Bercakap tentang peningkatan rambut! Adakah potongan rambut menegak trend salon seterusnya?

Kami fikir kami telah melihatnya apabila datang kepada teknik rambut gila (iaitu pembakaran membelah berakhir dengan lilin dan memotong rambut dengan pedang Samurai).

Kemudian potongan rambut menegak datang.

https://www.instagram.com/p/BIiL0C0j4xu

M & M Friseure Salon di Jerman mencabar gagasan keseluruhan dari trim fesyen yang baik dengan jawatan Instagram baru-baru ini yang membuat jalan di seluruh dunia.

Video yang mempunyai hampir 100,000 penayangan pada waktu penerbitan, mempunyai gaya rambut pengganti gaya rambut menjadi empat ekor kuda yang berbeza dan menarik setiap lurus ke udara seperti anak patung Troll. (Mungkin terdapat beberapa pomade atau lilin untuk membantu dengan isu graviti yang menentang keseluruhan.)

Drive Test: Adakah pemotongan lilin hanya gimik?

Jul.08.201601:35

Stylist itu kemudian menyeret kira-kira satu inci pada setiap bahagian sebelum mengubah guntingnya ke bawah untuk memotong secara menegak ke dalam setiap ekor kuda, teknik yang sering digunakan untuk membuat lapisan. A snip di sini, snip di sana dan dia selesai. Ya, itu benar!

BERKAITAN: Potongan rambut yang melampau ini mendapat reaksi tumpul dari Internet

Dia menarik tali, meniup rambut dan voila! Bagi anda semua skeptis di luar sana, potongan rambut sebenarnya cantik. Penata yang sama juga mengambil pelanggan lain.

Sekarang persoalannya ialah: Adakah teknik gila ini benar-benar menangkap di negeri-negeri? Cinta mereka atau membenci mereka, Kardashians sering berada di barisan hadapan trend dan tidak ada yang lain selain Kendall Jenner yang seolah-olah menjalani pemotongan besar dengan cara yang sama sebelum menimbulkan penutupan isu Vogue pada September.

Menurut penata rambutnya, Garren dari penjagaan rambut R + CO, kelihatan boleh menipu.

Aplikasi Kendall

“Saya hanya memotong rambut,” kata Garren, menjelaskan bahawa teknik “pemotongan rambut menegak” merujuk secara khusus untuk memotong ekor kuda untuk membuat lapisan. “Kendall mahu gambar seperti Karlie Kloss dari ketika saya mencincang rambutnya. Dia fikir ia akan menjadi menyeronokkan untuk mencipta semula.”

View this post on Instagram

Another wonderful day with karlie. Changing her life !!!

A post shared by Garren (@garrennewyork) on

BERKAITAN: Taylor Swift membawa balik rambut keriting, muzik negara

Bagi pemotongan menegak itu sendiri, Garren menjelaskan bahawa teknik itu tidak betul-betul baru. Dating kembali ke tahun 1970-an, penggemar rambut selebriti John Sahag terkenal kerana mencipta kepalanya dengan rambut palsu sebelum menarik rambut ke depan sebelum memotong lapisan. Ia kini digunakan sebagai cara untuk mencipta gaya sekeping – seperti “Rachel” yang dikasihi dari “Friends” hari Jennifer Aniston.

“Ia tidak begitu berlaku sekarang,” kata Garren mengenai pandangan berlapis itu. “Rambut tidak kelihatan seperti hancur dan mempunyai lebih banyak tumpul (berakhir) hari ini.”

Anna Wintour mendedahkan penampilan baru Taylor Swift dalam Vogue, bercakap filem Met Gala

Apr.14.201606:16

Tetapi dalam kes lapisan membuat kemunculan semula – sebagai trend sering dilakukan – Garren memberi amaran bahawa ia bukan penampilan terbaik untuk semua orang.

“Ia penting untuk mempertimbangkan tekstur rambut. Ia berfungsi dengan baik untuk rambut lurus atau berombak sederhana, tetapi tidak pernah dilakukan pada keriting, keriting atau rambut halus,” katanya..

BERKAITAN: Perangi keriting! 9 dos dan tidak perlu untuk rambut licin dan berkilat

Dan sentiasa pergi ke profesional, katanya. “Ia adalah perkembangan untuk mempelajari teknik ini,” kata Garren. “Ia bukan sesuatu yang diajar pada mulanya, anda perlu dilatih untuk memotong rambutnya.”

Dengan semua itu, adakah anda cukup berani untuk meminta teknik ini?