kepadanya,” kata Morrissey.

Roda adat Little Estella tiba pada bulan September.

Bagaimanapun, sama seperti kekuatan manusia, Estella perlu dilengkapi dengan peranti itu, jadi dia tidak dapat mengetip di sana lagi.

“Ini pasti satu proses,” kata Morrissey. “Latihan dan pengayaan adalah penting untuk haiwan, dan ia memberi haiwan yang terlepas peluang kedua.”

Sementara itu, pekerja tempat perlindungan telah membantu dia menyesuaikan diri dengan mendudukinya di kerusi untuk tempoh masa dan memberi makan merawatnya seperti salad untuk membantu mewujudkan idea bahawa ia adalah satu pengalaman yang positif.

Babi guinea yang menggemari kerusi roda suka makan tengah hari

Oktober.28.201500:26

Setelah dia siap, Estella akan menggunakan kaki depannya untuk bergerak sementara kerusi itu menyokong kaki belakangnya.

“Kami memanggilnya pahlawan kecil kami kerana dia tidak akan membiarkan sesiapa melambatkannya,” kata Morrissey.

Kami pasti bersorak – pergi Estella, pergi!

Jalan memburu guinea pig memenangi Internet dengan travelogue yang menggembirakan

May.16.201501:32