Telemundo’s Adamari López bertindak balas terhadap pengkritik yang menggelarkan diri: ‘Saya gembira dengan kehidupan saya’

Hatter harus berusaha lebih keras untuk mendapatkan kulit Adamari López. Tuan rumah pameran pagi Telemundo dipukul dengan kritikan hebat akhir bulan lalu selepas dia menyiarkan foto dirinya dengan pasangannya, Toni Costa, berehat di bawah sinar matahari dan melayari semasa bercuti.

Dalam imej, Lopez kelihatan selesa dengan topi liar yang besar dan baju hitam satu keping ketika dia merayakan ulang tahun ke-46nya. Walau bagaimanapun, ulasan itu tidak begitu baik dengan keperibadian TV, yang turut membintangi banyak sinetron bahasa Sepanyol.

Tetapi daripada membiarkan kenyataan kasar itu sampai kepadanya, Lopez menggunakan kejadian tersebut sebagai saat mengajar, mengubah kritikan di kepala mereka.

Telemundo's Al Rojo Vivo 15th Anniversary Celebration
Adamari Lopez menghadiri perayaan ulang tahun ke-15 Alozjo Vivo di Telemundo bulan lepas.Getty Images

“Saya rasa apabila orang mengkritik, mereka mengkritik diri mereka sendiri,” katanya kepada HARI INI dalam e-mel. “Saya tidak mengambilnya secara peribadi. Kemungkinan besar, orang-orang yang mengkritik dengan kejam dengan sangat tidak mampu dalam hidup mereka, yang mencerminkan dalam usaha untuk memusnahkan atau menghina orang lain, padahal sebenarnya itu adalah gambaran tentang apa yang mereka ada di hati mereka. Apa yang orang tidak faham adalah saya gembira dengan kehidupan saya dan perkara-perkara yang telah saya capai sebagai wanita, seorang profesional dan sekarang seorang ibu. “

López bersama tuan rumah Telemundo yang memenangi Anugerah Emmy, “Un Nuevo Día,” bersama Daniel Sarcos, Rashel Diaz, Ana Maria Canseco dan Diego Schoening, dan merupakan ibu bangga kepada Alaia, anak perempuannya berusia 2 tahun. Selain itu, López berkata dia lebih suka menikmati hidupnya sebagai “ibu, isteri dan tokoh awam” daripada membimbangkan tentang apa yang dikatakan orang tentang tokohnya, terutama kerana dia sudah melalui begitu banyak.

“Selepas menghadapi kanser, saya telah mengalami beberapa perubahan fizikal,” katanya. “Tubuh saya telah berubah. Saya pergi dari menjadi nipis (saiz 0-2) hingga saiz 6, dan berat saya telah naik dan turun sejak itu. Semasa kehamilan saya, saya mendapat lebih banyak berat dan saya tidak komited untuk kehilangannya lagi. Saya sedar bahawa saya ingin menurunkan berat badan untuk kesihatan saya, tetapi tidak memuaskan orang yang berfikir saya harus menurunkan berat badan. Saya tidak akan berhenti menunjukkan siapa saya, dan saya akan terus hidup dengan gembira setiap peringkat dalam hidup saya. “

Meteorologi Hamil melawan semula selepas insiden pencemuhan badan

Ogos.23.201501:49

López mengumumkan diagnosis kanser payudara pada bulan Mac 2005 semasa sidang akhbar, dan menjalani pembedahan. Pada tahun berikutnya, ia dilaporkan bahawa dia berada dalam pengampunan, dan dia telah menjadi juara untuk kesedaran kanser payudara sejak itu.

Keperibadian TV menambah bahawa dia berharap dia dapat menghantar mesej positif kepada generasi akan datang, terutamanya dalam usia buli media sosial.

“Saya akan memberitahu (wanita muda) supaya tidak terbawa-bawa oleh komen dari orang yang tidak mengetahui keadaan mereka,” katanya. “Jangan pernah malu siapa mereka. Saiz atau bentuk badan anda tidak menentukan anda sebagai orang, ia tidak menentukan siapa anda atau apa yang anda boleh menyumbang kepada dunia. … Bangga dengan diri anda, kenali pencapaian anda dan bekerjasama dengan kelemahan anda untuk melepasi diri anda. Suka diri sendiri dan bertindak balas kepada orang yang kurang sopan (atau membuat komen negatif terhadap anda) dengan cinta. “