Rambut komersial syampu: Stylists berkongsi rahsia dari set

Pernah tertanya-tanya bagaimana rambut shampoo-komersial selalu kelihatan begitu epik? Kunci cantik, mengalir pada model, pelakon dan selebriti kelihatan hampir dengan dunia lain.

Atau bagaimana dengan warna yang berkilat dan sutera? Bolehkah kita mencapai itu dalam kehidupan sebenar??

Kita mungkin tidak pernah tahu bagaimana iklan di atas mencapai penampilan yang cantik, tetapi apa beberapa teknik yang digunakan dalam industri?

Gaya TODAY memutuskan untuk menyiasat dan meminta pakar rambut beberapa untuk berkongsi rahsia yang mereka saksikan dari pelbagai jenis iklan.

Asap dan cermin

Hairstylist Damon Givens telah melihat hacks gambar-tembakan tidak berkesudahan. “Sesetengah contoh termasuk rambut yang ditumpuk ke tempatnya, menyemburkan penyembur rambut pada berus dan bukannya langsung ke rambut, memasukkan bola Styrofoam untuk membuat bentuk, mencampurkan glitter dengan gel untuk meningkatkan refleksi cahaya dan mencipta paparan ‘rambut berkilat’, keriting berkilat dengan haba tambahkan tekstur atau menggunakan kayu atau kadbod bertekstur untuk membentuk bun, “katanya.

BERKAITAN: Bagaimana untuk mendapatkan rambut yang paling banyak ditanya mengenai HARI INI – hanya dalam masa 10 minit

Dan warna rambut yang berkotak? Hasilnya tidak jauh dari seketika kerana mereka mungkin kelihatan. “Saya secara peribadi telah berpengalaman dalam menghasilkan warna rambut di mana colorist membelanjakan 2-5 jam menjadikan warna itu sempurna,” kata Miguel Angarita, puan warna di mizu salon baru york, yang bekerja dengan garis rambut jenama-nama di komersial mereka.

Geografi gaya rambut

Perhatikan kedudukan pukulan. “Apabila model komersial syampu diletakkan di atas tanah dan kelihatan seolah-olah dia mendapat banyak rambut, biasanya ada sekeping besar kadbod yang dilekatkan di tengah kepalanya dengan sambungan dilekatkan,” kata Sheenon Olson, stylist selebriti dan pengarah kreatif untuk ATMA Beauty.

BERKAITAN: Gaya rambut anda semasa tidur dan kelihatan baik pada waktu pagi

Adegan itu mungkin mendapat lebih banyak bantuan tambahan. “Ini sering ditembak di hadapan skrin hijau manakala seorang lelaki dalam saman hijau masuk dan pada asasnya menggerakkan rambut model itu supaya ia kelihatan luntur atau angin,” kata Olson..

The secrets of hair commercials revealed
Sylists mendedahkan rahsia iklan syampu yang luar biasa, dan berkongsi bagaimana mereka membuat rambut kelihatan begitu baik.LuckyImages / Shutterstock

Dan lamban-lambat gerakan ini mengambil lebih daripada sekadar penyuntingan video mewah. “Dalam iklan shampoo banyak, sekeping adat (yang kelihatan sama dengan kayu hoki) digunakan apabila model shampoo-komersial ditembak dari belakang membalikkan tangannya melalui rambutnya,” kata Olson. “Pada saat yang kedua sebelum dia meletakkan tangannya melalui rambutnya, seorang pembantu dengan cepat akan menipiskan rambut dengan sekeping ini – pada dasarnya memastikan rambut bergerak sekata dalam bentuk bulat, yang paling menarik!”

Kesan Beyoncé

“Semasa iklan rambut, ilusi gerakan dipalsukan dengan menggunakan peminat besar. Kami menyeru bahawa ‘kesan Beyoncé,’ “kata Angarita. Begitu juga, Angarita menambah, lampu sorot yang diletakkan dengan baik membantu mewujudkan bersinar melampau dan mencerminkan cahaya yang dapat dibayangkan.

BERKAITAN: Rambut diraja! Dapatkan arahan keluar Duchess Kate dalam 8 langkah

Badan

Jumlah dan tubuh yang anda lihat dalam iklan tidak mungkin dibuat dengan produk rambut apa pun!

“Satu rahsia yang saya gunakan selama bertahun-tahun adalah untuk membilas rambut dengan air beras,” kata stylist rambut selebriti, Peter Lamas.

Untuk membuat air padi, Lamas berkata dia mendidih 2 cawan beras dalam 4 cawan air selama 15 minit sebelum mengeluarkan beras dan menyelamatkan air dalam botol. Biarkan air sejuk sepenuhnya sebelum digunakan. Kencangkan apa-apa air beras yang berlebihan, kemudian gunakan minyak yang menghidratkan rambut lembap. Keringkannya dengan pengering rambut, memberi tumpuan kepada akar menggunakan berus pusingan yang besar untuk mencipta jumlah yang lebih banyak, beliau menasihati

“Air padi diisi dengan vitamin dan protein dan kanji semulajadi bertindak sama dengan losyen penetapan tanpa mengecil rambut,” jelas Lamas.

Dan itu bukan satu-satunya item pantri yang ditetapkan. “Semburan minyak zaitun sering digunakan untuk membuat rambutnya benar-benar berkilat,” kata Olson.

Jadi, nampaknya ada beberapa rahsia yang dapat digunakan dalam kehidupan sebenar … jika anda tidak keberatan menggunakan ramuan berpakaian salad di rambut anda.

BERKAITAN: Orang ramai dan Anugerah Kecantikan HARI INI 2015 mendedahkan pemenang produk rambut

Majalah TODAY dan People mendedahkan produk rambut yang memenangi anugerah

Disember.01.201504:22