Trim rambut akar bergemerlapan mengambil alih Internet

Gadis malas, trend rambut baru ini mungkin membuat kes anda untuk melangkau salon. Apabila anda berharap untuk meregangkan masa di antara pelantikan mewarna tetapi akar anda berkembang, hanya tambah glitter. Betul, rambut rambut bergemerlapan mengambil Internet dengan ribut.

“Trend akar rambut bergemerlapan adalah sesuatu yang saya lihat muncul beberapa tahun sekarang dan saya fikir ia sangat comel dan tegang apabila dilakukan dengan betul,” kata Karen Wiggins, seorang stylist rambut yang berpangkalan di New Jersey. untuk mencari glitter pilihan dan mencampurkannya dengan gel styling yang jelas (ia harus jelas untuk kelihatan betul, dia mencadangkan). “Kemudian hati-hati menyebarkan glitter atau campuran gel yang bersih tidak lebih daripada satu inci dari bahagian anda,” katanya. Ini boleh dilakukan dengan menggunakan berus asas lama atau hanya menggunakan jari anda. Mudah cukup, betul?

https://www.instagram.com/p/7pq99CCZbh

Berikut adalah semua yang anda perlu tahu mengenai trend.

Faedah

Jika anda suka sedikit berkilau dalam hidup anda – dan siapakah yang tidak? – wajah ini adalah cara yang bagus untuk menyesuaikan gaya rambut semasa anda, menyembunyikan akar anda dan memberi perhatian kepada rambut anda, kata Amber Skrzypek, penekan rambut yang berpangkalan di North Carolina dan pendidik antarabangsa untuk kosmetik rambut Keune.

Akar bercahaya juga merupakan cara yang menyenangkan tetapi sementara untuk menambah suar untuk melihat keluar malam, kata Lorean Cairns, pengasas bersama dan pengarah kreatif Fox & Jane Salons, yang mempunyai lokasi di New York City dan San Diego. Cairns mencadangkan membeli penyelesaian glitter pra-campuran dengan menggabungkan pomade lilin dengan glitter debu pixie yang kering dan sangat menyerap akar. “Walaupun saya tidak akan mencadangkan akar glitter untuk setiap tetamu, saya fikir ia adalah cara yang menyeronokkan dan segar untuk memukul bandar atau meningkatkan diri sendiri,” kata Cairns.

Terjun dengan hati-hati

Kebanyakan mereka yang berkilauan menggunakan akarnya sebagai cara untuk menangguhkan mendapatkan rambut mereka yang dicelup, kata artis selebriti dan artis solek, Julia Dalton-Brush. “The fad adalah menyeronokkan dan mempunyai tujuan, tetapi tidak mengharapkan untuk berjalan ke mesyuarat perniagaan pagi dan dianggap serius,” katanya.

Tetapi jika anda mempunyai pekerjaan yang menyeronokkan di mana anda selesa mencelupkan warna rambut anda, dia menambah, maka mengapa tidak menambah glam bergemerlapan sedikit ke hari anda? “Secara peribadi, saya fikir jika anda membungkus terlalu banyak – dan saya telah melihatnya berjalan ke muka – ia kelihatan berbau kasar dan kotor. Tetapi jika dilakukan dengan baik dan ringan, ia boleh menjadi comel, bersemangat dan menyeronokkan!” Dalton-Brush.

Kehilangan kilauan

Sekarang datang bahagian yang sukar. Berharap untuk mencari glitter di bilik mandi anda dan di cadar anda untuk sekurang-kurangnya beberapa hari selepas itu, kata Cairns. “Ia mengambil beberapa syampu untuk menghapuskan glitter dari rambut anda dengan betul!”