Cincin kening bergaya lagi: Trend 90-an panas di media sosial

Memandangkan Cara Delevingne melangkah di landasan dengan keningnya yang enak, adegan kecantikan itu boleh dikatakan semua tentang kening. Dan sekarang penekanan pada alis telah mengambil giliran baru, dengan orang-orang yang memeluk cincin bercukur, atau luka, ke dalam alis mereka.

Dikenali sebagai celah kening, nampaknya lilin alis yang buruk tiba-tiba menjadi trendy (sekali lagi, itu) kerana kedua-dua lelaki dan wanita di media sosial nampaknya tidak hanya menggoyang mereka, tetapi juga menyiarkan gambar-gambar alis mereka yang jarang kelihatan untuk dunia untuk melihat. #Eyebrowslits mempunyai beribu-ribu kiriman di Instagram dan ia mendapat cukup perbualan dalam lingkungan Twitter.

https://www.instagram.com/p/mZ3sf8Arei

Tetapi sudah tentu, pemotongan hujung kecil ini sebenarnya bermula agak lama dahulu, terutamanya dalam budaya hip hop di kalangan artis seperti Big Daddy Kane, dan kemudian dipopulerkan oleh Vanilla Ice.

https://www.instagram.com/p/60fHauuem0

BERKAITAN: Vanila Ice’s ‘To the Extreme’ bertukar menjadi 25: Revisit kelihatan 90-an yang tidak dapat dilupakannya

Rapper Bow Wow juga menggegarkan wajahnya pada awal kariernya.

Superstar bola sepak David Beckham juga memandang ke belakang pada tahun 2001, memberikan keningnya cetek debut mereka di padang bola sepak.

David Beckham, 2001
23 Mei 2001. Kapten England David Beckham menghadapi media pada sidang akhbar yang diadakan di Pride Park, Derby.Fail Getty Images

BERKAITAN: Fesyen Flashback: Evolusi kening melalui sejarah kecantikan

Terdahulu tahun ini, rapper Soulja boy memaparkan beberapa gambar dirinya di Instagram dengan pelbagai variasi celah kening.

View this post on Instagram

Blessed.

A post shared by Soulja Boy (Drako) SODMG (@souljaboy) on

Nampaknya tidak ada cara yang sebenar untuk mengambil bahagian dalam trend. Penempatan dan bilangan cincin adalah sepenuhnya kepada individu, memberi orang peluang untuk menggunakan alis mereka sebagai satu bentuk ekspresi diri.

https://www.instagram.com/p/6340IngpVk

BERKAITAN: 9 trend bulu kening dari ‘guybrows’ menjadi peluntur

https://www.instagram.com/p/67lFLDCNOk

View this post on Instagram

#eyebrowslits

A post shared by Alex Nguyen (@alextothen) on

https://www.instagram.com/p/6yRMiczHnS

Walau bagaimanapun, nampaknya orang ramai sebenarnya boleh meredakan kening mereka dengan trend ini dengan beratus-ratus orang yang bercakap di Twitter terhadap kemunculan trend ini. Walaupun ia mungkin kembali sejuk pada hari itu, ia pastinya nampaknya semakin banyak peningkatan rambut sekarang.

3 cara untuk mengurangkan dan merawat kening anda yang tidak teratur

10 Dis.201403:15