Bertemu dengan penjaga gereja … yang juga seorang pereka busur tunduk kepada bintang-bintang

Adalah selamat untuk mengatakan ada dua pihak yang sangat berbeza untuk Christopher Chaun Bennett, seorang lelaki berusia 31 tahun yang membelanjakan harinya membersihkan Jubilee Christian Church di luar Boston, di mana dia seorang janitor dan juga memuja.

Tetapi dalam masa luangnya, anda dapat mencari Bennett yang keras di tempat kerja di rumah di apartmen yang dikongsi bersama dengan ibunya, merangkak mesin jahit industri dalam kerja sementara yang terletak kira-kira tiga kaki dari tempat tidurnya. Dia mencipta hubungan busur mewah yang telah mendarat di Vogue British dan memperolehnya sebagai pelanggan selebriti seperti Beyoncé dan Ronnie Hillman dari Denver Broncos.

Christopher Chaun Bennett, janitor, fashion designer
Pereka di tempat kerja di rumahnyaBaik dari Christopher Chaun Bennett

Di gereja, orang sering terkejut untuk belajar mengenai kehidupan Bennett yang lain dalam fesyen.

BERKAITAN: Penuntut kelas 5 yang dilancarkan Ify Ufele membuat debut Fesyen Minggu dengan pakaian untuk semua saiz

“‘Terkejut’ akan menjadi kurang masuk akal,” katanya kepada HARI INI tentang tindak balas biasa yang diperolehnya daripada rakan gereja. “Mereka agak terkejut. Seperti, apa yang anda lakukan di sini? Dan benar bahawa saya boleh berada di tempat lain. Tetapi ia bukan di mana saya dibawa pergi. “

Perjalanan Bennett dalam fesyen bermula pada tahun 2009 ketika dia sedang mengejar karir akting. Beliau telah menghadiri sebuah pesta di Boston untuk filem bebas yang telah dibintangi olehnya, dan mencari aksesori tertentu yang dia fikir akan mengikat pakaiannya bersama-sama: dasi rompi denim mentah.

Christopher Chaun Bennett, janitor, fashion designer
Pilihan pemilihan Christopher Chaun, yang merupakan uniseks.Baik dari Christopher Chaun Bennett

Tetapi setelah melawat beberapa bandar di bandar, dia masih tidak dapat mencarinya. “Jadi saya membuat keputusan, anda tahu apa, saya akan membuatnya,” katanya. “Saya pergi ke pusat membeli-belah kedai kain dan mendapat beberapa kain denim dan kit jahit pembaikan butang kecil $ 4. Dan saya pulang ke rumah dan melihat tali leher sutera yang saya ada dan berkata, saya boleh buat ini. Saya hanya mengeluarkan sepasang gunting dan pergi bekerja. “

BERKAITAN: Model dengan distrofi otot adalah wajah baru kempen fesyen Beyonce

Ikat pita itu adalah hit, dan begitu juga yang kedua, besar dan dibuat dari vinil dengan lapisan renda dan jaring. Ini mendorong orang asing untuk mendekatinya di jalan – seorang lelaki yang menjadi pelanggan pertama Bennett.

Bennett kemudiannya berpindah ke New York City untuk mengejar fesyen dan barisannya, Christopher Chaun, sementara juga bekerja di atas lantai di Valentino dan Ralph Lauren. Dia kembali ke Boston beberapa tahun yang lalu untuk membantu menjaga ibunya, yang telah dibakar dalam kemalangan. Sementara hubungan busur Bennett – buatan tangan dari tweed, sutera berwarna permata atau kulit lambskin dengan aksen yang unik – menjual sekitar $ 200 hingga $ 500 di laman webnya, keuntungan dari barisannya tidak cukup untuk hidup, katanya..

Christopher Chaun Bennett, janitor, fashion designer
Bennett dan ibunya di gereja di mana dia bekerja.Baik dari Christopher Chaun Bennett

“Jelas sekali pendapatan adalah salah satu isu terbesar yang dihadapi kebanyakan artis,” kata Bennett. “Saya mahu terus duduk di sana dan membuat hubungan busur, tetapi ia tidak mendatangkan pendapatan yang saya perlukan untuk menjaga diri saya. Jadi saya berdoa. Saya berlutut dan berkata, saya memerlukan beberapa jenis pendapatan tambahan. “

Keesokan harinya, Bennett berkata, dia pergi ke perkhidmatan doa awal pagi di Jubilee Christian Church dan belajar gereja sedang mencari kakitangan penyelenggaraan baru.

“Saya fikir, OK, inilah tugas yang saya hanya berdoa,” katanya. “Saya tidak mengambilnya dengan segera. Tetapi saya mendapat tahu saya dan saya kembali, dan saya mengambil kerja. “

Bennett, yang kini bekerja di gereja selama kira-kira 15 bulan, mengakui ia bukan kerja glamor: “Saya membersihkan tandas, memvakum, membersihkan, melakukan persiapan untuk acara dan pertemuan,” katanya. “Banyak yang perlu dilakukan, sentiasa.”

BERKAITAN: Tutorial langkah demi langkah tentang bagaimana untuk mengikat tali leher seperti pro

Tetapi untuk pereka yang akan datang, ia adalah pasangan yang berfungsi – sekurang-kurangnya buat masa ini.

“Saya tahu ia hanya satu langkah untuk saya, dan saya tidak akan berada di sini dalam masa yang lama,” katanya.

Pada masa yang sama, pekerjaan itu membolehkan dia banyak fleksibiliti untuk mengejar semangat sebenarnya.

Christopher Chaun Bennett, janitor, fashion designer
Pereka bentuk sering mengadakan pertemuan di New York.Baik dari Christopher Chaun Bennett

“Tempat ini tidak terlalu pendek,” kata Bennett. “Mereka percaya dalam perjalanan saya. Setiap kali saya perlu pergi ke New York, saya mendapat masa. Sekiranya saya perlu berhenti dan membuat wawancara, pastor eksekutif memberi saya jawatannya. “

Bennett merancang untuk memperluaskan garisannya untuk memasukkan pakaian dan lebih aksesori, bermula dengan jubah dan beg tangan.

Bagi Bennett sendiri, dia masih memakai ikatan busur dan suka bereksperimen dengan gaya peribadinya, tetapi tidak semasa dia berada pada jam sebagai janitor.

“Saya memakai pakaian gim untuk bekerja!” Katanya.

Bertemu dengan pereka berusia 10 tahun yang memakai fesyen plus saiz

19.1.201402:53