Adakah Ultrapiapi menghidupkan semula masa? Apa 1 wanita belajar mengenai lif bukan pembedahan

Christie Brinkley kelihatan tidak berkesudahan, dan tidak takut untuk berkongsi bagaimana.

Lelaki berusia 63 tahun baru-baru ini berkongsi dua prosedur yang digunakan untuk menjaga wajahnya yang muda. Yang pertama adalah Ultherapy, yang merupakan prosedur pesakit luar yang berjanji untuk memulakan kolagen deadbeat kulit dan meletakkannya pada pemangkasan berkelajuan tinggi, membalikkan penuaan hampir setahun dalam sebulan dalam tempoh enam bulan akan datang. Yang lain adalah Xeomin yang disuntik, yang berfungsi untuk mengurangkan garis-garis kerutan. Brinkley kini menjadi jurucakap bagi kedua-dua produk.

“Kecantikan sepatutnya menjadi perasaan anda seperti yang terbaik,” kata Brinkley kepada orang tentang keputusannya untuk mencuba rawatan.

Christie Brinkley
Christie Brinkley pada Acara Ulang Tahun Ke-150 Harper’s Bazaar pada 19 April.Andrew Toth / Getty Images

“Dia ingin kelihatan semulajadi, dan ini menggunakan sumber badan anda untuk merangsang kolaj baru dan tisu elastik,” kata doktor Brinkley, Patricia Wexler, kepada People. “(Ultherapy) yang pernah mempunyai reputasi kerana sangat menyakitkan, teknologi telah berubah, dan sekarang ia sangat boleh diterima. Masih ada orang yang merasa tidak selesa, tetapi kebanyakan orang sangat santai. “

Kathie Lee Gifford juga mencuba Ultherapy pada bulan Ogos.

“Keesokan harinya, saya rasa saya kelihatan lebih baik,” kata Gifford selepas menjalani rawatan selama 45 minit dengan Wexler.

Ultherapy bukan invasif boleh membantu kedutan licin tanpa pembedahan

Julai.13.201605:34

Penyumbang TODAY Katherine Rentmeester juga mencuba prosedur. Di sini, dia berkongsi kisahnya.

Saya berangkat untuk mencuba yang mustahil dan perjalanan kembali pada masa – mungkin lima tahun atau lebih – apabila leher saya tidak kelihatan agak kendor seperti sekarang. Ia adalah perintah yang tinggi, tetapi nampaknya satu yang boleh diperbaiki selepas hanya satu jam di klinik dermatologi Midtown Manhattan. Saya berada di sana untuk mendapat zakar dengan teknologi kecantikan terkini.

Mengapa Ultrapiapi?

Apa yang membawa saya kepada amalan Dr. Francesca Fusco untuk menguji rawatan itu adalah perkara biasa. Sepanjang dekad yang lalu, kulit yang saya kenal pada usia 20-an saya telah mengalami slaid perlahan yang menyebabkan tulang pipi saya sedikit lebih rendah, dan rahang saya lebih longgar – semuanya diselesaikan hanya beberapa milimeter yang lebih rendah daripada tempat mereka dahulu. Saya berasa buruk tentang hal itu, tetapi tidak buruk. Ia pastinya tidak bernilai di bawah pisau untuk memperbaikinya. Tetapi bagaimana jika saya tidak perlu pergi ke bawah pisau untuk mendapatkan kesan dari lift-muka atau sekurang-kurangnya satu versi yang halus?

Lif mikro bebas pembedahan adalah apa yang dikatakan Ultherapy. “Ini adalah satu langkah ke arah mengangkat wajah yang tidak kenal,” jelas Fusco. “Saya yakin ini adalah teknologi yang akan berkembang ke arah itu.” Mengganti alat-alat yang lebih invasif untuk tongkat ultrabunyi, prosedur memanfaatkan haba yang dihasilkan oleh gelombang sonik yang tepat yang disasarkan untuk mengejutkan kolagen yang lemah untuk membina semula, yang seterusnya mengetatkan dan mengangkat kulit dan tisu yang mendasari.

Teknologi canggih mungkin menjadi lompatan gergasi ke arah membuat pisau bedah usang – tetapi kesakitan masih merupakan kemungkinan yang sangat nyata. Salah satu aduan yang paling biasa tentang Ultrapiapi adalah ketidakselesaan, dengan beberapa pesakit melaporkan bahawa walaupun mereka suka hasilnya, mereka tidak akan menjalaninya lagi untuk sebab itu sahaja. Syarikat itu, pada hakikatnya, baru-baru ini menangani kebimbangan ini dengan menyesuaikan keamatan prosedur untuk meminimumkan risiko kesakitan. Tetapi ketika saya menyandarkan diri saya untuk yang paling teruk, kesakitan bukan sebahagian daripada pengalaman saya – atau sekurang-kurangnya ia tidak mempunyai peranan membintangi.

Adakah ia menyakitkan?

Saya menurunkan ubat penghilang rasa sakit yang mereka lakukan kepada pesakit saraf dan 30 minit kemudian, muka saya dikerat dengan gel sonogram. Untuk jam berikutnya, Fusco menaikkan tongkat Ulthera ke atas leher, rahang, pipi dan dahi saya, meluncur, menekan dengan tegas dan mengetuk dengan peranti, milimeter mengikut milimeter, sementara kami bercakap mengenai anjing pertunjukan dan minggu fesyen.

Ultrapiapi: Reviews & Cost Before & After Pictures
Courtesy Ultherapy – Imej Bukan Pengarang

Sensasi setiap beratus-ratus letupan aneh: seperti yang dibahagikan kedua sebelum anda benar-benar mendaftar sesuatu yang terlalu panas. Ia adalah pembentukan kesakitan tanpa kesakitan itu sendiri. Beberapa kali, dia memerah pencetus dan saraf menjulang melewati muka saya, tetapi sekali lagi, ia tidak menyakitkan. Ia hanya mengejutkan, sama seperti janggut kakimu apabila seorang doktor memukul lutut anda dengan tukul getah. Satu-satunya masa yang membuat saya menolak kembali ke kerusi saya adalah zaps pasangan pertama di pipi saya, yang menghantar getaran berdering melalui kerja pergigian saya. Satu bungkus kapas antara pipi dan gigi saya melembutkan sensasi sepenuhnya.

Apakah hasilnya?

Selepas bekerja dari leher saya ke dahi saya, Fusco melakukan lulus kedua, mengulangi keseluruhan perkara itu sekali lagi, kemudian menyerahkan saya cermin yang dapat dilihat kembali … dengan baik, saya sama lama lama. Pipiku agak kering dan agak ketat, tetapi selain itu, tidak ada perbezaan segera. Walaupun Ultherapy dibilkan sebagai prosedur makan tengah hari, saya memutuskan bahawa kembali ke pejabat saya dalam jerebu yang disebabkan oleh dadah mungkin mendapat saya reputasi sebagai pil pop rahsia, jadi saya menuju ke rumah untuk hujung minggu awal bukannya.

Pagi keesokan harinya, saya melihat di cermin bilik mandi dan memulakan diari rawatan selepas saya. “Jowly Freakout” mengetuai kemasukan itu, yang menerangkan tentang sekumpulan pipi-pipi yang telah dinaikkan semalaman. Walaupun kebanyakan pesakit mengalami sedikit pembengkakan yang tidak kelihatan, saya mendapati diri saya di kalangan minoriti yang sangat malang dan sangat bengkak. Ia adalah jenis perkara yang saya boleh keluar dari rumah, tetapi saya tidak mahu pergi ke mana-mana kenalan atau keluar sama ada, jadi saya bersembunyi di apartmen saya untuk maraton “Walking Dead”. Pada hari Isnin (tiga hari kemudian) pipiku agak lembut untuk disentuh, tetapi saya kelihatan cukup baik untuk kembali bekerja tanpa menaikkan kening.

Pada hari ke-13, buku harian saya menyatakan, “Pipi, jawline – ajaib!” Dan sejak kebelakangan ini, kesan Ultrapiapi kelihatannya hampir supranatural kerana kolagen resuscitated saya perlahan-lahan merajuk bersama corak yang biasa saya sedikit muda. Edges telah melembutkan, susut semula lengkung – tanpa ketakutan yang disebabkan oleh suri rumah yang disebabkan oleh terlalu banyak pembetulan. Dua bulan dan dagu ganda saya lagi singleton. Dan bulatan masa dipakai di bawah mataku, sementara masih ada, tersebar. Menjelang empat bulan, pipi berongga saya cukup banyak untuk mengurangkan beberapa tahun.

Adakah terdapat sebarang kesan sampingan?

Ketika wajah saya berubah-ubah, saya juga mengalami satu kesan sampingan yang sangat pelik terhadap Ultrapiapy. Walaupun permukaan kulit saya mempunyai sensasi yang banyak seperti sebelum prosedur, saya dapat merasakan rasa mati rasa buas yang hidup di bawahnya. “Bengkak dan keradangan,” jelas Fusco. “Tetapi pembengkakan dan keradangan yang baik.” Ombak sonik telah berteriak pada kulit saya untuk berhenti slacking dan ia telah mendengar – ke titik pekak. Kerana membingungkan kerana kekurangan perasaan ini, apabila saya memahami bahawa ia adalah sementara, saya mendudukinya sebagai harga yang agak kecil untuk membayar.

Adakah saya akan melakukannya lagi?

Harga harfiah dari Ultherapy, bagaimanapun, tidak begitu kecil. Mengubati muka dan leher penuh di New York City purata dari $ 4,000 hingga sekitar $ 5,500. Di beberapa bahagian negara, harganya hampir $ 2,500. Mengubati kawasan yang lebih kecil, seperti hamparan, akan membuat anda kembali $ 750 hingga $ 1,000, bergantung di mana anda tinggal. Pengamal mengesyorkan mengulangi prosedur itu dengan kerap setiap tahun setengah, atau apabila kolagen kelihatan perlahan sekali lagi.

Hasil Ultrapiapi adalah semua yang saya harapkan untuk … tetapi kurang. Mungkin kerana saya begitu gembira dengan arah wajah saya sedang menuju, kehalusan transformasi itu membuatkan saya lebih menginginkannya. Saya melihat lima tahun lebih muda, jadi mengapa tidak 10? Atau 15? Berhampiran tanda lima bulan saya, saya kembali ke pejabat Fusco untuk membuat susulan, dan saya mengemukakan soalan terbakar ini: Sekiranya saya melakukannya sekali lagi, sekarang, ia akan mengambil satu setengah dekad lagi?

“Tidak ada formula seperti itu – tidakkah ia hebat jika ada?” Dia berkata dengan ketawa. “Sekiranya kita melakukannya buat kali kedua, adakah ia kelihatan lebih baik? Mungkin, berapa banyak? Tidak boleh mengatakan, ia tidak seperti seni bina.” Saya tahu satu perkara: Saya akan membuat tempahan sesi setiap beberapa tahun untuk terus mendorong saya lebih muda ke masa depan.

Satu versi cerita ini pada asalnya diterbitkan pada 28 Mac 2013 di Today.com.