Salma Hayek mendedahkan rahsia di sebalik rutin kecantikannya

Apabila anda berfikir tentang kecantikan yang sihat, yang masuk akal? Bagi kami, ia dan selalu Salma Hayek!

Hari-hari ini, bom membelah masa antara bertindak, menghasilkan dan menjalankan perniagaan – dia mengawasi garis kecantikannya, Nuansa, dan merupakan pelabur dalam Juice Generation. Bagaimanakah dia melakukan semuanya dan masih melihat tahun demi tahun tanpa cacat?

Salma Hayek at the 70th Annual Cannes Film Festival
Hayek menghadiri Festival Filem Cannes tahunan ke-70.Antony Jones / Getty Images

Dalam wawancara baru-baru ini dengan The New York Times, berusia 50 tahun (tidak, itu bukan salah taip) menumpahkan rahsia kecantikannya yang abadi – kebanyakan daripadanya berasal dari neneknya – termasuk pendekatannya yang lebih kurang untuk penjagaan kulit, dan kesukaan untuk formula semula jadi.

Satu perkara yang dia tidak lakukan? “Saya tidak pernah membersihkan kulit saya pada waktu pagi,” katanya kepada akhbar itu. “Nenek saya mengajar saya bahawa pada waktu malam kulit anda mengisi semula semua perkara yang anda hilang pada siang hari. Juga, jika saya membersihkan dengan baik pada waktu malam, kenapa ia akan kotor apabila saya bangun? “Pada Ahad, dia memberikan kulitnya satu spritz menyegarkan air mawar sebelum menggunakan pelembap.

Pada waktu petang, dia mengeluarkan cecairnya dengan minyak kelapa dan lebih banyak air mawar. “Anda boleh menggunakan tuala panas dengan air mawar – anda meletakkan tuala basah di dalam microwave – untuk melakukan sedikit stim.”

Seterusnya, pembersihan. Dia menggunakan Pembersih Krim Muka Chamomile Nuance atau topeng yang boleh dimakan dari garisan gabungannya dengan Juice Generation.

Nuance cleanser Salma Hayek
Amazon

Hayek berhati-hati untuk tidak berlebihan. “Saya nampak ramai wanita di L.A yang telah terkelupas sehingga mereka kelihatan berkilat,” katanya.

Untuk menunaikan upacara malamnya, dia bergantung pada campuran serum dan minyak. Biologique Recherche Serum Grand Millesime dan Anne Semonin Sérum Précieux adalah dua kegemarannya.

Apabila datang kepada rutin soleknya sehari-hari, Hayek menyimpannya dengan mudah dengan asas dan gincu.

Sudah tentu, mendapatkan permaidani merah memerlukan lebih banyak lagi produk. “Saya suka warna bibir dan tekstur garisan Clinique Pop. Saya baru saja menemui mereka. Saya juga menggunakan banyak Charlotte Tilbury dan membuang bibir bibir Sisley dalam dompet saya. Kevyn Aucoin mempunyai kemaluan cantik, “katanya kepada Times. Dia juga peminat penjaga Cinema Secrets dan EcoTools berus.

Satu perkara yang pasti: Sama ada Hayek glammed atau au naturel, dia selalu kelihatan cantik.

Pasukan editorial TODAY memutuskan untuk membawa anda laporan ini mengenai rahsia kecantikan celeb ini. HARI INI mempunyai hubungan afiliasi, jadi kami dapat memperoleh porsi kecil dari hasil pembelian anda. Item dijual oleh peruncit, bukan oleh HARI INI. Semua harga tertakluk kepada perubahan dan item boleh dijual berdasarkan inventori saudagar.

YANG BERKAITAN: Julianne Hough yang bergaya rambutnya bersumpah dengan 1 syampu yang cerah ini untuk blondes