Suami Celine Dion, René Angélil, mati selepas ‘memerangi kanser dengan berani’

Di Hollywood, sukar untuk mencari perkahwinan seperti Céline Dion dengan René Angélil, yang meninggal hari Khamis selepas bertarung dengan kanser tekak.

Céline Dion, René Angélil, bertarung dengan kanser selama bertahun-tahun sebelum kematiannya pada usia 73 tahun

Januari.15.201602:11

“Rene Angelil, 73, meninggal dunia pagi ini di rumahnya di Las Vegas selepas pertempuran panjang dan berani melawan kanser,” kata wakil Dion dalam satu kenyataan. “Keluarga meminta agar privasi mereka dihormati pada masa ini, butiran lebih lanjut akan diberikan pada masa akan datang.”

Angélil telah berlipat ganda sebagai suami dan pengurus Dion sejak pasangan itu berkahwin pada 17 Disember 1994. Bersama-sama, mereka mempunyai tiga orang anak – René-Charles, 14, dan kembar berusia 5 tahun Nelson dan Eddy.

Celine Dion Arrives At Caesars Palace In Preparation For New Show
Penyanyi Celine Dion, memegang anaknya Nelson Angelil, suaminya dan pengurusnya Rene Angelil, memegang anak mereka Eddy Angelil, dan anak mereka Rene-Charles Angelil pada tahun 2011Ethan Miller / Getty Images

Ketika penyanyi penulis lagu Kanada itu telah ditanya mengenai suaminya dalam wawancara, dia sering memancarkan cinta mereka antara satu sama lain – tetapi dia tidak takut untuk mendedahkan perjuangan mereka juga.

EARLIER: Celine Dion membuka penyakit suaminya: Dia akan ‘mati dalam pelukanku’

“Anda akan menghadapi cabaran dan kadang-kadang akan menjadi sukar dan ia hanyalah kehidupan yang memberitahu anda, ‘Anda telah bersama-sama untuk seketika, kami akan memberi anda sedikit cabaran untuk melihat seberapa baik anda,'” kata Dion HARI INI kembali pada tahun 2011.

Rene Angelil and Celine Dion
Rene Angelil dan Celine Dion pada Februari 2011Kevork Djansezian / Getty Images

Rahsia perkahwinan 21 tahun mereka?

“Perkara yang paling penting, saya fikir, adalah komunikasi. Saya selalu menyimpan segala-galanya,” kata Dion. “Jika saya akan kecewa atau tidak gembira atau jika saya akan menyukai suami saya untuk melakukan sesuatu yang berbeza, saya akan menyimpannya sehingga ia membina.”

BERKAITAN: Celine Dion menyanyikan penghormatan kepada mangsa serangan Paris di AMA

“Ia tidak berfungsi,” katanya. “Sebaliknya, saya cuba mengungkapkannya dengan sangat berbeza dan berkata, ‘Bolehkah saya bercakap dengan anda seketika kerana semalam saya merindui anda?'”

View this post on Instagram

21 years today 💍 21 ans aujourd'hui 💕 #tbt

A post shared by Céline Dion (@celinedion) on

Pemain berusia 47 tahun itu, yang paling terkenal dengan menyanyi “My Heart Will Go On” dari filem blockbuster “Titanic” pada tahun 1997, telah berlanjutan selama satu tahun dari kediamannya di Caesars Palace di Las Vegas untuk menjaga Angélil. Dia kembali ke panggung pada bulan Ogos 2015 untuk melaksanakan suaminya.

BERKAITAN: Celine Dion menjawab video viral lapangan terbang ‘All By Myself’: ‘Hilarious and very touching’

“Ia akan menjadi René,” kata Dion kepada Nightly News pada bulan Jun 2015 tentang kepulangannya. “Dia mahu saya kuat, dia mahu saya kembali, dia mahu berada di sana, pasti ia akan menjadi dia Dan saya tahu peminat dan orang-orang yang diharapkan akan datang pada 27 Ogos akan berada di sana untuknya, bukan untuk saya, untuk dia.”

Dia menambah, “Dia adalah wira saya, saya sangat bangga dengan suami saya kerana berjuang untuk keluarga kita, berjuang untuk kerjaya saya, berjuang untuk dirinya sendiri. Pertempuran – dia seorang pejuang, dia pemenang.”

2015: Celine Dion: Suami saya Adalah Pahlawan Saya

Januari.14.201600:45