Gaya ikon Putera: Melihat kembali pengaruh uniknya pada fesyen

Pada lewat 70-an, seorang anak berusia 19 tahun dari Minneapolis datang di tempat kejadian dengan album yang dipanggil “For You” yang bercampur jazz, R & B, disko, rock dan psychedelia – mengubah sejarah muzik selama-lamanya. Tetapi apa yang tidak boleh dikatakan oleh orang-orang sejak mula memancarkan album pertama yang menangkapnya, adalah bahawa dia juga akan mengubah wajah fesyen selama-lamanya.

26 gambar

Tayangan slaid

Gaya ikon dan fesyen Putera

Lihatlah semula gaya unik Putera yang menjadikan bintang rock penglihatan begitu ikonik.

Putera mengambil aspek visual prestasi dengan serius sebagai muzik itu sendiri, mencipta genre dan kelihatan lentur gender yang melengkapkan bunyi yang menggoda, menggoda dan sensual.

Putera fashion, style
Putera melakukan live di Forum Hebat pada 19 Februari 1985 di Inglewood, California.Arkib Michael Ochs

Dia berpasangan dengan cinta dan kesukaan untuk yang mewah dan mewah (seperti ruffles, lace, brocade and sequins) dengan penghargaan untuk garis-garis dan bentuk-bentuk yang ramping (seperti seluar panas yang melimpah, lengan lengan bujur lengan bawah dan memanjang baju panjang ). Dan siapa yang boleh melupakan keunggulannya untuk ungu – menjadikan warna universal ini tandatangannya.

Putera memecah sempadan di dunia fesyen juga

Apr.22.201601:31

Pasti, tiada siapa yang terdengar seperti Putera, tetapi tiada siapa yang berpakaian seperti Putera sama ada. Dan itulah cara dia menyukainya.

“Semua orang yang mengambil berat tentang masa kini mendapat bayaran, jadi mereka cuba melakukan apa yang penonton mahu mereka lakukan,” katanya kepada Los Angeles Times pada tahun 1982. “Saya lebih suka memberi orang apa yang mereka perlukan daripada apa yang mereka mahu . “Untuk genius ini, ini bermakna jumpsuits tanpa backless, Lycra, cetak harimau, pakai pinstripe dan semua yang ada di antara. Di sini, penghormatan kami kepada ikon fesyen yang tidak berani.

Kematian Putera mencemaskan parti tarian, penghormatan sebagai butiran lanjut tentang kematian yang dinyatakan

Apr.22.201604:07