‘Anda kelihatan menjijikkan’: Bintang YouTube bertukar menjadi komen positif ke dalam mesej positif

Selama beberapa bulan kebelakangan ini, bintang YouTube Em Ford telah menghadapi hampir setiap mimpi buruk yang paling buruk setiap wanita: memaparkan jerawat, kecacatan dan ketidaksempurnaan dengan melakukan solek percuma di hadapan berjuta-juta.

Ford berusaha bersungguh-sungguh untuk membuktikan satu perkara penting.

Youtube blogger My Pale Skin
Blogger YouTube My Pale Skin.Kulit Pale Saya / YouTube

Walaupun dia telah bergema dengan mereka yang mempunyai keadaan kulit yang sama, yang lain di Internet telah terbukti jauh dari menerima. Sebagai pencipta saluran tutorial kecantikan “Face My Pale,” Ford telah menerima komen yang amat bermakna sebagai tindak balas kepada kedua-dua wajah semula jadi dan selesai solek selesai.

Dia baru-baru membuat video bertajuk “You Look Disgusting” untuk berkongsi respons yang dia terima dan bagaimana reaksi negatif mempengaruhi keyakinan dan harga diri beliau. Dalam masa tiga bulan, dia menerima lebih daripada 100,000 komen mengenai wajahnya sendiri, kata Ford dalam video itu.

“Saya mahu mencipta sebuah filem yang menunjukkan bagaimana media sosial boleh membuat jangkaan yang tidak realistik terhadap kedua-dua wanita dan lelaki. Salah satu cabaran yang dihadapi hari ini, adalah sebagai masyarakat, kita begitu biasa melihat imej kesempurnaan palsu dan membandingkan diri kita dengan tidak realistik piawai kecantikan yang sukar untuk diingati perkara yang paling penting – ANDA Cantik, “tulis Ford di laman YouTubenya.

Tanpa solek, orang menulis mesej yang mengatakan segala-galanya dari “Saya tidak dapat melihatnya” kepada “Serius … Adakah dia pernah mencuci wajahnya.” Komen menggunakan kata-kata yang tiada siapa yang ingin mendengar tentang diri mereka termasuk, “memberontak,” “ewww,” “hodoh” dan “mengerikan.”

Dalam video itu, Ford menunjukkan bagaimana beberapa komen beralih apabila dia menggunakan alat soleknya, sebagai contoh, “Anda begitu cantik.” Lain-lain, bagaimanapun, meneruskan negativiti, menyiarkan kenyataan seperti, “Inilah sebabnya saya mempunyai isu amanah,” atau “Bayangkan bangun di sebelahnya pada waktu pagi” merujuk kepada perubahannya.

Tetapi dengan atau tanpa solek, Ford mempunyai mesej positif untuk semua. Dia mengakhiri video itu sambil berkata, “Kamu cantik, jangan biarkan sesiapa memberitahu kamu dengan cara yang berbeza.

Sekarang, dia menggalakkan orang lain untuk menyertai perbualan. Dengan hashtag #Youlookdisgusting, Ford menggalakkan wanita di seluruh dunia untuk mengenali kecantikan mereka sendiri sama ada mereka memilih memakai solek atau tidak.