Ini pakaian perkahwinan yang menakjubkan dibuat daripada kertas tandas (ya, betul!)

Di sini datang pengantin perempuan, semua berpakaian … dua ply?

Pereka kreatif di seluruh negara bersaing untuk hadiah utama dalam Peraduan Pakaian Perkahwinan Kelengkapan Tandas Tahunan ke-14, yang dianjurkan oleh laman web perkahwinan Murah Perkahwinan Chic dengan kerjasama Quilted Northern.

Pembuat pakaian ditugaskan untuk membuat gaun perkahwinan dan topi perkahwinan yang boleh dipakai, dan hanya menggunakan kertas tandas Quilted Northern, gam, pita dan jarum dan benang.

Tandas paper wedding dresses
Ronaldo Cruz, seorang penjual bunga oleh perdagangan, merancang gaun yang luar biasa ini. CheapChicWeddings.com

Lebih daripada 1,500 orang di seluruh negara menyerahkan penyertaan. 10 finalis teratas baru-baru ini diumumkan, dan ciptaan mereka keluar dari dunia ini.

Susan Brennan, seorang pengajar yoga dari Orchard Lake, Michigan, membuat pakaian yang menakjubkan dengan perincian bunga yang tidak akan kelihatan di tempat perkahwinan couture .

Tandas paper wedding dresses
Bagaimana pakaian ini diperbuat daripada kertas tandas?CheapChicWeddings.com

Sementara itu, pelakon dan penyanyi Kari Curletto membuat gaun gaya puteri yang menakjubkan dengan ketukangan yang sukar dipercayai.

Tandas paper wedding dresses
Kari Curletto dari Las Vegas membuat gaun kertas tandas sesuai untuk seorang puteri.CheapChicWeddings.com

Curletto membuat crinoline sangkar menggunakan hanya pita, gam dan kertas tandas, dan dia “memintal 1,600 kaki dari Quilted Northern untuk membuat renda halus, untuk melihat Mantilla veil.”

“Saya menggunakan alat kuasa yang diubahsuai sebagai spindle DIY saya,” katanya dalam satu kenyataan.

Gaun pengantin yang terbuat dari kertas tandas pukulan Hoda!

19.1.201501:26

Pemenang tempat pertama pertandingan akan memenangi $ 10,000 dan pemenang tempat kedua dan ketiga akan menerima $ 5,000 dan $ 2.000. Pemenang pertandingan undian peminat juga akan membawa pulang $ 1,000.

Tandas paper wedding dresses
Susan Nicholson dari Kennesaw, Georgia, mengalahkan dirinya dengan gaun gaya Cinderella ini.CheapChicWeddings.com

“Kami amat kagum dengan pakaian yang dibuat dengan baik setiap tahun dan berharap dapat terus mengilhami pengantin masa lalu dan sekarang dengan ciptaan couture ini,” kata Susan Bain, pengasas bersama Wedding Chic Murah, dalam satu kenyataan.

Tandas paper wedding dresses
Inilah kali pertama Chae Rim of Centerville, Ohio, telah memasuki pertandingan ini.CheapChicWeddings.com

Beberapa peserta tahun ini adalah peserta kali pertama, sementara yang lain telah memasuki beberapa kali pada masa lalu.

Tandas paper wedding dresses
Donna Vincler memenangi hadiah utama pada tahun 2015, dan dia kembali dengan karya bunga luar biasa ini. CheapChicWeddings.com

Ogos Manzanares telah masuk tiga kali, dan juga telah mencapai 10 kali teratas tiga kali.

Tandas paper wedding dresses
“Menggunakan bahan-bahan yang tidak konvensional untuk membuat fesyen adalah salah satu perkara kegemaran saya kerana ia menunjukkan bahawa fesyen adalah dunia tanpa had atau peraturan,” kata perancang Augusto Manzanares.CheapChicWeddings.com

“Saya seorang pereka yang suka bekerja dengan bahan-bahan yang tidak konvensional seperti kertas tandas,” kata pereka yang berpangkalan di New York City dalam satu kenyataan. “Saya mahu mencipta dan mencabar diri saya dalam membuat ilusi kain renda dan menjadikannya lebih fleksibel untuk menjadi lebih selesa untuk seseorang memakai.”

Julie Haas dari Stockton, Illinois, berfikir di luar kotak ketika dia merancang gaun biru dan merah jambu ini. Ini adalah tahun keempat dalam 10 teratas.

Tandas paper wedding dresses
Julie Haas dari Stockton, Illinois, menggunakan kertas tandas berwarna biru tua dan merah jambu untuk mencipta karya ini.CheapChicWeddings.com

Dan pereka Frank Cazares mengalahkan dirinya dengan pakaian tenunan dan topeng ini.

Tandas paper wedding dresses
Frank Cazares dari Palm Springs, California, menggunakan ketukangan yang sukar dipercayai untuk mencipta gaun TP ini. CheapChicWeddings.com

Akhirnya, Mimoza Haska membuat gaun ini luar biasa diilhamkan oleh musim bunga.

Tandas paper wedding dresses
Perinciannya tidak dapat dipercaya dalam pakaian ini dari Mimoza Haska dari Surfside Beach, South Carolina.

“Ia adalah bahagian atas korset dan tiga lapis, gaya puteri,” kata Haska dalam satu kenyataan. “Lapisan atas adalah seperti renda.”

Pemenang hadiah utama tidak akan diumumkan sehingga 20 Jun, apabila para finalis akan memaparkan ciptaan mereka pada acara pameran fesyen di Pengantin Kleinfeld yang terkenal di New York. Tetapi selamat untuk mengatakan semua pereka ini … pada roll!

Perkahwinan Diraja: Bertemu dengan pereka pakaian perkahwinan Meghan Markle

Mei.21.201803:19