Iklan ‘tubuh badan siap’ dari 3 tahun yang lalu hanya mendapat kemas kini yang menyeluruh

Kempen iklan kontroversial yang mencetuskan tindak balas merentas internet telah kembali – tetapi kali ini, ia mendapat sentuhan positif.

Tiga tahun telah berlalu sejak iklan dari Protein World, sebuah syarikat tambahan berat badan, muncul di papan iklan dan kereta bawah tanah di New York City dan London.

Protein World's 2015 ads caused an outcry after popping up in London and New York in 2015.
Iklan Protein World 2015 menimbulkan bantahan setelah muncul di London dan New York pada tahun 2015.Protein World / Facebook

Promosi kuning cerah menampilkan wanita yang berpakaian tipis, berpakaian bikini yang bersebelahan dengan kata-kata yang berani dan bertulis, “Adakah awak pantai bersedia?” Ramai orang mengecam kempen itu, mengatakan iklan itu menindas dan mempromosikan standard badan yang tidak realistik untuk wanita.

Maju ke 2018 dan Navabi, jenama fesyen bersaiz plus yang berpangkalan di U.K. dan Jerman, tidak melupakan iklan yang dipertikaikan oleh Protein World. Sebenarnya, pasukan pemasaran syarikat telah memikirkan mereka ketika melakukan brainstorming untuk kempen barunya.

“Saya dan dua rakan saya hanya duduk sekitar satu hari dan seperti, ‘Ingat iklan itu?” “Bethany Rutter, yang bekerja di media sosial dan pemasaran untuk Navabi, memberitahu Style TODAY. “Ia adalah sesuatu yang benar-benar tinggal bersama orang-orang. Ini adalah satu contoh yang benar-benar merisaukan sesuatu yang berlaku sepanjang masa, tetapi ia adalah versi yang paling eksplisit yang dilihat oleh orang ramai.”

Wanita bergaduh untuk merangkul keindahan mereka menjelang musim baju renang

Mei.30.201705:31

Kempen terbaru Navabi, yang dilancarkan sebagai papan iklan di London minggu lalu bersama laman web beachbodyready2018.com, mempunyai latar belakang kuning yang sama – tetapi kali ini, tiga wanita yang berpura-pura sedang berpose dalam pakaian renang, tersenyum dan ketawa antara satu sama lain. “Kami adalah badan pantai yang siap,” iklan tersebut berbunyi dalam teks yang sama. Di bawahnya, slogan lain mengatakan, “Tiga tahun: peringatan sedikit.”

Ini adalah panggilan balik yang jelas kepada iklan Protein World 2015. (Protein World tidak kembali permintaan gaya TODAY untuk komen.) Dan Rutter berkata dia sangat gembira dengan maklum balas orang ramai setakat ini – “Orang mengatakan ia hanya melegakan melihat wanita dengan badan seperti saya!” – tetapi lebih-lebih lagi, dia gembira kempen itu dapat memanggil sekurang-kurangnya berapa kali kita menggunakan media yang mengekalkan standard badan yang berpotensi berbahaya.

“Orang mahu awak mengatakan, ‘Oh, dunia sudah sampai sejauh ini, dan kami lebih banyak menerima pelbagai jenis badan.’ Tetapi saya fikir dalam banyak cara, kita melihat perkara seperti ini sepanjang masa, “katanya.

Rutter dirinya bintang dalam kempen Navabi bersama dengan Lauren Tallulah Smeets, pengurus jenama fesyen, dan Stephanie Yeboah, seorang blogger dan perunding. Tiada seorang pun daripada mereka adalah model profesional. Rutter berkata pengalaman itu agak pelik pada mulanya.

“Untuk memandu di London di van dengan papan iklan besar anda dalam bikini di atasnya dan menonton orang bertindak balas kepadanya adalah pengalaman yang sangat pelik,” katanya. “Tetapi ia baik, dan ia berasa seperti cara yang baik untuk menghadapi apa-apa ketidakamanan yang mungkin saya ada, tetapi ia adalah perkara yang sangat jelas.”

Pada penghujung hari, Rutter hanya teruja untuk menjadi satu gerakan yang bertujuan untuk memupuk keyakinan terhadap wanita dari semua bentuk dan saiz.

“Sebagai seorang wanita bersaiz plus yang bekerja di Navabi, apa yang selalu sangat penting bagi saya bukan hanya kita membuat pakaian untuk wanita bersaiz plus, tetapi kita mempunyai sumbangan positif untuk menjadikan media yang berguna dan baik, dan perwakilan untuk wanita bersaiz plus, “katanya. “Hanya memperbaiki cara wanita plus-saiz melihat dan merasakan diri mereka sendiri.”

Model saiz Plus Tess Holliday bercakap mengenai mencintai kulit anda

18.18.201704:18