Tubuh James Brown masih tidak dibebaskan

Tubuh penyanyi jiwa James Brown belum dikebumikan sebagai pengacara dan anak-anaknya bekerja untuk menyelesaikan masalah di sekitar harta pusakanya, termasuk di mana ia akan dibaringkan untuk berehat.

Buat masa ini, tubuhnya terletak di dalam peti mati di rumahnya di Pulau Beech, kata Charles Reid, pengurus C.A. Reid Funeral Home di Augusta, Ga., Yang mengendalikan perkhidmatan tersebut.

Brown meninggal dunia akibat kegagalan jantung Disember 25 pada umur 73 tahun. Kehendaknya belum lagi difailkan, kata Buddy Dallas, seorang peguam untuk penyanyi itu.

Bilik di mana terletaknya badan Brown dipelihara pada suhu terkawal, dan pengawal keselamatan terus berjaga-jaga, kata Reid. Rumah pengebumian diserahkan kepada badan Brown selepas perkhidmatan 30 Dis, Reid berkata.

Rumah Brown telah dikunci sejak jam selepas kematiannya untuk melindungi memorabilia, perhiasan, pakaian dan barangan peribadi yang lain, kata Dallas..

“Bayangkan apa yang akan berlaku,” kata Dallas. “Perkara-perkara James Brown akan pergi ke sana seperti barangan di luar rak-rak Macy dalam jualan selepas Krismas.”

Para pemegang amanah atas kehendaknya, bersama dengan anak-anak Brown, akan menentukan tapak perkuburan itu, kata Dallas.

Rakan kongsi Tomi Rae Hynie, Brown, berkata sejurus selepas kematiannya, dia menemui pintu terkurung ketika dia cuba masuk ke rumah, dia berkata dia berkongsi dengan penyanyi dan anak lelaki mereka yang berumur 5 tahun.

Dia tidak akan membincangkan kejadian itu Selasa tetapi peguamnya berkata Hynie harus diberi akses ke rumah itu, walaupun dia tidak akan bercakap sama ada Hynie mungkin mengambil tindakan undang-undang.

“Harapannya ialah semua pihak boleh duduk dan mengetahui apa masalahnya dan apakah cabaran,” kata peguam Thornton Morris. “Dan apabila kita mengetahui apa cabaran yang akan kita lihat jika kita tidak dapat menyelesaikan sesuatu yang menang untuk semua orang.”

Tuntutan berterusanSementara itu, seorang wanita yang mendakwa Brown memperkosa beliau hampir 20 tahun yang lalu berkata hari ini dia akan meneruskan gugatannya.

Jacque Hollander telah meminta Mahkamah Agung A.S. untuk mendengar guaman gangguan seksualnya, yang mana mahkamah rendah memerintah tahun lepas dia telah menunggu terlalu lama untuk memfailkannya. Keputusan Mahkamah Agung tentang sama ada untuk mendengar kes itu belum selesai.

Dia berhujah bahawa undang-undang batasan dua tahun dalam kes tersebut tidak memberikan perlindungan yang sama kepada wanita.

“Ini merupakan jalan panjang yang menamatkan tragis pagi Krismas,” kata Hollander dalam temu ramah telefon dengan Associated Press.

“Sebagai mangsa rogol, saya tidak akan menghadapinya di mahkamah, dan ia sakit,” katanya. “Tetapi kami bergerak maju. Kami memfailkan pertubuhannya, dan juga dia. Jadi sekarang organisasinya berdiri di hadapannya. “

Dalam tuntutan mahkamahnya, Hollander berkata Brown merogolnya di tembakan pada tahun 1988 ketika dia menjadi pengarangnya. Dia mencari $ 106 juta ganti rugi.

Mahkamah rayuan persekutuan melepaskan tuntutan Hollander pada bulan Ogos.

“Tidak ada apa-apa 20 tahun yang lalu dan tidak ada 20 tahun kemudian,” kata Dallas.