Warna Pantone pada tahun 2018 adalah Ultra Violet

Sekiranya hanya Putera yang masih hidup melihatnya.

Pantone mengumumkan pada bulan Disember bahawa ungu akan memerintah sebagai warna tahun pada tahun 2018 – khususnya, Ultra Violet teduh, yang berasal dari lapisan biru dan merah.

Pantone Color of The Year
Warna anda tahun 2018: Ultra Violet. Pantone

“Ini benar-benar gambaran tentang apa yang diperlukan di dunia kita hari ini,” kata Laurie Pressman, Naib Presiden Institut Warna Pantone, kepada The New York Times.

Pantone berharap warna biru dan merah, warna-warna yang digunakan untuk menentukan politik liberal dan konservatif Amerika, boleh menjadi ungu yang lebih harmonis.

“Ini juga yang paling kompleks dari semua warna kerana ia memerlukan dua warna yang seolah-olah bertentangan secara mendalam – biru dan merah – dan membawa mereka bersama untuk mencipta sesuatu yang baru,” tambah Leatrice Eiseman, pengarah eksekutif Pantone.

Pantone Color of The Year
Sinaran Pantone Ultra Violet akan berada di mana-mana pada tahun 2018, dari landasan fesyen hingga kereta ke kosmetik. Getty Images

Pengumuman itu pastinya akan menggembirakan peminat Putera, yang menyukai naungan sepanjang kariernya.

Pantone dihormati “The Ungu” pada bulan Ogos dengan warna khusus yang disebut “Love Symbol # 2.” Putera meninggal dunia pada April 2016.

15 foto
Tayangan slaid

Warna Tahun Pantone

Ungu akan memerintah sebagai warna tahun ini pada tahun 2018 – khususnya, Ultra Violet teduh, yang berasal dari lapisan biru dan merah.

Ultra Violet mengikuti warna Pantone 2017 tahun ini, Pantone 15-0343, aka “kehijauan”, satu musim bunga yang mewakili harapan dan kedekatan dengan alam semula jadi.

Pantone, yang mengeluarkan “warna otoritas global”, mula memperkenalkan warna-warna tahun yang bermula dalam alaf baru, mencari dunia untuk warna-warna cenderung dari segala sesuatu dari kosmetik hingga kereta.

Lilliana Vazquez membantu cincin pada musim bunga dengan Warna Tahun Pantone

Januari.27.201602:21

“Kami mahu memilih sesuatu yang membawa harapan dan mesej yang menaikkan semangat,” kata Eiseman kepada The Times.

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.