Leighton Meester mewarna rambutnya platinum rambutnya

Leighton Meester menyalurkan Serena van der Woodsen dalam dirinya dengan wajah barunya!

Pelakon bekas “Gossip Girl” memulakan debut plat lob blonde di Instagram Selasa, dan orang ramai tidak boleh mendapat cukup.

Seorang pengikut memanggilnya “berambut perang yang sempurna.”

“Saya terpaksa melihat gambar beberapa kali kerana saya tidak mengenali anda. Anda kelihatan hebat,” kata seorang lagi peminat.

“Leighton begitu indah,” kata penulis ketiga. “Anda kelihatan cantik dalam warna dan panjang rambut tetapi ini menakjubkan!”

Peminat juga membuat perbandingan dengan Gwen Stefani, Drew Barrymore dan, tentu saja, Blake Lively, aka Serena van der Woodsen mengenai “Gossip Girl.”

Alasan di sebalik peralihan tiba-tiba? Kebosanan dengan rambutnya semula jadi, panjang. “Saya benar-benar merasakan sesuatu yang berbeza adalah menyegarkan dan menyeronokkan,” kata Meester, 31, kepada PeopleStyle. “Saya suka mencuba pelbagai perkara dan percubaan. Jadi, apabila saya mahu menukar rambut saya, saya fikir, ‘Saya patut pergi sepenuhnya!'”

Untuk mencapai perubahan drastik, Meester melawat warna Aura Friedman di Nexxus New York Salon. Transformasi lengkap mengambil masa tujuh jam.

“Jayne Mansfield sangat inspirasi ketika pertama kali sampai di salun, tetapi hanya dengan sedikit lagi kelebihan moden,” kata Meester kepada PeopleStyle.

Friedman memaparkan foto Instagram ikon glam Hollywood pada hari Isnin dengan hashtag #inspo. Mansfield, yang dikenali sebagai bom berambut perang, sebenarnya adalah si rambut coklat semulajadi.

“Leighton mempunyai mata coklat bilik tidur ini, jadi dia memerlukan platinum yang lebih lembut berbanding dengan warna yang sangat sejuk sehingga ia tidak akan mengalahkan ciri-cirinya yang sangat lembut. Saya juga meninggalkan bayang-bayang kecil di akar supaya tidak kelihatan seperti itu Sebaliknya, dia kelihatan seperti si rambut coklat ikonik. Sekarang dia kelihatan seperti berambut perang ikonik, “kata Friedman kepada Refinery29.

Walaupun ini adalah kali pertama dia pergi sepenuhnya platinum, Meester sebenarnya berambut perang semula jadi. Dalam kemunduran ini diambil pada tahun 2006, dia hampir tidak dapat dikenali.

View this post on Instagram

#tbt 10 years ago with these ❤️'s

A post shared by Leighton Meester (@itsmeleighton) on

Menjelang tahun 2007, Meester telah mengetengahkan rambut coklatnya untuk peranannya pada “Gossip Girl.”

GOSSIP GIRL, Leighton Meester, 'The Serena Also Rises', (Season 2, ep. 205, aired Sept. 29, 2008), 2
Everett Collection

Selepas tayangan berakhir, aktres itu menyimpan cincin si rambut coklat pertengahan umur tercinta selama beberapa tahun sebelum menumbuhkan rambutnya dan mencerahkannya pada 2016.

2016 Fox Upfront
WireImage

Baru-baru ini, Meester menjalani kehidupan sebagai si rambut coklat. Dia memaparkan foto di Instagram pada bulan Ogos yang mempamerkan rambutnya yang panjang.

View this post on Instagram

1st and last car selfie cuz it's dangerous

A post shared by Leighton Meester (@itsmeleighton) on

Adakah ada keindahan ini tidak dapat ditarik? Kami tidak fikir begitu!