Young Helen Mirren menolak komen-komen seksis pada 1975 ‘wawancara Parkinson’

Pada tahun 1975, Helen Mirren bukanlah pesta panggung wayang yang dikasihi sekarang, tetapi dia sudah menjadi pelakon inspirasi yang sama.

Wawancara vintage dengan bintang berusia 30 tahun itu telah menjadi virus dan ia mendedahkan bahawa, walaupun begitu, dia yakin dirinya – dan benar-benar yakin bahawa dia tidak perlu duduk dan mengambil komen seksis dari perbincangan kasar tunjuk tuan rumah.

“Anda, dalam sebutan, pelakon yang serius,” Michael Parkinson, tuan rumah rancangan BBC yang lama “Parkinson,” berkata kepada Mirren – lengkap dengan tanda petikan udara – dalam video wawancara yang telah diedarkan pada web.

“Dalam petikan? Apa yang anda maksudkan dalam petikan, “katanya terganggu.” Berani awak. “

BERKAITAN: Helen Mirren bertukar 70! 7 sebab yang kami sayang dengan kemuliaan yang sempurna

Tetapi Parkinson jelas tidak menangkap amaran Mirren, kerana dia dengan cepat mengambil wawancara dari arah yang buruk kepada yang jauh lebih buruk.

“Adakah anda mendapati fakta bahawa apa yang paling digambarkan sebagai ‘peralatan’ anda menghalang anda dalam mengejar itu (diambil serius)?” Dia bertanya dalam masa yang lain.

Apabila dia memintanya untuk menjelaskan apa yang dimaksudkan dengannya, dia akhirnya mengakui bahawa dia maksudkan dengan tepat apa yang dia dan orang lain disyaki.

“Kerana pelakon yang serius tidak boleh mempunyai dada besar, apakah itu maksudnya?” Tegasnya.

“Saya fikir ia mungkin akan mengurangkan prestasi, jika anda tahu apa yang saya maksudkan,” kata Parkinson.

Dia tidak.

“Apa prestasi yang buruk jika orang taksub dengan saiz pangkuan anda dari apa-apa lagi,” Mirren menembak kembali. “Saya berharap bahawa persembahan dan permainan dan hubungan hidup antara semua orang di panggung dan semua orang dalam penonton akan mengatasi persoalan yang membosankan, benar-benar.”

Kembali dan seterusnya terus, dengan penyiar veteran membesarkan topik yang keras seperti yang dilakukan oleh lelaki Mirren dan apa yang dia pikirkan untuk pelucutan untuk filem.

Sepanjang seketika, dia mengekalkan keceriaannya dan pendiriannya yang tajam.

BERKAITAN: Helen Mirren membuka peluang untuk mencari ‘cinta hidup saya’ pada usia 38 tahun

Melihat kembali pertukaran pada dekad kemudian, Mirren mengakui, walaupun penampilan, dia “ketakutan”.

Tetapi dia memberitahu Telegraph, “Saya melihatnya dan saya benar-benar berfikir, neraka berdarah, saya benar-benar baik, saya sangat muda dan tidak berpengalaman dan dia adalah seperti f- hingga hari ini bahawa ia adalah seksis, tetapi sudah tentu dia. “

Helen Mirren arrives at the 69th annual Tony Awards
Helen Mirren tiba di Anugerah Tony pada tahun 2015.Evan Agostini / AP

Dan dia tahu semua tentang penafiannya kerana dia duduk dengannya sekali lagi untuk mempromosikan “The Queen” pada tahun 2007, dan mendapati bahawa dia hanya sebagai seksis apabila ia menghina tingkah laku masa lalu.

“Kali pertama kami jumpa, dia terpaksa bercakap tentang payudara saya,” katanya kepada penontonnya mengenai wawancara mereka sebelum ini.

Mirren kemudian memberitahunya betapa dia merasakannya selepas sembang pertama mereka, sekiranya dia mempunyai keraguan.

“Saya benci awak,” katanya dengan senyuman.

Helen Mirren mengenai kehidupan, cinta, filem barunya … dan tatoya

Mac.15.201604:42

Ikut Ree Hines di Twitter.