Suami mengambil pelajaran gaya rambut untuk membantu isterinya berasa cantik selepas strok

Sejak mengalami stroke 18 tahun yang lalu, Theresa telah berjuang untuk gaya rambutnya sendiri. Jadi suaminya hampir 45 tahun, Andrew, memutuskan untuk membantu dengan cara yang paling indah.

Apabila wanita ini tidak dapat gaya rambutnya selepas strok, suaminya belajar bagaimana

Mei.25.201800:49

Semuanya bermula apabila Theresa melawat Salon Foundry di New Braunfels, Texas. (Theresa dan Andrew bertanya HARI INI tidak menggunakan nama terakhir mereka.) Tiga anaknya telah memberikan sijil hadiah kepada salon untuk Hari Ibu.

“Dia mendapat rambutnya dan jatuh cinta dengannya,” kata anak lelaki itu, Steve, kepada Style TODAY. “Baiklah, pada keesokan harinya, dia mandi dan ia jatuh … Dia tidak dapat mengembalikannya dengan cara mereka menggayakannya.”

Andrew melihat betapa banyak kegembiraan gaya rambut baru yang membawa isterinya, dan dia mahu dia berasa hebat tentang rambutnya setiap hari. Jadi dia kembali ke salon dan mula membeli produk yang dia harap akan membantu dia membuat semula melihat di rumah.

Theresa’s hairstylist, Andrea Gomez, memerhatikan apa yang dilakukan Andrew, dan menjadikannya tawaran yang indah. Dia sukarela memberikan pelajaran gaya Andrew supaya dia dapat melakukan rambut Theresa sendiri.

Jadi, Andrew dan Theresa pulang keesokan harinya – dan seorang lagi pengganti di salon, Raigen Kelley, merangkul pelajaran yang menyedihkan dalam video yang telah dilihat lebih daripada 7.8 juta kali di Facebook, dan menghitung.

“Pada mulanya, saya fikir kita tidak tahu apa yang sedang berlaku, kerana kita melihat seorang lelaki di belakang kerusi yang bertanya,” kata Nicci Meyer, penyelaras operasi salon itu kepada Style TODAY. “Dan sebaik sahaja kami dapati, ia hanya satu daripada detik-detik … dan anda melihat sekelilingnya dan semua orang merobek dan menangis.”

Lelaki styles his wife's hair
Andrew dan Theresa tinggal di San Antonio, Texas.

Andrew adalah pelajar yang hebat, tambah Meyer.

“Dia mahu memastikan dia mempunyai alat yang betul untuk melakukannya. Dia bertanya banyak soalan, “katanya kepada HARI INI. “Dia benar-benar mahu memastikan dia melakukan pekerjaan yang baik untuknya, dan dia akan menyukai keputusan akhir seperti yang dilakukannya ketika dia meninggalkan salon.”

Lelaki styles his wife's hair
Andrew belajar cara meniup rambut isteri dengan menggunakan sikat buluh.Raigen Kelley / Facebook

Ini hanyalah satu contoh terbaru kesetiaan Andrew yang bergerak ke isterinya. Sejak stroke Theresa 18 tahun lalu, Andrew tidak pernah jauh dari pihaknya.

“Ayah saya benar-benar menjadi penjaga beliau,” kata Steve, kepada Style TODAY. “Dia tidak mempunyai masalah, tidak pernah mengeluh.”

Sekitar tiga tahun yang lalu, Andrew juga menemui pekerjaan sebagai pemandu bas yang membolehkannya menjaga Theresa pada siang hari.

“Dia pergi bekerja pada pukul enam dan turun pukul 8.30 pagi, pulang ke rumah dan mendapat sarapan pagi, makan dan mandi,” kata Steve. “Mereka makan tengahari, dan kemudian dia kembali bekerja dua hingga lima, kemudian dia pulang ke rumah untuk makan malam … dan menjaga dia dan mendapatkan dia bersedia untuk tidur.”

Lelaki styles his wife's hair
Andrew dan Theresa akan merayakan ulang tahun perkahwinan mereka ke-45 pada bulan Oktober.

Bagi Raigen Kelley, penyanyi yang mencatatkan video, isyarat terbaru Andrew, yang manis kepada isterinya adalah “bukti bahawa cinta sejati benar-benar wujud.”

Ia “benar-benar salah satu perkara terbaik yang saya dapat menyaksikan dalam hidup saya,” tulisnya di Facebook. “(Ia) membawa air mata ke mata saya .. apa yang orang luar biasa dan wanita yang bertuah.”

Pada mulanya, Andrew dan Theresa terkejut apabila belajar video mereka telah menjadi virus. Mereka teragak-agak menjadi pusat perhatian. Tetapi anak mereka membantu mereka melihat cerita menyentuh mereka memberi inspirasi kepada berjuta-juta orang di seluruh dunia.

Suami mempelajari gaya rambut untuk membantu isterinya selepas stroknya

Mei.30.201800:44

“Ada banyak perkara buruk yang semua orang mahu melihat di dunia ini,” kata Steve. “Dan buat kali pertama yang saya dapat lihat seketika, orang benar-benar menikmati sesuatu yang bagus.”

Bagi kemahiran gaya rambut Andrew? Setakat ini, sangat baik.

“Apabila mereka datang pada hari Isnin, rambut ibu saya kelihatan cantik!” Kata Steve. “Saya dan isteri saya berkomentar bahawa ia kelihatan sangat baik. Jadi, buat masa ini, dia nampak baik-baik saja! “

Ulang Tahun ke-25 perkahwinan beliau Ambush Makeover membawa wanita menangis

Mei.24.201805:20