Zachary Quinto memilih tempat kejadian ‘Kisah Seram Amerika’ yang paling menyeramkan

Sekiranya Spock mampu menunjukkan emosi, dia akan terkejut dengan watak-watak Zachary Quinto yang bermain dalam “Cerita Seram Amerika”.

Berhenti oleh “Watch What Happens Live” sebagai sebahagian daripada lawatan promosinya untuk filem “Star Trek Into Darkness” yang baru, di mana pelakon itu menegaskan peranannya sebagai Spock, Quinto dengan gembira menyuarakan soalan dari peminat.

Apabila seorang pemanggil memintanya untuk menamakan adegan paling menyeramkan yang dia difilemkan untuk “AHS,” dia menceritakan momen yang sangat tidak selesa dari musim dua.

Dalam adegan “Asylum”, psikiatri sedihnya Oliver Thredson mengarahkan pesakit lesbiannya Lana Winters untuk melakukan kaedah yang luar biasa untuk “menyembuhkan” dia dari homoseksualnya.

“Adegan paling aneh yang pernah saya pelajari adalah dengan rakan saya yang hebat, Sarah Paulson. Saya melakukan terapi ini …” katanya sambil ketawa bersama tuan rumah Andy Cohen dan rakan tamu Alyson Hannigan. “Ia benar-benar pelik kerana kami telah berteman lama.”

Peminat siri FX yang menyeramkan mungkin tahu persis adegan yang tidak mesra keluarga yang dilakonkan oleh pelakon itu.

“AHS” penuh dengan momen mengangkat kening, tetapi Quinto menghabiskan setengah tahun kehilangan sebahagian besar ciri-ciri wajahnya yang lebat.

“Selama tujuh bulan saya terpaksa mencukur mereka,” dia mengomel dengan baik tentang keningnya “Star Trek”. “Ia tidak baik untuk saya, ada lilin, ada bercukur, saya (memakai) banyak gelas dan topi.”