Mandi pengantin: Top 7 hadiah etika soalan-menjawab!

Secara tradisinya, tarian perkahwinan adalah tentang menyiapkan pengantin untuk hidup barunya sebagai isteri. Di sini, kawan-kawan dan keluarga bergabung bersama untuk melengkapkannya dengan alat yang tepat-dari pakaian seksi ke oven ketuhar. Tetapi seperti kebanyakan tradisi, terdapat aturan etika untuk memberikan hadiah mandi perkahwinan. 

Dalam petikan ini dari Semua Buku Pancuran Perkahwinan oleh Jennifer Jenkins, anda akan menemui jawapan kepada tujuh pertanyaan mandi pengantin anda yang paling sering ditanya. Dari tugas tuan rumah untuk mencari sesuatu pada pendaftaran, semuanya ada di sini. Berikut adalah untuk mempelajari selok-belok etika mandi pengantin!

Q: Adakah pelayan wanita itu secara tradisinya mendapatkan hadiah pengantin perempuan?

A: Adalah lazim bagi pelayan wanita untuk mendapatkan hadiah pengantin untuk mandi, sama seperti orang lain. Anda mungkin mahu menyelaraskan pembelian hadiah utama, atau anda mungkin mahu memberikan sesuatu yang kecil tetapi sangat bagus hanya dari anda jika pancuran itu benar-benar menetapkan anda kembali dari segi kewangan.

Q: Kita semua mahu membelinya hadiah besar. Bagaimana kita mengendalikannya?

A: Adakah pengantin perempuan memerlukan peti sejuk? Mesin basuh dan pengering? A kiln untuk seramik yang dia mahu buat? Mendapatkan hadiah besar adalah menarik! Anda dengan mudah boleh menyimpan bahagian mandi ini dengan rahsia dari pengantin walaupun pancuran tidak.

Inilah cara untuk mendapatkan wang dari orang-memberitahu mereka bahawa anda ingin membeli Rita dan John mesin basuh dan pengering. Jika mereka tahu ia adalah item besar, mereka boleh meletakkan lebih daripada $ 20 mereka merancang untuk membelanjakan hadiah mandi. Apabila mereka memberikan wang kepada anda, bawa mereka kad untuk menandatangani.

Bagaimana jika anda melepasi semua tetamu anda dan anda masih rendah dengan wang tunai daripada anda secara peribadi boleh membuat selesa? Cuba panggil satu atau dua penderma besar sekali lagi, atau hubungi ibu dan bapa pengantin lelaki. Sekiranya anda melepasi semua tetamu dan anda mempunyai lebih daripada kos yang akan dibelanjakan, beli benda yang berkaitan: alat memasak jika ia adalah dapur; bakul pakaian, pakaian, detergen jika ia adalah mesin basuh dan pengering, dan sebagainya.

Pastikan semua orang yang menghantar wang mempunyai nama mereka pada kad, walaupun anda perlu menulis beberapa nama sendiri.

Soalan seterusnya:

  • Bilakah dia membuka hadiah dan bagaimana kita perlu menjejaki mereka?
  • Bagaimana saya harus memberitahu tetamu bahawa mereka perlu membawa hadiah?
  • Apa jenis hadiah yang sesuai dan apa yang perlu dilakukan jika pengantin perempuan kita tidak mempunyai pendaftaran?
  • Petua untuk menyampaikan hadiah kumpulan dan membuat sejambak pita

Q: Bilakah dia membuka hadiah??

A: Dia boleh membuka mereka sama ada sebelum atau selepas makanan dihidangkan tetapi mungkin tidak semasa. Fikirkan tentang masa mandi anda-adakah tetamu akan menjadi marah ketika mereka sampai di sana? Sekiranya potluck, makanan akan menjadi terlalu sejuk semasa anda menunggu?

Q: Apa cara terbaik untuk merekodkan siapa yang memberikan hadiah kepadanya?

A: Buat salinan senarai tetamu anda. Di sebelah setiap nama tetamu, mempunyai garis di mana anda boleh mempunyai orang lain, sebaiknya bukan anda, menulis siapa yang memberikan apa. Satu lagi cara adalah untuk mengumpul kad yang dilampirkan kepada hadiah dan menulis objek yang diberikan di belakang masing-masing. Atau anda hanya boleh mempunyai sekeping kertas dan pen bagi tetamu yang duduk betul-betul di sebelah pengantin perempuan untuk menyenaraikan siapa yang memberikan apa. Ketahui ini: Pengantin perempuan anda tidak akan ingat dan tidak juga anda, jadi jangan bergantung kepadanya.

Q: Bagaimana saya harus memberitahu tetamu bahawa mereka perlu membawa hadiah?

A: Kebanyakan orang tahu apabila mereka menghadiri mandi bahawa hadiah itu dijangka-ia adalah bahasa perempuan Amerika. Jadi, anda tidak perlu menulis apa-apa perkara khusus melainkan ia adalah pancuran bertema, di mana anda perlu menjadi seperti tema tema anda. (Suka: Hanya Pakaian Dalam, Peralatan Dapur, Buku, Perkara Yang Orange, anda tahu!) Ia dijangkakan dan sangat sesuai untuk memberitahu tetamu mandi tentang lokasi pendaftaran pengantin.

Di sinilah pengantin perempuan itu berharap dapat menyenaraikan semua yang dia inginkan dari kedai khusus. Dengan cara itu, Brenda, yang terbang untuk mandi dari Tulsa dan yang tidak pernah melihat pengantin perempuan sejak mereka berusia 14 tahun, akan mempunyai idea tentang apa yang menjadi perkara rakannya sekarang. Anda harus menyenaraikan lokasi dan maklumat hubungan untuk pendaftaran pengantin. Sekalipun para tetamu tidak membeli sesuatu dari registri, ia akan memberi mereka rasa rasa rasa jika mereka meluangkan masa untuk menyiasat. Dan jika mereka tidak, baiklah, itulah yang pulangan.

Q: Apa jenis hadiah yang sesuai?

A: Hadiah yang paling tradisional untuk mandi perkahwinan adalah perkara untuk rumah pasangan baru. Pada pihak bertemakan atau pewarisan, hadiah adalah sesuai untuk subjek.

Q: Bagaimana jika pengantin saya tidak mempunyai pendaftaran pengantin??

A: Jika pengantin perempuan anda tidak mempunyai registri, boleh jadi kerana dia malu-malu untuk kelihatan meminta sesuatu. Ia mungkin tidak berlaku kepadanya. Ia mungkin dia tidak mempunyai masa. Ia mungkin dia tidak mahu. Sebenarnya, hanya terangkan kepada pengantin anda bahawa dia akan menyelamatkan tiga perkara dengan menyerahkan dirinya ke kedai dan menubuhkan pendaftaran pengantin: Pertama, dia akan menyelamatkan tetamu di majlis perkahwinan atau mandi dari malu, kerana mereka tidak perlu Keributan dan kebimbangan untuk mendapatkan sesuatu yang dia akan suka. Banyak orang tidak tahu bagaimana untuk membeli hadiah untuk seseorang, atau bagaimana untuk mengetahui apa yang orang lain akan suka. Ingat hadiah paling buruk yang pernah diberikan kepada anda?

Kedua, dia akan menyelamatkan diri sendiri. Ya, masa. Jika tidak, dia akan melakukan banyak perkara dalam barisan belakang selepas perkahwinan itu, cuba menghilangkan 16 pengisar yang dia dapat, atau lembaran dengan reka bentuk yang mengerikan bersaiz untuk katil ratu ketika dia dan pengantinnya membeli ukuran raja.

Ketiga, dia akan menyelamatkan diri dengan banyak kebohongan dan malu. Para tetamu untuk perkahwinan mungkin menjadi tetamu di rumah pasangan yang baru pada masa akan datang. Dan sama ada mereka mengakui atau tidak, mereka mungkin akan melihat untuk hadiah mereka. Tidakkah dia berasa bodoh cuba menjelaskan di mana dia meletakkan pemegang lilin yang indah itu yang terbuat dari kerepek kentang yang digilap, atau jam kerang dengan lelaki kecil yang keluar dan memainkan “God Save the Queen” pada harmonikanya.

Dengan kata lain, jika dia tidak mempunyai pendaftaran, bawa dia ke kedai dengan baik terlebih dahulu dari pihaknya dan jangan biarkan dia pergi sehingga dia didaftarkan.

Menyajikan Hadiah Besar

Anda boleh mempunyai beberapa orang yang kacak, kasar yang diberikan oleh kolej semasa mandi. Anda boleh mempunyai beberapa lelaki yang menetapkannya di halaman depan selepas dia selamat di dalam tanpa sadar menikmati mandi, kemudian bawa dia keluar bersama semua tetamu untuk mengejutkannya. Anda boleh memilikinya di ruang tamu anda apabila dia sampai di sana, dengan busur merah besar di atasnya. Anda boleh meletakkan kain di atasnya, melekatkan bunga di atasnya, menyembunyikannya di sudut bilik dan ta-daa! Terangkannya semasa bahagian hadiah mandi anda.

Bouquet Riben

Tradisi Luk Baik

Berkumpul perkara ini:

  • Sampah boleh dengan pelapik beg
  • Plat kertas ganti
  • Pukulan lubang atau pensil tajam
  • Pita kuat dan stapler
  • Sesetengah wayar twist ikatan
  • Beg runcit plastik
  • Pen dan kertas
  • Folder manila 9 “x 12”
  • Beberapa kotak kadbod atau peti
  • Kunci kereta pengantin perempuan

Terdapat tradisi yang menawan untuk melepaskan hadiah. Pengantin perempuan duduk di kerusi kehormatan. “Setiausaha” beliau duduk di sebelahnya (bukan awak!). Tugas orang ini adalah untuk merekodkan siapa yang memberinya apa. Anda duduk di sisi lain dengan plat kertas yang kukuh (sebaiknya satu yang sepadan dengan plat pancuran) di mana anda telah mencubit / menumbuk lubang sedozen dalam susunan rawak. Anda juga mempunyai beberapa pita kuat atau sesal tali dawai dan sampah besar boleh (bukan beg sampah) betul-betul di sebelah kerusi anda.

Apabila dia tidak melepaskan setiap hadiah, dia membaca kad itu dengan kuat, bersama dengan nama yang ditandatangani di bahagian bawah. Dia kemudiannya menyerahkan kad kepada setiausaha dan pembungkus kepada anda. Anda meletakkan kertas pembalut di dalam tong sampah. (Anda tidak menggunakan beg sampah kerana anda akan membongkok setiap 10 saat, cuba membukanya dan menyusun semula kertas untuk mendapatkan semuanya, dan ia akan terus runtuh.) Anda mengambil busur dan melekatkannya ke pusat jadi dia mempunyai sesuatu untuk dipegang. Jika anda tidak mahu melakukan ini, dapatkan orang lain yang anda fikir adalah berguna atau berorientasikan kraf lakukan untuk anda.

Selepas She’s Unwrapped Everything

Apabila dia membuka hadiah dan anda mendapat semua busuk yang terikat pada pinggan, anda telah membuat sejambak yang akan digunakan pada latihan perkahwinan. Ia sepatutnya menjadi nasib baik. Letakkan senarai siapa yang memberikan apa dan semua kad ke dalam folder manila. Sekarang, semua kertas pembalut disimpan dengan kemas di dalam tong sampah dengan beg pelapik, jadi mudah bagi anda untuk menyingkirkannya.

Letakkan semua hadiah dan sampul surat manila ke peti supaya dia boleh membawa mereka ke rumah, dan ada orang yang membantu memasukkannya ke dalam batangnya. Masukkan buket dalam beg ping plastik dan letakkan di atas supaya ia tidak dihancurkan.

Satu versi cerita ini mula-mula muncul di iVillage.

Loading...