Matt McGorry menulis karangan yang kuat tentang mengapa lelaki perlu bercakap tentang imej badan juga

Bintang Orange adalah Hitam Baru dan “Bagaimana Mendapatkan Pembunuhan dengan Pembunuhan” Matt McGorry berbicara dengan HARI INI tentang mengapa lelaki sering tidak ingin membincangkan isu-isu yang berkaitan dengan imej tubuh. Dia juga berkongsi perjuangan peribadinya sendiri.

Matt McGorry: Lelaki menghadapi tekanan mereka sendiri dengan imej badan

Oktober.14.201601:55

Saya tidak akan mengatakan bahawa wanita yang membantah pada skala yang luas tidak seribu kali lebih besar daripada lelaki. Tetapi bagi saya, datang dari latar belakang sebagai jurulatih dan pembina badan peribadi, saya pastinya melihat bahagian saya yang saksama “badan yang menyedihkan,” juga.

BERKAITAN: Pelakon ‘Orange adalah Pelakon Baru Hitam’ Dascha Polanco mengenai mengapa dia suka pahanya

Sebagai pembina badan, saya dikehendaki mempunyai estetika yang sangat spesifik, yang jauh melebihi kemampuan normal dan sihat saya untuk mengekalkan. Rasa sentiasa tertekan untuk kelihatan seperti “ideal” akhirnya mengubah persepsi anda terhadap tubuh anda sendiri. Dan ia pasti mengubah apa yang anda boleh gembira dan berpuas hati.

Apabila saya berlatih untuk pertandingan tersebut, saya sengsara. Salah satu cabaran yang besar untuk saya ialah kesengsaraan ini membenarkan saya menguji keinginan saya dan penentuan nasib sendiri. Namun, apabila saya berhenti bersaing, saya tidak dapat membantu memisahkan penderitaan saya dari apa yang saya lihat. Secara logiknya, saya faham bahawa untuk kelihatan seperti biasa, saya perlu melakukan perkara yang tidak pernah saya lakukan lagi. Tetapi saya tidak dapat membantu tetapi meratap tidak kelihatan seperti itu.

Apabila saya mempunyai adegan tanpa baju pertama saya di “Orange adalah New Black,” idea-idea yang sama merangkak ke dalam fikiran saya lagi. Saya melakukan beberapa diet tidak sihat yang tidak sihat. Dan sekarang, saya melihat ke belakang dan saya fikir itu benar-benar sedih. Pada akhirnya, saya sudah berada dalam keadaan yang hebat. Bagi saya, ia memerlukan beberapa suara yang kuat untuk mencabar idea saya sendiri tentang imej badan dan untuk mengingatkan diri saya tentang perkara-perkara pada masa-masa.

BERKAITAN: Ariel Winter: Bagaimana Sofia Vergara mengajar saya untuk mencintai badan saya

Saya akan mengatakan ia mengambil usaha sedar untuk mencuba dan menggodam proses mental di mana kita sangat kritikal. Saya benar-benar terpaksa bekerja di atasnya. Malah sekarang, ia adalah perjalanan yang berterusan. Berada di TV di hadapan berjuta-juta orang mungkin tidak menjadikannya lebih mudah, tetapi ia adalah sesuatu yang hampir semua kita perlu bekerja di.

Saya berharap perbincangan isu-isu tubuh dan kritikan diri akan menjadi lebih banyak perbualan di kalangan lelaki. Saya benar-benar berfikir yang terikat dengan isu-isu ini, dan kesediaan kita (atau kekurangannya) untuk membincangkannya, adalah percakapan bagaimana lelaki yang terdedah bersedia secara umum. Kita diajar, biasanya, bahawa seorang lelaki sebenar tidak menunjukkan kerentanan, atau dia tidak menunjukkan tingkah laku diri sendiri.

Tetapi dalam pengalaman saya, menjadi orang awam tentang perkara-perkara seperti itu membawa kepada kebebasan yang besar. Ini langkah pertama. Jika kita tidak dapat menyatakannya, sukar untuk mengubah cara kita berfikir dan merasakannya.

Apabila kita mengunci anak lelaki kita dari perasaan itu, bukan sahaja mereka lebih cenderung menyakiti diri sendiri, mereka lebih cenderung untuk menyakiti orang lain dan menyakiti wanita. Mereka mungkin akan menjadi maskuliniti kepolisan di kalangan lelaki lain juga.

BERKAITAN: Tamron Hall: Kenapa saya suka rambut saya walaupun membaca komen ‘kejam’

Sudah tiba masanya untuk menjauhkan diri dari idea bahawa lelaki sepatutnya kuat dan keras dan tidak berperasaan serta wanita yang lembut dan ibu. Jantina adalah spektrum, bukan sistem perduaan, dan saatnya kita melihat tingkah laku, emosi dan penampilan kita pada spektrum juga. Ramai lelaki terdedah kepada perasaan tidak sihat dan tidak berdaya apabila datang kepada imej badan. Mari kita bercakap mengenainya.

Seperti diberitahu kepada Emily Sher dan Rebekah Lowin HARI INI.