Shakira: ‘Saya perlu berhati-hati’ di ‘Suara’

Shakira yang selamat … buat masa ini. Dengan hanya seorang peserta – Sasha Allen – yang tinggal di pasukannya di “The Voice,” superstar bimbang penyanyinya akan dipotong minggu ini, yang juga akan mengetuk Shakira keluar dari permainan. Tetapi sebaliknya, Sasha berpindah ke enam teratas.

“Saya bersedia untuk yang paling teruk (Selasa),” kata Shakira kepada TODAY.com selepas keputusan menunjukkan. “Secara jujur, saya tidak tidur (Isnin) malam, memikirkan Sasha, kemungkinan bahawa saya mungkin mengacaukan kerjayanya dengan membuatnya bernyanyi lagu tarian.”

Superstar Latin, yang berkata semasa keputusan menunjukkan bahawa jika Sasha disingkirkan akan menjadi “kerana jurulatihnya membuat kesilapan,” bersumpah untuk lebih berhati-hati dengan pilihan lagu. “Saya perlu berhati-hati. Tiada percubaan lagi, “katanya. “Dan sukar. Ia hampir mustahil kerana pada pameran ini, ini salah satu faktor utama. … Anda terus berusaha untuk membantu artis anda sendiri mencari identiti seni mereka dan yang mengambil percubaan, dan apabila anda bereksperimen anda harus terbuka untuk membuat kesilapan. ”

Sebaliknya, rakan sepasukan Adam Levine tidak malu dalam menyatakan ketidaksenangannya dengan penghapusan Judith Hill dan Sarah Simmons, kedua-duanya dari pasukannya. “Kedua-dua gadis itu tidak sepatutnya pulang ke rumah,” katanya kepada TODAY.com, “tetapi hari esok lagi dan kedua-duanya akan baik-baik saja.”

Dengan pengundur pada hari Selasa, dia kini berada di perahu yang sama dengan Shakira dan Usher – dia hanya mempunyai satu penyanyi yang tersisa dalam permainan, penyanyi negara Amber Carrington.

Walaupun kekalahan itu, dia tidak mempertimbangkan semula pendekatan bimbingannya. “Jika anda ingin mempunyai apa-apa kejayaan sama sekali, dalam kehidupan anda, anda tidak boleh terus membuat perubahan untuk memenuhi keperluan orang lain atau sesuatu yang lain,” jelasnya. “Saya tidak membuat kompromi. Saya tidak pernah mempunyai dan saya pasti tidak akan. “

Dia juga menolak idea bahawa dia sangat tertumpu untuk mengakhiri kemenangan “Suara” Blake Shelton. “Kami bergurau dan ingin membuatnya, tetapi ia tidak mengenai perkara itu,” katanya. “Saya tidak pedulikan sama ada saya menang atau kalah. Saya lebih peduli dengan memupuk bakat pada pameran itu. Dan di sinilah pekerjaan saya bermula dan berakhir. Saya tidak di sini untuk melakukan apa-apa selain itu. “

Walaupun begitu, adakah orang Maroon 5 berfikir kemungkinan Blake memenangi tiga musim berturut-turut akan menjadikan bintang negara lebih menarik untuk bekerja dengan?

“Dia tidak akan menjadi lebih teruk daripada dia sentiasa,” Adam bercakap, “yang mana saja yang bijak.”